Publicitat
Política · 18 de Juliol de 2014. 12:55h.

“La unió entre Catalunya i Espanya no ha estat mai voluntària"

El president de l’ALDE Party afirma que els catalans “han de poder escollir la seva pròpia identitat”

“La unió entre Catalunya i Espanya no ha estat mai voluntària"

Imatge de la roda de premsa (@ConvergenciaCAT)

El president de l’Alde Party, Graham Watson, ha donat suport al dret a decidir i ha afirmat en una roda de premsa a la seu de CDC amb Josep Rull i Marc Guerrero, que “a diferència d'Escòcia, la unió entre Catalunya i Espanya no ha estat mai voluntària”.

"Recomano a Rajoy que reconegui que hi ha un problema i que hauria d'actuar per solucionar-lo”, ha indicat, a més d’elogiar que els catalans “esteu fent front a un estat centralitzador. Els ciutadans europeus han de poder escollir la seva pròpia identitat”. "Hem treballat 5 anys per resoldre pacíficament el problema de Kosovo i ara també podem fer-ho amb Catalunya i Escòcia”, ha indicat.

Watson no veu “cap contradicció” amb la incorporació de C's i UPyD al grup parlamentari perquè la seva entrada implica “acceptar un diàleg en el futur” sobre el dret a decidir. Watson, que ha recordat que C's i UPyD formen part del grup liberal però no del partit liberal i ha apostat per un debat “pacífic i tranquil” que serveixi per arribar a consensos.

Per la seva banda, el secretari d’organització, Josep Rull, ha indicat que “volem decisions tranquil·les i calmades. Això, com a Escòcia, passa per posar les urnes. Són els valors liberals”. Finalment, el vicepresident de l’Alde Party, Marc Guerrero, ha volgut “reconèixer l'estima de Graham Watson per Convergència, per Catalunya, pels catalans i pel nostre dret a decidir”.

Publicitat
Publicitat

123 Comentaris

Publicitat
#80 Joan, bcn, 21/07/2014 - 09:57

Quin gol que els hi han fotut als espanyolistes. Aliats internacionals que tenen clar el que cal... Enhorabona!

#80.1 El azote de los necios, Barcelona, España, 21/07/2014 - 15:20

Golazo es el del motor deEuropa , o sea Alemania-Merkel a los tribales catalanistas..... el Partido de Watson es irrisorio en Europa...... no te alucines tontín.

#79 Rafel de Rubí, RUBÍ Nació Catalana), 20/07/2014 - 17:08

Durant el nefast Franquisme, jo, volia aprendre Català, però aquí estava perseguit. Em van dir que a València, era considerat com una cosa folklòrica, i allí em vaig dirigir. Vaig treure el títol de professor de Valencià a lo Rat Penat segons normes de l'I.E.C. i allí vaig treure el 1er. títol

#78 Ramon, Terrassa (Països Catalans), 20/07/2014 - 14:01

Qui tingui un mínim de cultura, sap que el Català, en les dues variants, l'occidental i l'oriental, és un idioma que es parla i és l'idioma propi des de Salses a Guardamar i des de Fraga a l'Alguer. Qui negui aquest fet, ja pot anar a un parvulari

#77 1.713 = Es parlava castellà a CAT....., 1.713 = Es parlava castellà a CAT....., 19/07/2014 - 16:48

Al 1.713...es parlava castellà com LLENGUA COMUNA i de PRESTIGI a CAT...com testifiquen els documents originals de la "GAZETA de BCN" del 1.713....A més, el CASTELLÀ es PARLAVA a CAT i a TOTA ESPANYA des de l'Edat Mitjana, com a LLENGUA COMUNA i de PRESTIGI...Joan BOSCÀ va escriure en CASTELLÀ...

#77.1 1.713 NO es parlava castellà a CAT, bcn, 19/07/2014 - 17:23

La anécdota o excepción no conforma ninguna categoría, es simplemente una anécdota; la categoría es lo que hablaba la gente, como se dice comunmente "el pueblo", y el pueblo NO hablaba castellano en esa época.

#77.2 Roger, L'H, 19/07/2014 - 20:03

Puedes encontrar textos en provenzal, saldo o aleman. En castilla tambien hay escritos en otras lenguas incluidos els catalan. Muy especialmente en aragon. Eso no implica k en burgos se habla katalan desde hace siglos como lengua de prestigio. Si para tti todo esto es un problema de lenguas, suerte

#77.3 El azote de los necios, Barcelona, España, 21/07/2014 - 15:10

Al de abajo..... tampoco el pueblo hablaba catalán, porque eso no existía, hablaban lemosín ( variante del occitano)....... el rollo que se inventó recientemente Pompeu Fabra, es lo que llaman catalán.

#76 castellano ya se hablaba en la Corona de Aragón.., castellano ya se hablaba..............., 19/07/2014 - 16:42

Al contrario de lo que dicen els separatistes, el castellano ya se hablaba en la Corona de Aragón mucho antes del Decreto de Nueva Planta... en el Reino de Pamplona, el castellano fue oficial antes que en la propia Castilla. El castellano ya era lengua común en tiempos de la Reconquista...

#76.1 castellano NO se hablaba en la Corona de Aragón, bcn, 19/07/2014 - 17:27

Otra vez utilizando la anécdota como categoría. En Zaragoza siempre ha habido una gran influencia del castellano, pero eso no quiere decir que en todo Aragón se hablase como idioma principal, y en el resto de la corona mucho menos.