Política · 2 de Juny de 2020. 19:09h.

“La falta d'autoestima és l'origen del procés”

Miquel Vilanova, exdirigent d'Unió: "Hauríem de generar empatia cap a la resta d'Espanya"

“La falta d'autoestima és l'origen del procés”

Miquel Vilanova

L'advocat Miquel Vilanova, que va ser primer tinent d'alcalde de Banyoles durant vuit anys (2007-2015) considera que "el procés ha generat un enfonsament anímic" en aquesta entrevista a e-notícies.

Vilanova, exmilitant d'Unió, opina també que "el catalanisme no ha mort" però que cal "eliminar els dos bàndols" i recuperar l'empatia. Partidari de la taula de diàleg, afirma que "el procés s'arregla amb paciència i diàleg". "Jo ja sóc català, no vull ser-ho més", afegeix.

També que "hauríem de generar empatia cap a la resta d'Espanya". "Catalunya, quan millor li ha anat, és quan s'ha oblidat de mirar cap a dins", prossegueix. En la seva opinió "quan ens ha mirat el món ha estat durant els Jocs Olímpics".

Antic militant d'UDC, afirma finalment que "Unió és l'únic parit que no té les mans tacades de sang durant la Guerra Civil". "L'odi no porta enlloc", insisteix.

En aquesta entrevista explica finalment que, durant un míting de Mas a Banyoles el 2015, es va aixecar i se'n va anar perquè ja no estava d'acord amb el rumb que anava prenent el procés.

Publicitat
Publicitat

67 Comentaris

Publicitat
#26 Yo, Tres Cantos, 04/06/2020 - 09:42

Joanet se aburre y le gusta llamar la atención soltando mierda contra España para que los comentaristas se enzarcen con él. Así se siente importante, o un poco menos mindundi de lo que es

#25 Joanet, Bcn, 03/06/2020 - 18:10

Neferu #16.1


Dius: "...el odio que tenéis a España y los españoles desde hace 300 años".
Sàpigues que des de fa 300 anys Espanya ha enviat l'exèrcit a Catalunya almenys 3 vegades a estomacar amb sanya i reprimir indiscriminadament. I Catalunya mai ha fet el mateix a l'inversa. Però no hi ha odi, hi ha ganes de ser lliure.

#25.1 Rodri, Blanes, 03/06/2020 - 19:55

Amb lo bé que es vivia aquí abans del 1714, no com ara que estem oprimits...

#25.2 Ramat escandinau, Vilassar De Mar, 03/06/2020 - 20:55

Pobres burgesos oprimits!
Quina mania us tenen els malvats espanyols!

#25.3 Joanet, Bcn, 03/06/2020 - 23:58

Rodri #25.1

Ramat 25.2
Queda clar doncs que vosaltres sentiu satisfacció per totes les vegades que l'exèrcit espanyol ha vingut a Catalunya a estomacar amb sanya els catalans. No us fa vergonya ? No sentiu pena de vosaltres mateixos ?

#25.4 Menjamela Grandi, Anapurna, 04/06/2020 - 06:21

Todo tu razonamiento es un despropósito. Partes de conceptos falsos y llegas a conclusiones ridículas. Para empezar, España y Cataluña no son entes separados y hablar de enviar hipotéticos ejércitos respectivos de uno a otro es delirante. ¿Cuando el ejército italiano va a Milán lo invade? Pues aquí tampoco.

#25.5 Menjamela Grandi, Anapurna, 04/06/2020 - 08:45

Añado: el ejército de los catalanes, riojanos, vascos, ibicencos, manchegos, asturianos, gallegos y murcianos es el español, porque todos son españoles y de todos ellos hay en él. Y cuando el ejército interviene en cualquier lugar, nadie dice que va a masacrar murcianos, canarios o ceutíes. Menos historietas, juanillo.

#25.6 Neferu, Barcelona, 04/06/2020 - 09:26

Repásate la historia, no la que inventa el Institut de Nova Historia, y verás que casi, por no decir siempre, ha sido Catal. quien inicia los conflictos. Hay que dejar el pasado atrás. Hay que aprovechar los años de vida en vivir y disfrutar en armonía con todos los pueblos que te rodean siendo tolerante con cualquier tipo de ideología, aceptand

#25.7 Neferu, Barcelona, 04/06/2020 - 09:30

2) ....aceptando los éxitos o fracasos de los demás, sin odio, sin rencores. Intentando corregir los errores, no enmascararlos tras el patriotismo; disfrutar de una convivencia justa y solidaria, sin creerse estar por encima de todo. La vida son dos días, no la malgaste odiando, peleando. Que tengas un día feliz.

#24 recordad 6 y 7 septiembre, Barcelona is not Catalonia. Fuera colonos catalanes de Barcelona. Cataluña nos roba miles millones, 03/06/2020 - 16:57

el secesionismo, y por ende la cúpula de vividores que lo parasitan, se alimenta mayoritariamente de personas con, por asi decirlo, poco valor añadido intelectual que han encontrado en el mismo una razón de focalizar su existencia por lo demás inane

#23 FCK Ñordos, Tabarnia Default, 03/06/2020 - 14:38

PTA Espanya sempre!!
FCK nyordots menjaraves Vilanova

#23.1 Menjamela Grandi, Anapurna, 04/06/2020 - 06:24

Pues sigue echando bilis porque "la pta España" no va a desaparecer y tu palmarás siendo español.
¡Jajajaja!!

#23.2 Neferu, Barcelona, 04/06/2020 - 09:33

¿ Cuánto te pagan FCK cada vez que lanzas ese grito? Deben pagártelo bien, con el dinero de todos, porque lo repites mucho. Esto tuyo me recuerda a la paga de los mercenarios de otros tiempos.

#22 O SUMAR O CONFRONTACIO, Barcelona, 03/06/2020 - 13:22

Evidentment han triat la mes primaria
XOC DE TRENS, PROVOCACIO, CONFRONTACIO, CONFLICTE.....

I a on ens porta, el cami triat ?

Tots ho sabem i comença per "M".....