Publicitat
Política · 3 de Març de 2021. 09:35h.

La Plataforma per la Llengua creu que s'imposa el castellà

Critiquen que els estrangers nouvinguts no estiguin obligats a aprendre català

La Plataforma per la Llengua creu que s'imposa el castellà

La Plataforma per la Llengua denuncia que “el govern espanyol manté la imposició del castellà amb 61 normes del 2020”. “Els estrangers que sol·licitin la ciutadania espanyola continuaran estant obligats a saber castellà però català no, malgrat que la llei s'ha modificat per permetre'ls sol·licitar-la de manera virtual”, lamenten.  

“El quart trimestre de 2020 es va tancar amb 53 noves normes lingüístiques discriminatòries, pràcticament el doble que en cadascun dels trimestres anteriors”, afegeixen.

“El supremacisme castellà parteix de la idea que l'idioma i la cultura de Castella tenen unes qualitats intrínseques i també històriques que els doten de la categoria de ‘comuns’ de tots els ciutadans de l'Estat espanyol, amb independència de si aquest idioma i aquesta cultura són els propis i familiars dels ciutadans, i els autòctons i tradicionals del territori”, indiquen.

“Aquesta ideologia discriminatòria marca profundament la legislació, que tracta el ciutadà castellanoparlant com el model per defecte, neutre, de ciutadà espanyol, mentre que invisibilitza els altres grups etnolingüístics de l'Estat i tracta els seus membres com si fossin integrants del grup majoritari amb afegits de caràcter ‘diferencial’”, apunten.


Publicitat
Publicitat

47 Comentaris

Publicitat
#38 telamarinera, vng, 03/03/2021 - 21:02

Creemos espacios donde el catalán o el castellano sean el único idioma, y dejemos el resto para aquellos que viven en el idioma/cultura que quieren emplear en cada momento.
O éllos o yo estamos como cencerros. Ni quiero me aguanten/mantengan/ soporten ni yo quiero aguantarlos/mantener sus delirios/ni soportar su falta de respeto.

#37 Ojotuerto, Calafell.TAB, 03/03/2021 - 20:36

los catalanes han robado mucho arte románico, que tienen que devolver. los catalanes son supremacistas sobre el Valenciá. auténtico idioma romance. el catalá es un dialecte del Nord del Valenciá. Los catalanes tienen que pedir perdón por los muertos en la conquista de Mallorca y en el Alger. Del exclavismo ya parlarem. Fora els Panca

#35 Alejandro, Santa Coloma de Gramanet, 03/03/2021 - 15:51

Según estos tipos, alguien que quiera la ciudadanía tiene que saber catalán y de que le sirve si después va al país vasco, nada ahí que aprenda euskera y si después va a Galicia el gallego y si va a Madrid el castellano también, mientras que un catalán de bien solo con el catalán ya puede ir por todo el mundo sin más idiomas o se sentirá op

#34 Narcís de la Ceba, Sant Higini de Matafaluga, 03/03/2021 - 15:23

Està claríssim!! Només s'ha de veure en quin idioma estan els rètols dels carrers, de les botigues, de les administracions públiques, els impressos dels ajuntaments i els llibres dels nens que van a escola!! Tot en castellà!! És una tragèdia!!

Quanta dignitat!!

#33 Lobisome, BCN, 03/03/2021 - 14:58

La Plataformapor la Llengua debería centrarse en los lugares en losque el catalán está más amenazado, es decir, dirigirse fundamentalmente al Gobierno francés e instalar su base en Perpignan, capital de la Catalunya Nord, hasta que el catalán fuese la lengua principal de la administración en la localidad y de sus habitantes... Bonne chance!

#33.1 Alejandro, Santa Coloma de Gramanet, 03/03/2021 - 15:55

Hombre no les pidas valentía también aquí saben que puede extender su xenofobia sin problemas pero saben que cuando intentarán algo en Francia los sacaban de ahí a porrazos, pero los anticatalanes son los españoles, en Francia tienen un respeto y un saber hacer con el catalán que es la segunda lengua del país la enseñan en todo el país no como

#33.2 Decebut, bcn (tbn), 03/03/2021 - 15:59

Es que en Francia me parece que no pagan subvenciones para estas cosas.