Publicitat
Política · 14 de Desembre de 2012. 08:43h.

La CUP insta els mitjans espanyols a "subtitular" les seves declaracions

El portaveu al·lega que "tenen periodistes catalans, que ens entenen perfectament"

La CUP insta els mitjans espanyols a "subtitular" les seves declaracions

Quim Arrufat, en una foto d'arxiu

El portaveu de la CUP, Quim Arrufat, ha explicat que es va negar a contestar en castellà a la roda de premsa posterior a la cimera d'aquesta setmana al Palau de la Generalitat perquè "hem decidit que a les intervencions públiques davant de premsa, el nostre idioma serà el català".

"No per menyspreu al castellà -apunta-, faltaria més. Sinó perquè és el nostre idioma, i els mass-media espanyols -Intereconomía, A3, T5, TVE, El Mundo, la Razón, ABC…- tenen periodistes catalans, que ens entenen perfectament, i poden perfectament subtitular, si ho creuen i els interessa, les nostres declaracions, amb normalitat".

En una explicació al seu perfil de Facebook, el dirigent a la formació ha assenyalat que "fins ara, i seguirem, hem fet entrevistes en els idiomes que ens han demanat. Jo en particular n'he fet en català, la majoria en castellà -coses del repartiment entre portaveus-, en alemany i en francès. No problem, un plaer".

Finalment, Arrufat  exposa que "aquells -pocs- que entenen que la realitat de l'Estat és plurilingüística i plurinacional, haurien de trobar normal i positiu que cadascú empri l'idioma que li és propi, sense més problema. Fins i tot el bilingüistes ho haurien de veure amb normalitat, no?".

Publicitat
Publicitat

119 Comentaris

Publicitat
#50 Butano, bcn, 15/12/2012 - 22:39

Hombre....semejante chandal....da unas pistas muy deprimentes de sus inclinaciones.....y toda su imagen me da a pensar que el chico cree que esto de gobernar a los demás es una cuestión deportiva futbolera. Pero claro....si el Barça es mas que un club.....que se puede esperar que florezca?

#49 zampador, Valladolid, 15/12/2012 - 21:33

Pues bastante de acuerdo, las ruedas de prensa se dan en un idioma, si alguien no lo comprende se entiende que se habilite el uso de un traductor, de otra manera, no.

#48 catalonia,the big madrassa, barna, 15/12/2012 - 19:14

Sr. Joaquin Fruncido,en España y en sus regiones,como Cataluña,la libertad de expresion es un derecho constitucional.

#47 Frank, Berga, 15/12/2012 - 11:28

Estoy en contra de casi todo lo que pueda defender este partido y estos señores, pero si de verdad los castellanoparlantes de Cataluña defendemos nuestro derecho a poder vivir en castellano ellos tienen el mismo derecho a poder hacer lo mismo en catalan. Yo no siento que esto sea atacar al castella.

#47.1 contribuyente, Santo Domingo, 15/12/2012 - 13:01

Casi casi te doy la razón si no fuera porque incumplen 7 sentencias que les obligan a cambiar, por las multas por rotular en español "que no castellano" las lenguas son y deben servir para unir a las personas no como excusa y arma política.

#46 progresando, Mad, 15/12/2012 - 01:49

Éste viene de pillar y le han sorprendido con los micros. Vaya pinta de "chungo" que tiene todo él.

#46.1 josep maria , barcelo, 15/12/2012 - 10:28

Si fossin en angles no diries res, doncs me la bufa el que pensis i que consti que no els vaig votar, veste'n a cagar, i no lo queresi eschucahra nos expulsais de ESpanya por cierto mejor hoy que mañana. volem ser lliures

#46.2 progresando, Mad, 15/12/2012 - 14:31

#46.1

josep maria habéis tenido más de 30 años y todavía no os habéis decidido. No te das cuenta q cada vez los españoles os odiamos más. Os estáis convirtiendo, los nacionalistas como tu en el lastre de España!. Volem la independencia de los fachas catalanes YA!.

#46.3 Butano, bcn, 15/12/2012 - 22:36

46.1 Josep Maria

Ojalá , yo , como tú....pudiera sentirme libre con una simplez como un país, un gobierno ladrón cualquiera,una bandera o un guardia urbano.