Publicitat
Política · 13 de Setembre de 2014. 13:17h.

La premsa de Madrid fa pinya contra la consulta

Tant la ‘Brunete’ com El País

La premsa de Madrid fa pinya contra la consulta

Una imatge de la portada de l'ABC

La premsa editada a Madrid ha rebutjat en bloc la possible convocatòria d’una consulta sobre la independència de Catalunya, després de la celebració de la V a Barcelona durant la Diada Nacional que va aplegar més d’un milió de persones, segons la Guàrdia Urbana.

Des del diaris que formen part de l’anomenada ‘Brunete’ mediàtica, com La Razón i l’ABC, fins a El País s’han mostrat clarament contraris a la consulta prevista pel 9 de novembre.

Aquest diumenge l’ABC obre la seva portada amb un gran titular on s’hi pot llegir “no hi haurà consulta”, afirmant que el Govern espanyol “contesta amb la llei”. “Sáenz de Santamaría espera que Mas respecti la decisió del Constitucional”, afegeix el diari.

De la seva banda, La Razón també obre la seva portada amb la resposta donada aquest divendres per la vicepresidenta i portaveu del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, assegurant que no poden canviar la seva posició perquè “no és un caprici”.

El diari que dirigeix Francisco Marhuenda també afirma a la portada  que el president de la Generalitat, Artur Mas, “podria ser condemnat fins a 15 anys de presó si es fa la consulta il·legal”.

Publicitat
Publicitat

31 Comentaris

Publicitat
#16 JC, Barcelona, 13/09/2014 - 17:15

Ya resulta curioso que quienes intentan estigmatizar a la prensa de la capital denominándola la "Brunete mediática", sea precisamente la prensa ultrasubvencionada del editorial único (y sin comillas).

#16.1 Maginet, BCN, 15/09/2014 - 13:34

No te equivoques, JC, prensa subvencionada es la de aquí y la de allí. Y allí hay mas prensa ¡¡ y además la de allí se lee también aquí, paséate por los quioscos.

#15 El mico de l'anís, Badalona, 13/09/2014 - 16:52

És que mitjans com El País, Cuatro o La Sexta formen part de la Brunete des de fa temps.

#14 ALVAR TriBorn Catatonic, Bcn Españolaza, 13/09/2014 - 16:36

Ningún líder europeo ha contestado favorablemente al prusés de internacionalización.

Nadie en europa entiende tanto surrealismo catatónico, tri centenario, y mucho menos la Gran Mentira del Born.

El PujolGate es massa!

#14.1 Xipolleig, Barcelona, 13/09/2014 - 17:07

Ha,ha,ha, preocupa't de l'spanishgate, que és comentat arreu d'Europa.
Es chorizos rojigualdos, en defensa de la Sagrada Constitución.
Rajoy encara no ha dimiis pels sobres ?.
Tu Alvarito continua enganyat amb les llegendes de Covadonga i el Cid, ha,ha,ha

#14.2 Koin, bcn, 13/09/2014 - 18:20

Vete a tomar por c. tú i tu "prusés"

#13 Xipolleig, Barcelona, 13/09/2014 - 15:46

Els extremistes espanyols es queixaven, amb raó, de l'editorial conjunta dels diaris catalans un dia arran del tema de l'Estatut.
El que passa és que la premsa espanyola no és un dia, tots els dies, emeten el mateix missatge, pensament únic, en defensa de la cleptocràcia nacionalconstitucionalista

#13.1 palker, borregolandia, 14/09/2014 - 16:25

Pues si, dos bandos.¿ Porqué unos no tienen dret a decidir?. Pa separar lo que se unió habrá que votar los mismos que la unieron ¿no? demoratas.

#13.2 Pol, Llagostera, 15/09/2014 - 08:40

Palker, així la unió que es va fer va ser una unió pactada pel poble? van votar si es volien unir o no, correcta? Deus haber estudiat amb els llibres manipulats d'Espanya. Quina pena...

#13.3 palker, borregolandia, 15/09/2014 - 16:35

Pol fill meu, Art. 2 CE = "La Constitución se fundamenta en la indisoluble unidad de la Nación española, patria común e indivisible de todos los españoles.... Esto majete lo voto el pueblo en referendum, la región de la hoy Qatarunya dijo SI más del 90%. ¿Te enteras o no te enteras?

#12 Emilio, Europa, 13/09/2014 - 15:40

La Brunete? Pues en el Caso Pujol ha demostrado mas seriedad y veracidad que todos los medios servilistas.
La independencia no se gana con manifestaciones, ni con palabrería. Se gana regandola con sangre y si no es ais dispuestos no os la merecéis....

#12.1 Almogàver, La figuera, 13/09/2014 - 16:53

Ets un covard. Pocs collons tens de dir això a la meva ara. Sempre dient el mateix. Adéu garrulos! Adéu caspanya! Adéu covard (per l'emili)

#12.2 El mico de l'anís, Badalona, 13/09/2014 - 16:55

La serietat es demostra quan la corrupció toca als del teu bàndol. És molt fàcil denunciar la podridura de l'enemic i alhora amagar o minimitzar la dels amics.
Si no hi ha més remei, guanyarem la independència amb la teva sang.