Publicitat
Política · 29 de Setembre de 2013. 17:08h.

La solució De Gispert

Proposa que l'Estat "delegui temporalment la competència" per celebrar consultes

La solució De Gispert

De Gispert

La presidenta del Parlament, Núria de Gispert, en una entrevista a Catalunya Ràdio, ha dit que creu que la via més ràpida per fer la consulta és que l’estat espanyol delegui temporalment la competència per celebrar referèndums.

De Gispert ha dit que de les cinc vies obertes per tirar endavant la consulta sobiranista ella aposta per dues, una és la via de la llei de consultes catalana i una altra que lligués, d’alguna manera, l’estat espanyol a donar una resposta, la de l’article de la Constitució 150.2.

Aquest article de la Constitució diu que l’estat podrà transferir o delegar en les comunitats autònomes, mitjançant llei orgànica, facultats corresponents a matèries de titularitat estatal que per la seva pròpia naturalesa siguin susceptibles de transferència o delegació.

La llei preveu en cada cas la corresponent transferència de mitjans financers, així com les formes de control que es reserva l’estat. La presidenta del Parlament també ha recordat a Rajoy que l'article 150.2 ja es va fer servir amb anterioritat per transferir al govern les competències de trànsit.

Núria de Gispert ha matisat que “no estem parlant de secessió, estem parlant de fer una consulta” i a més per la presidenta del Parlament la pregunta es podria acordar entre Catalunya i l’estat espanyol.

Publicitat
Publicitat

11 Comentaris

Publicitat
#8 spanish, Madrid, 30/09/2013 - 15:56

pobre l´article 92 o 150.2 nomes delega competencies o conultes que no contradiguin els primers 29 articles de la constitucio, sembal mentida

#7 josep, Igualada, 30/09/2013 - 11:03

Aquesta dona s´ha tornat boja o simplement fa de comparsa d´en Mas? Ull!, que ens la volen colar. L´estat espanyol ha de intervenir en la tria de la pregunta?. Ara surten amb aquestes? Ho sento, mai acabaré de confiar en aquests botiflers vinguts a independentistes, (sobiranistes) de circumstàncies.

#5 Papaluna, Barcelona, 29/09/2013 - 18:42

Sí, i que paguin la farra. De manera que l'amputació de una part del territori universalment conegut com a Espanya (ONU, NATO, UE, etc.) decidida coercitivament unilateralment per una minoria del seus habitants (molts immigrants desarrelats) la ha d'acceptar la majoria d'espanyols? Fem riure i pena

#5.1 raimon t, Taradell, 29/09/2013 - 20:22

Papaluna et noto mol excitat . Relaxat mirant aquest vídeo http://politica.e-noticies.cat /els-catalans-han-de-decidir-7 9374.html

#5.2 David, Cambrils, 29/09/2013 - 20:33

Si l'immigrat desarrelat que dius ve del Senegal i fa 4 anys que viu a Catalunya, segons el teu parer, ¿Hauria de poder votar?
I la persona que ve des de Burgos i només fa una any que viu aquí? No em contestis, ja sé la resposta, el de Burgos si, el de Senegal no. Se't veu el llautò.

#5.3 Papaluna, Barcelona, 29/09/2013 - 22:34

A #5.2

Els únics que han de poder votar en unes generals són els ciutadans del país, els que tenen la nacionalitat, amb tot el que representa d'arrelament demostrat, bones costums, i integració social reconeguda per la comunitat. I sí, un de Burgos, simplement empadronat aquí té els mateixos drets.

#4 fideli, rdnes, 29/09/2013 - 18:38

a veure si ens aclarim: la nostra independència no emana ni de la constitució, ni de madrit ni d'españa: emana de la nostra voluntat política, i de ningú més... estem abans que la constitució, i com que l'hem parida la podem matar!...això no ho tens clar, gispert? a mans de qui estem, doncs?...

#4.1 Papaluna, Barcelona, 29/09/2013 - 18:58

Quants sou els independentistes? I no m'hi fotis ni un sol immigrant, que jo no en vaig veure cap el 11 de setembre, eh?, perquè els hi sua la causa. Deia, quants sou? de autèntics independentistes amb cara i ulls, (in)formats i patriotes? 590.000 sobre 5,2 milions (entre 40 milions d'espanyols)?

#3 Protágoras, bcn, 29/09/2013 - 18:17

Cuando la Generalitat delegue en Tarragona, Hospitalet, o la Val de Aran, capacidad de hacer consultas y decidir si quiere pertenecer a o no a Cataluña, entonces y solo entonces España debería delegar la capacidad de hacer consultas al gobierno de la Generalitat.