Publicitat
Política · 16 de Maig de 2018. 21:45h.

La decisió de la justícia belga revifa el procés

El president d'Òmnium diu que els presos i els 'exiliats' són "el símbol" del moviment

La decisió de la justícia belga revifa el procés

La decisió de la justícia belga de refusar l'entrega dels exconsellers de la Generalitat Toni ComínLluis Puig i Meritxel Serret per un defecte de forma ha donat ales al sobiranisme per seguir amb les seves mobilitzacions per l'alliberament dels presos independentistes. 

El vicepresident d'Òmnium Cultural, Marcel Mauri, considera que els dirigents independentistes presos "són el símbol" que el procés no acabarà fins que els ciutadans ho decideixin. "No han entès encara que els presos polítics no són la representació de cap derrota, són el símbol que aquest és un procés que no acabarà fins que la ciutadania d'aquest país així ho decidim" ha manifestat.

Mauri ha participat en la concentració que ha tingut lloc a la plaça de la Catedral de Barcelona coincidint amb els set mesos d'empresonament dels dirigents sobiranistes. Allí ha afirmat que "set mesos després l'Estat segueix pensant que aconseguirà amb la justícia allò que mai aconseguit amb les urnes" i ha apuntat que "la justícia d'altres països d'Europa ha deixat en evidència l'ús arbitrari de la justícia espanyola"

El vicepresident ha recalcat que "Bèlgica els ha tornat ha deixar en evidència davant el mirall de la vergonya" i ha reiterat que "no hi ha hagut rebel·lió, malversació ni sedició" perquè "som un poble de pau" ha assegurat. "En quants idiomes més caldrà que els ho expliquem? Que no hi hagut rebel·lió, malversació, ni sedició, perquè som un poble de pau" ha dit durant el seu parlament.

Francesc Mauri també ha demanat al president electe Quim Torra, aprofitant la seva presència a l'acte, que "tingui un compromís ferm en la defensa de les llibertats, la justícia i la cultura" i "que el seu Govern no deixi mai sol a ningú davant la repressió".

16 Comentaris

Publicitat
#6 Alex, BCN, 17/05/2018 - 14:59

Es normal que no vean un delito que no existe en SU PAIS.

Cada pais de Europa tienen diferente legislatura. Es por eso que los golpistas han HUIDO hacia estos paises para asi no ser perseguidos por el pais donde delinquieron.

#5 Capit@n España, caca de vaca, 17/05/2018 - 01:02

No veo por aquí a Viggo Mortensen...jajajaja

#5.1 Purria de Tabarnia, Bcn, 17/05/2018 - 08:10

Tu por no ver no te ves ni tu nariz

#5.2 pepe, andorra, 17/05/2018 - 11:54

nadie se ve su nariz purriano, nadie...Ni siquiera tu cuando estas en el lavabo de la disco por la noche con tus compis comunistas, q siempre vais muy rayados.....

#4 Alejandro, Barcelona, 16/05/2018 - 23:06

De exiliados NADA. FUGADOS DE LA JUSTICIA SÍ. No me ha extrañado la actitud de Bruselas, siempre actúa como el abogado de pleitos pobres jugando al buenismo.

#4.1 Purria de Tabarnia, Bcn, 17/05/2018 - 08:10

Exiliados,jandro,exiliados,dir as lo mismo de las demas justicias europeas?

#4.2 Alejandro, Barcelona, 17/05/2018 - 09:56

No, Fugados, pero es normal que hayan respondido como lo han hecho , no muchos parlamentos tienen tienen tantos independentistas sentados en sus sillones como Bélgica y, naturalmente se han hecho notar.

#4.3 pepe, andorra, 17/05/2018 - 11:56

no purriano, fugados, son fugados, exiliado estoy yo pq no quiero q adoctrinen a mis hijos en las escuela de la generalidad, pero estos señores estan fugados. Y si no fuera por los generosos sobornos q da Soros a los jueces a traves de la open foundation, no estariamos donde estamos....¿Has visto q os han echado de Hungria?

#3 Veciana, Barcelona, 16/05/2018 - 22:53

Qué miedo...que no se acerquen a Molenbeek,por favor,que nadie quiere que les pase nada.

#3.1 Purria de Tabarnia, Bcn , 17/05/2018 - 08:09

No me diga que el GAL vuelve a actuar?

#3.2 pepe, andorra, 17/05/2018 - 12:00

no, pero las checas contigo a la cabeza si q parece q van a volver......

#2 Manolito CHAN, Futura C.A. de Barcelona, 16/05/2018 - 22:25

No pasa nada. Menos los tractorianos todo el mundo sabe lo que es el Reino de Bélgica. Fue un nido de etarras y ahora lo es de yihadistas. Por eso fueron allá, y tendran que estar allí el resto de sus vidas.

#2.1 Soloesmiopinion, Tabarnia, 17/05/2018 - 07:52

Dios los cría y ellos se juntan. Cómo dices, allí va lo mejor de cada casa sabiendo que los criminales en Bélgica tienen carta blanca.

#2.2 Purria de Tabarnia, Bcn, 17/05/2018 - 08:08

Jajajajjjajajajjaa terroristas,yhijadistas,pedofi los,supremacistas,nazis,rojos, masones,homosexuales.....pero que buenos sois!!!!jajajajajajjaa

#2.3 pepe, andorra, 17/05/2018 - 12:02

si, eso mismo decia colau de los pirulos y mira tu por donde.....¿Sabes acaso cuantos masones hay en el consejo de ministros? enterate ¿Sabes q es el plan kalergui? enterate ¿sabes lo q es lo q hay detras de la ideologia de genero? enterate......Yo tampoco me lo creia cuando lo leia, pero desgraciadamente, concuerda con los hechos.

#2.4 pepe, andorra, 17/05/2018 - 12:05

Te falta, purriano, lo de fachas o lo de franquistas.....Ah, no, eso es lo q dices tu de los demas....Con tu habitual buena educacion, digna del mejor instituto publico del pozo del tio raimundo....