Publicitat
Política · 27 de Març de 2020. 15:58h.

La Generalitat no ha aclarit encara la compra a Basic Devices

Vergés no conesta si han rebut la comanda de 35 milions d'euros

La consellera de Salut, Alba Vergés, no ha aclarit si han rebut la compra de material sanitari -màscares i vestits de protecció- a l'empresa Basic Devices per valor de 35 milions d'euros.

Preguntada sobre aquesta compra efectuada la setmana passada, Vergés s'ha limitat a detallar que rebran "500.000 mascaretes, 20.000 bates, més de 10.000 mascaretes de FFP2 i FFP3" de "diferents proveïdors de diferents comandes que hem anat fent".

"Aquesta compra centralitzada des del 26 de febrer, aquestes compres excepcionals, han d'anar al personal de salut, al personal de residències de gent gran i al personal de serveis essencials", ha afegit.

La Generalitat va fer marxa enrere el passat dilluns en la denúncia contra l'empresa Basic Devices per un possible intent d'estafa en la compra de material sanitari per valor de 35 milions d'euros.

El director general de Política Financera, Josep Maria Sánchez, va declarar a primera hora a la comissaria de Les Corts de Barcelona que la companyia ha aportat la informació "suficient per refutar els indicis d'estafa".

Hores després que la Generalitat retirés la denúncia, Vergés no va donar cap explicació sobre aquest assumpte malgrat que dos periodistes li van preguntar sobre aquesta compra durant la roda de premsa de dilluns.

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#14 Neferu, Barcelona, 28/03/2020 - 12:03

No. Ni lo hará salvo que la GC lo investigue. Han retirado la denuncia y han echado el cerrojo al tema. Yo puedo entender que sean cortitos pero no entiendo q. no lo reconozcan ni que no pidan ayuda a quienestiene capacidad para asesorarles bien como por ejemplo al Sr Amancio Ortega.

#13 Coque, El centro de Tabarnia, 28/03/2020 - 10:47

La partida pressupostària seria de 35 M€
Pero como siempre las comisiones que se lleva toda esta gente habrán reducido notablemente la cifra. No sé si el 3% habitual o más

#12 Alien, BcN, 27/03/2020 - 22:50

¿Realmente nos hemos de creer que el gobierno central y las comunidades autónomas no tienen una lista suficiente de proveedores solventes de material hospitalario? Sinceramente, yo flipo con estas noticias de incompetencia criminal.

#11 Alien, BcN, 27/03/2020 - 22:46

Cualquier particular con dos dedos de frente sabe localizar mascarillas de fuente contrastada para su protección y la de su familia en Amazon. ¿Qué les pasa a esta gente? ¿O será que alguien quería hacer negocio o seguir financiando la mierda del procés?

#10 Alien, BcN, 27/03/2020 - 22:42

¿Para cuándo una querella monstruosa por este fiasco? ¿Quién ha querido embolsarse aquí 35 kgs por la patilla? Que los bancos frenen una transferencia así es la repanocha y se trata de Caixabank y el Sabadell. ¿Quién es el responsable de esta chapuza analfabética?