Publicitat
Política · 23 de Maig de 2013. 13:50h.

La CUP 'estripa' una sentència contra la immersió

David Fernàndez afirma que ho fa amb "el plaer i la necessitat de la desobediència"

El diputat de la CUP, David Fernàndez, ha fet una bola amb la darrera sentència del Tribunal Suprem contra la immersió lingüística a Catalunya. "A la paperera de la història, de la ignomínia i de la vergonya", ha etzibat abans de llençar-la a terra.

"Ahir la senyora García Cuevas va pujar a l'escó a donar-me la sentència", ha explicat durant el debat sobre la moció del PP sobre les resolucions judicials sobre el bilingüisme. 

"Amb el plaer i la necessitat de la desobediència, amb la diplomàcia de la rebel·lia, i reproduint aquell gest faré amb la sentència que es va entregar ahir el mateix que jo i 40.000 persones vam fer aleshores", ha afegit.

El portaveu de la CUP ha manifestat que "sóc de Zamora. Puc fer la meva intervenció en anglès, francès, castellà o català. Si volen la faig, no tinc cap problema, m'encanta la cultura universal castellana. 

"Podem parlar de Miguel Hernández, per cert, un institut al País Valencià on 600 alumnes no poden estudiar en català l'any que ve", ha conclòs. 

Vols més informació? Segueix-nos al Facebook

Fernández, amb la sentència arrugada a la mà
Publicitat
Publicitat

76 Comentaris

Publicitat
#27 Joan Miquel, Bacn, 23/05/2013 - 23:43

No conec cap catalanoparlant que no parli un castellà perfecte, molt millor que la majoria del que parlen els castellanoparlants. Per contra conec un munt de castellanoparlants incapaços de parlar català. Cal reforçar la immersió i treure hores de castellà.

#27.1 Gerard, Barna, 25/05/2013 - 00:55

Treure hores de castellà en principi no caldria. Sí que caldria reforçar l'aprenentatge de la llengua catalana, començant per examinar la competència lingüística dels professors. Alguna cosa falla.

#27.2 BEJOTA, bcn, 26/05/2013 - 18:13

Gerard: Com diria Josep Pla:"el catalá no'ls imporata ni als catalans".ës una llegua que cal subvencionar al 100% i és cosa de pocs.

#26 Protágoras, BCN, 23/05/2013 - 23:42

Estos pseudodemócratas, tan de izquierda, se oponen a que los castellanocatalanes, la mitad de la población de Cataluña, puedan decidir en qué lengua quieren educar a sus hijos y en cuál quieren rotular sus comercios.

#26.1 demostenes, atenes, 24/05/2013 - 09:30

En CAP país del món els pares trien la llengua vehicular de les escoles, ni tant sols a Castella.

#26.2 Funcional, BCN, 24/05/2013 - 10:18

Demóstenes, para decir sandeces no necesitas ese disfraz, ya que induce a confusión. En ningún país del mundo está prohibido que se pueda estudiar en la lengua oficial y común a todos sus ciudadanos. Por desgracia, doy la razón a los que siemrpe desconfiaron del famoso seny catalán. Falso

#26.3 ambaixadorCAT, Figueres, 24/05/2013 - 13:31

Funcional,
per molt que volgueu imposar-lo, el castellà NO és la llengua de Catalunya.

#26.4 Caga Tió, La Garriga, 24/05/2013 - 19:13

ambaixadorCAT, no ho serà de la vostra Catalunya, a la meva el castellà es idioma cooficial, us agradi o no.

#26.5 Gerard, Barna, 25/05/2013 - 00:58

Com sempre, els pseudo no nacionalistes desviant l'atenció de l'autèntica qüestió: Qui mostra una major incapacitat a l'hora d'aprendre l'altra llengua? Les evidències indiquen que els monolingües castellanoparlants més tancats. I aquestes són els q volen encara més castellà?

#26.6 Gerard, Barna, 25/05/2013 - 01:24

#26

T'equivoques Protágoras, malgrat la teva parafernàlia pseudo filosòfica. A Catalunya som castellanoparlants el 99% de la població (excepte algun xinès o algun paquistaní acabats d'arribar). En canvi no tothom domina el català. Si hi ha algun problema lingüístic és aquest i no cap altre.

#25 Peter, bcn, 23/05/2013 - 21:18

Mira David, de la mateixa manera que estripes aquesta llei, m´agradaria que fagis el mateix amb la nova llei de l´abortament. Per cert. Jo vaig anar a una Escola Activa i molt Catalana. Et puc dir que em fa vergonya el meu pessim nivell de Castellà

#25.1 and Mary, Barcelona, 23/05/2013 - 22:50

Doncs culpa teva per no haver tingut la capacitat intelectual per aprendre'l. Jo també vaig anar a una escola catalana i em faig un fart de corregir faltes d'ortografia a més d'un castellanoparlant.

#25.2 peter, bcn, 23/05/2013 - 23:34

Mary juana, me la sua , saps per què ?
CIU iERC , farà cosa de 20 anys els hi feia fàstig la paraula INDEPENDENCIA i 4 passarells vam pagar molt car per militar al MDT. Mejor unidos ! que te dnnn11

#25.3 Paul, Cap i Casal, 23/05/2013 - 23:53

Doncs el meu és el cas contrari, no només tota la educació franquista era en castellà, ni tan sols es podia aprendre el català a l'escola.
Doncs bé, tot és qüestió de voluntat, sent el meu cas molt pitjor que el del Peter però en sentit contrari, crec que tinc un bon nivell de català

#25.4 Reksio, POL, 24/05/2013 - 09:28

T'honora Peter que et faci vergonya el teu nivell de castella, pero haver anat a una escola molt catalana no es excusa. Jo tambe hi vaig anar i el parlo molt fluidament i l'escric sense faltes. No culpis a l'escola catalana de les teves mancances.

#24 BEJOTA, BCN, 23/05/2013 - 20:26

FERNÁNDEZ,FERNÁNDEZ..."rOMA NO PAGA A TRAIDORES".NO LO OLVIDE.(TE RECUERDO AL LOPEZ TENA Y A CAROD ,A QUIENES SE LO DIJE EN SU DÍA.)

#24.1 Jordi Torras, BCN , 23/05/2013 - 21:11

Uuuuuui , quina por a bejota, quin home tan poderós i influent que deus de ser que has fet caure en López Tena i en Carod, jo he fet caure en Suárez en Calvo Sotelo , en Felpe i en Zapatero, el se dia, ja vaig vaticinar que serien des avançats del poder. (Per si no ho has entès , estic sent cínic )

#23 María Jesús, Barcelona, 23/05/2013 - 19:45

Alguien tendría que incoar un proceso de inhabilitación.

#23.1 Gerard, Barna, 24/05/2013 - 07:55

Per a foreros histèrics?

#23.2 María Jesús, Barcelona, 24/05/2013 - 09:57

Y si fuese así, tú qué harías, forero?

#23.3 Gerard, Barna, 25/05/2013 - 01:01

El que no faria és demanar la inhabilitació de representants democràtics ben allunyats del feixisme. En canvi als foreros de la histèrica hispànica no sembla que us incomodin massa els grups neonazis amb forta presència a València, per exemple. Només us preocupa carregar-vos el dissident.