Publicitat
Política · 2 de Gener de 2019. 22:21h.

La xarxa de trens a Extremadura està pitjor que la de Catalunya

L'últim incident en un comboi evidencia la precarietat de les infraestructures

La xarxa de trens a Extremadura està pitjor que la de Catalunya

Una avaria en un tren que circulava d'Extremadura a Madrid ha tornat a evidenciar la deficient xarxa de ferrocarrils que té aquesta comunitat autònoma. Un total de 163 passatgers d'un comboi van passar la matinada a prop de Navalmoral de la Mata (Càceres) després que el tren que cobria la línia Badajoz-Madrid es quedés aturat al mig del camp.

L'aturada va provocar que els passatgers es quedessin a l'interior del comboi a les fosques, en plena nit (de 22.15 fins a les 01.30) i sense calefacció durant diverses hores fins que van ser transportats a Madrid en un autobús, arribant 4 hores més tard del previst a la capital espanyola.

Aquesta no és l'única incidència que pateix la línia. La infraestructura que connecta Extremadura amb Madrid ha patit diversos incidents enguany. El juny de 2018 un tren de mitja distància que connecta Huelva i Madrid va patir un incendi quan circulava a prop de Toledo. Com a conseqüència de l'incident, els viatgers van haver de ser evacuats a peu i van haver d'arrossegar els seus equipatges pel camp fins que no van ser evacuats.

El president de la Junta d'Extremadura, Guillermo Fernández Vara, ha exigit al Govern espanyol "respostes, explicacions i accions concretes", després d'aquesta nova avaria. Per la seva part, a delegada del Govern espanyol a la comunitat autònoma, Yolanda García Seco, ha reclamat "accelerar les obres en infraestructures".

Des de fa anys, Extremadura reclama la posada en marxa de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Badajoz-Frontera, la modernització de la xarxa convencional i una xarxa moderna de comunicacions a l'interior de la regió.

Tot i que la situació a Catalunya no és tan precària com a Extremadura, el traspàs de Rodalies a la Generalitat de Catalunya així com una major inversió ha estat una de les reclamacions del Govern de la Generalitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va reclamar aquest novembre més inversions i renegociar el traspàs de Rodalies al Govern espanyol després del descarrilament d'un comboi a Vacarisses arran d'una esllavissada provocada per les pluges.

Publicitat
Publicitat

27 Comentaris

Publicitat
#11 Ramon, Terrassa, 04/01/2019 - 08:42

Los indepre-tractorianos que se quejan de que no llega el tren a la Pica d'Estats seguro que son los mismos que se oponían a la M.A.T. (línea de muy alta tensión). Típico pensamiento mágico indepre: queremos trenes a todos los lados pero que se muevan con éter.. juajuajua

#10 Leo por ahí sandeces de un tal Borrell II..., Terrassa, 03/01/2019 - 23:30

Diciendo que Renfe quiere cambiar los horarios para adaptarse a los retrasos... Jajaja!! Hay que ser idiota para creer que no adaptando los horarios los "retrasos" se van a arreglar. Es el puto ejemplo de cómo les gusta hacerse la víctima. En vez de adaptar los horarios a la realidad, ellos erre que erre. Hay que ser corto de miras!!

#9 Purria de Tabarnia, Bcn, 03/01/2019 - 13:06

Pero Extremadura,está orgullosa de pertenecer a España,no veo dónde está el problema.

#9.1 Ramon, Terrassa, 03/01/2019 - 13:48

Pero no habíamos quedado que "Cataluña es una colonia" y blablabla... ??
Pues curiosa "colonia" que tiene mejores infraestructuras que la metrópoli.
Anda!!

#9.2 pepe, andorra, 03/01/2019 - 17:58

ni yo la relacion, tambien los siberianos estaban orgullosos de ser de la URSS y no les llegaba mas q una carretera q en verano se llena de barro, pero nada, la demagogia de los mercenarios de Soros sigue viento en popa a toda vela, alimentada por el dinero de un capitalista de la peor especie.

#9.3 Slobodan, Madrid Belgrado, 03/01/2019 - 20:26

Mira indepe bestia con tara en el ADN. Como tengo sangre Extremeña, me ofendes. Mas quisieras tu y los tuyos tener el adn de los extremeños. Por cierto, de los que levantaron Catalunya. Estamos hartos de que insultéis a Extremadura, Madrid,Andalucia, La Mancha, etc... Hartos. Catalunya, esa hermosa tierra, no se mereces bestias indepes como tu.

#7 Borrell ll, Girona, 03/01/2019 - 12:03

Hi ha una averia a Extremadura, i això vol dir que a Catalunya no ens podem queixar per la manca d'inversions en infraestructures evident ? Sou curiosos els unionistes catalans.

#7.1 Tabarnés puro, Barcino, 03/01/2019 - 13:54

Una avería??: https://www.trendignoya.es/
Y sal de Tractoria (La Segarra, La Noguera o el Pallars-Jussà) y viaja por el mundo, paleto. Visita Escocia o los países escandinavos y verás qué infraestructuras tienen comarcas con una población similar a las que tú comentas.
Es lo que tiene no salir de tu pueblo, palurdo.

#7.2 Protágoras, bcn.España, 03/01/2019 - 16:47

Borrell, España tiene una democracia más avanzada que Bélgica o Francia
Menor violencia de genero que Alemania, Francia o Bélgica
Barcelona trenes de cercanías más puntuales que Berlín y Londres

Acostumbrado como estás a las mentiras te puede parecer increíble, pero es la pura verdad.


#7.4 Borrell ll, Girona, 03/01/2019 - 17:46

Home, democràcia més avançada que a Bèlgica o a França ? En serio ? Rodalies puntual ? Ho sigui , renfe volia canviar els horaris perque els retards s'adaptenssin a la realitat penosa de les instal·lacions, i dius que que ? ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Sou curiosos els unionistes catalans.

#7.5 pepe, andorra, 03/01/2019 - 17:59

seran evidentes para ti, q no sales de tu pueblo mas q para bajar el once de septiembre a Barcelona a dar la chapa. Q Dios te conserve la vista estimado amigo.

#6 ferran, rugby, 03/01/2019 - 11:01

a extremadura,andalusia,aragó o astúries agafar un rodalies és una aventura que rigui’s vosté del dr.livingstone...
a catalunya les quatre capitals estàn unides per AVE...
...però espanya ens oprimeix i ens ofega...

#6.1 Si estamos tan mal, Bcn, 03/01/2019 - 11:28

La meitat de les comarques de Catalunya no tenen tren i altres com les Terres de l'Ebre o a l'Urgell, La Segarra,La Noguera, Pallars Jussà, etc. aquestes zones en tenen però están molt pitjor que a Extremadura, i aquestes comarques també paguen impostos que s'envien a la resta d'Espanya en "solidaritat".

#6.2 Borrell ll, Girona, 03/01/2019 - 12:01

A Catalunya hi ha una ( 1 ) línia d'AVE, uneix Madrid, Barcelona i França. Com la vols fer aquesta línia, esquivant les capitals ? A part , és de les mes rendibles. Va arribar 20 any més tard que Madrid - Sevilla. Quantes línies hi ha a Andalusia. I mira Madrid, té totes les capitals de la Comunitat unides i quatre ( 4 ) línies. OMG.

#6.3 Tabarnés puro, Barcino, 03/01/2019 - 13:10

Vaya hombre, faltaba el típico "argumentario" secenaci tractoriano: en Cataluña los trenes tienen que llegar hasta Castellar de n'Hug, pero que ciudades como Badajoz, Mérida o Cáceres tengan un servicio de tren medianamente decente es un despilfarro y una "opresión" contra Cataluña. Lo próximo ya un cosmódromo en Estamariu, no??

#6.4 Ramon, Terrassa, 03/01/2019 - 13:31

Venga tractorians, decidlo claro: nosotros en AVE y los que tengan "baches genéticos en el ADN" deberían ir en burro, no?

#6.5 Ramon, Terrassa, 03/01/2019 - 13:44

A ver, "tan mal": es broma, no? Te has preguntado nunca cuántas comarcas extremeñas, etc... no tendrán tren? Y por poner algunos datos.
Población de:
- La Noguera: 38.955
- La Segarra: 22.688
- Pallars Jussà: 13.453
...........
- Badajoz (ciudad): 149.946
- Cáceres (ciudad): 95.814
- Mérida: 59.174

#6.6 Purria Separata, Mollerussa, 03/01/2019 - 14:40

Yo quiero un tren que me lleve directo de los Campos Elíseos al sofá de mi casa, para poder ir los domingos a comprar unos croisants a París en zapatillas... Gente con ADN sin baches no merecemos menos!