Publicitat
Política · 27 de Gener de 2014. 20:19h.

La CUP i ICV-EUiA no aplaudeixen l’ambaixador israelià

Els diputats David Fernández i David Companyon eviten aplaudir les paraules sobre el "dret que tenen els jueus a defensar l'Estat d'Israel"

La CUP i ICV-EUiA no aplaudeixen l’ambaixador israelià

El diputat de la CUP, David Fernández, i altres diputats a l'homenatge

La CUP no ha aplaudit la intervenció de l’ambaixador d’Israel a Espanya, Alon Bar, en l’acte d’homenatge a les víctimes de l’Holocaust que ha celebrat el Parlament de Catalunya aquest dilluns. El diputat David Fernández ha evitat aplaudir les paraules d’Alon Bar defensant “el dret que tenen els jueus d’autodefensar-se com a individus i com a grup nacional que és Israel”. Tampoc ha aplaudit el diputat d'ICV-EUiA, David Companyon.

Unes paraules que ha acompanyat amb una crida a la comunitat europea perquè reconeguin el “dret just dels jueus de tenir la seva pròpia terra a Israel”, afegint que això s’ha de fer sense “rebaixar la importància dels pobles que viuen a Israel i que no són jueus”. Alon Bar ha remarcat la importància de trobar un “lloc en el món que sigui nostre, i aquest lloc és l’Estat d’Israel”, ha conclòs.

En el seu discurs al Parlament, l’ambaixador israelià ha fet una crida a “utilitzar la memòria perquè els nostres fills i la societat garanteixin que mai més no es repeteixi l’Holocaust”. Bar ha apuntat que el “coneixement de la història” explica el que pot arribar a fer “un grup d’éssers humans a un altre grup d’éssers humans”.

Alon Bar també ha dit que “tenim la obligació de prendre les nostres pròpies lliçons”, i ha fet una reflexió sobre el moment actual que viu la comunitat jueva per destacar la importància que té el fet que “la  majoria dels jueus de la societat occidental viuen en democràcia”.

Publicitat
Publicitat

43 Comentaris

Publicitat
#20 Juan, Valles Occidental, Terrassa, 28/01/2014 - 20:36

Lo estraño es que no le haya tirado un zapato , a mpodo de protesta como lo hacen sus aliados árabes protegidos en Cataluña

#20.1 Abraham, los Altos del Golan, Síria, 29/01/2014 - 00:15

Siempre será mejor lanzar zapatos contra regímenes totalitarios que bombas de fósforo contra poblaciones civiles indefensas, como haceis vosotros.

#19 pere2, BCN, 28/01/2014 - 17:35

No em posiciono. Explico:

Israel fa assemptaments en zones palestines, construeixen cases, i hi porten a habitar israelians(armats i normalment molt religiosos) que ells mateixos n'hi diuen colons, perquè colonitzen terra palestina.

Què opineu? els aplaudim?

no ho sé.

#19.1 Elisenda, Barcelona, 28/01/2014 - 18:24

Pere2, per l'amor de Déu, de robar cases i terres per la força de les armes, a vegades per la força de les bombes de fòsfor, en dius "colonitzar"?... jo i qualsevol persona que tingui moral i respecte pels drets humans sí que ho sap.

#18 Pere, BCN, 28/01/2014 - 12:56

El que passa amb la gent que discrimina per motius de religió, i no m'estranyaria gens que ho fessin per motius de sexe, raça. Si no penses com ells ets dolent. Vergonyós.

#18.1 Núria, Vallès Occidental, 28/01/2014 - 13:07

Tens tota la raó, els jueus discrimen els àrabs per motius de religió i raça. Si fins i tot ho fan amb les seves pròpies dones, per motius de sexe, cada dissabte, quan les apedreguen per impedir-les apropar-se a resar al Mur de les Lamentacions de Jerusalem !.

#18.2 Pere, BCN, 28/01/2014 - 13:33

#18.1

Tens tota la raó, els àrabs respecten molt les seves dones, no les lapiden, no els hi llencen àcid, no les obliguen a casar-se amb el seus violadors, i tot això no passa legalment.
On anirem a parar amb tan d'odi.

#18.3 Núria, Vallès Occidental, 28/01/2014 - 14:31

Tens tota la raó, els jueus no llencen bombes de fòsfor sobre poblacions civils àrabs per odi, ho fan per robar-los les cases i les terres. On anirem a parar amb un Gran Israel tan petit que necessita cada dia ampliar, amb amor, els Territoris Ocupats.

#17 JordiMB, Bcn, 28/01/2014 - 12:18

Per què l'haurien d'aplaudir, per ser el representant d'un país que bombardeja poblacions civils per robar-los les cases i les terres?.

#16 iñigo, bilbao, 28/01/2014 - 10:06

Se puede criticar a Israel como a cualquier otro país. No faltaba más. Pero lo que no se puede ser es antisemita. Eso lleva a una cosa cuyo nombre no mencionaré. La CUP se ha retratado.

#16.1 pepe, andorra, 28/01/2014 - 12:22

cuando los judíos afirman q el 75% de los pequeños delitos en las ciudades de EUA los cometen los negros es "estadística".

cuando los negros les responden q el 80% de los grandes delitos financieros internacionales los hacen los judios de Wall Street és "antisemitismo".

#16.2 iñigo, bilbao, 28/01/2014 - 16:24

Eso es prejuicio, y te lleva a criticar a una persona por el solo hecho de ser judía. Yo no critico a la gente por ser negra, musulmana o judía. El problema del antisemitismo es que sigue presente en nuestra cultura el odio al judío. Y de eso se valen políticos malvados como Fernández.

#16.3 pepe, andorra, 28/01/2014 - 17:09

por ser judia no, iñigo, por ser ladrones, q que yo sepa, no es ninguna religión. ¿O para vosostros sí?.

#16.4 pere2, BCN, 28/01/2014 - 17:28


iñigo, uses el mot "antisemita" per criticar a tothom que critica els mètodes de l'estat d'Israel.

I els mètodes que ha usat aquest estat han estat bàrbars. Absolutament bàrbars. Per tant, una persona amb sentiments, no els aplaudeix.

#16.5 pepe, andorra, 28/01/2014 - 17:52

Iñigo, no confundas el antisemitismo con la defensa de la mafia. Tu porqué crees que los de Hollywood siempre hacen ver q la mafia son italianos?. ¿Sheldon Adelson es italiano?. ¿Bernie Madoff es italiano?. ¿Lehman Brothers es un banco italiano?. Y Merryll Linch, Salomon Brothers o Goldman Sachs?.

#16.6 iñigo, bilbao, 29/01/2014 - 11:34

Seguís con los prejuicios antisemitas. Y yo ante eso no puedo debatir.

#16.7 Jordi MB, Bcn, 29/01/2014 - 14:00

Ets d'una lògica aplastant, Iñígo; vosaltres, "davant d'això", només podeu continuar llençant bombes de fòsfor damunt la població civil, la vostra manera de "debatre" semíticament.