Publicitat
Política · 12 de Desembre de 2012. 19:21h.

La CUP només contesta en català

La formació evita respondre en castellà a la roda de premsa posterior a la cimera al Palau de la Generalitat

La CUP només contesta en català

Arrufat, durant la roda de premsa

El portaveu de la CUP, Quim Arrufat, s'ha negat a contestar en castellà a la roda de premsa posterior a la cimera que s'ha fet aquest dimecres al Palau de la Generalitat.

Una periodista ha demanat a Arrufat si podia fer una valoració en castellà de la reunió per a una televisió d'àmbit estatal i ell ha respost que "no".

D'altra banda, ha explicat que malgrat que en un principi no havien estat convidats a la cimera el portaveu del Govern, Francesc Homs, "ens ha donat permís per entrar, ens ha explicat les excuses per les quals no estàvem a la convocatòria i les hem acceptat".

Arrufat ha lamentat que la reforma educativa proposada pel ministre José Ignacio Wert "és una taca a la nació catalana" i que el seu efecte pot empitjorar encara més la situació del català no només a Catalunya sinó també "al País Valencià i a les Illes".

"La defensa d'aquest model d'immersió l'hem de fer des del carrer i des de la institució", ha explicat abans de dir "la primera desobediència ha de ser institucional" i que "si no és el govern qui desobeeix la Llei en tot cas serà la comunitat educativa".

També ha manifestat que després que a les eleccions del 25 de novembre la majoria de catalans van votar a favor de fer un referèndum per la independència "la resposta lògica del Govern ha de ser sol·licitar a Espanya que s'abstingui de legislar a Catalunya fins que no es faci la consulta". "Seria de molt mala visió política intervenir com es fa amb aquesta llei Wert", ha comentat.

Publicitat
Publicitat

191 Comentaris

Publicitat
#78 npciutadana, sabadell, 22/02/2013 - 20:38

amigo Quim los herrores historicos solo los cometen los que quieren repetir la historia cuando se recojieron firmas para presentarse a las elecciones muchos firmamos por que creemos en vosotros y lo hacemos en ese castellano mas pegado al catalan pero con confianza en la cup un amigo

#77 Xavi, Barcelona, 14/12/2012 - 13:34

Quim Arrufat i la CUP té tot el dret a fer això tantes vegades com vulgui. Això és llibertat! Ara bé, els castellanoparlants i els bilingües que votin partits com aquest també tenen tot el dret a dret exercir fins al final la seva imbecil·litat.

#76 BEJOTA, BCN, 13/12/2012 - 19:49

Francisco Rubiales.- Las mercancias catalanas están siendo rechazadas por los españoles en las compras de Navidad 2012 como consecuencia del desafío independentista de Artur Mas. La actitud política de CIU hará mas pobres a los catalanes.

#76.1 Estakua, Sentmenat, 13/12/2012 - 21:32

Para empezar a los Catalanes no nos hace ninguna falta que los españoles nos compren nuestros articulos, pues estan orientados a la exportacion en otros paises los cuales si generan beneficios y aprecian la calidad que implican. Asin que guardaros vuestros comentarios intimidantes. Independencia!!!!

#76.2 un catala, BCN, 14/12/2012 - 13:06

Ojo con los rechazos a los productos catalanes..... haber si la materioa prima viene de España y .........

#75 Leona Catalana, L'H, 13/12/2012 - 19:04

Aquest paio acaba de caure de morros perquè tenint en compte que no els fa res bordar en anglès per tal d'esbombar les seves paranoies a l'estranger, negar-se a fer-ho en castellà davant la petició d'un medi de fora de Catalunya ho diu tot de tot del seu odi i manca de cervell.

#74 joan, canet, 13/12/2012 - 17:26

És el que haurien d'haver fet tots els polítics catalans que es diuen nacionalistes des de fa molts anys. D'altra banda la llengua de l'escola catalana és el català, com a Espanya és l'espanyol, a França el francés, a Portugal el portugués... i ningú demana coses rares. No hi ha més històries.

#74.1 Protágoras (7000 lenguas y 200 naciones), bcn, 13/12/2012 - 17:58

El mundo donde cada nacion tiene una sola lengua solo existe en la cabeza de los nacionalistas. Lo normal es que cada nación tenga varia.(en todo el mundo 7000 lenguas en, Nigeria 400). Lo democrático sería que cada comunidad lingüística puediera escolarizar en su lengua materna y aprender la común.

#74.2 don Pelayo, Barcelona, 13/12/2012 - 18:59

Otro ejemplo de fracaso escolar, el pobre Joan de Canet.
Sufriste mucho en el cole? repetiste muchos cursos verdad?
Cataluña...a ver como te lo digo para que me entiendas...es parte de ESPAÑA.
Portugal,Francia son paises independientes.
Cataluña,no.