El comitè d'empresa de l'Agència Catalana de l'Aigua denuncia que "la delicada situació econòmica de l’ACA està fent portar fins a l’extrem les mesures de racionalització de despesa". "D’una fase inicial de reducció racional de despesa, amb la implementació de mesures que fins i tot havien estat demanades pels propis representants dels treballadors, s’ha passat a partir de setembre a una situació de no-despesa, i fins i tot de rescabalament de despeses ja efectuades", afegeixen.
En una entrada al seu bloc, exposen "algunes situacions que considerem de penúria per als treballadors i el servei que donem" com per exemple que "el nostre parc de cotxes s’està deixant morir. No hi ha diners per canviar oli, ni per passar ITV, ni per canviar rodes. Els cotxes que no estan en condicions simplement es deixen tirats en instal·lacions de l’ACA com ara embassaments".
També posen de manifest que "s’estan revisant convenis i subvencions d’actuacions diverses, en molts casos ja executats a satisfacció i pagats, per detectar possibles irregularitats i reclamar que ens tornin diners. Es fa una reinterpretació de clàusules tan estricta que està portant a la ruina fins i tot a entitats ambientals sense ànim de lucre, que han fet tasques importants per al medi, i també de voluntariat i/o integració de discapacitats".
Els treballadors asseguren que "el control operatiu de les masses d’aigua s’està ressentint" ja que "en una primera fase es va intentar optimitzar el número d’estacions automàtiques de control de cabal iqualitat d’aigua. Però actualment hem passat a desentendre’ns de la meitat de les estacions automàtiques de mesura de cabals, així com de la majoria d’estacions compactes complementàries instal·lades fruit de l’episodi de sequera de 2008".
Pel que fa a la qualitat d’aigua, el comitè afirma que "estem deixant morir totes les estacions de control en conques internes. També s’ha tancat el centre de telecontrol on es feia el seguiment continu de l’estat del medi" i afegeixen que "el grau control sobre les depuradores es podria veure afectat" perquè s'ha rescindit el contracte a un equio extern que donaven suport als tècnics de l'ACA.
Per últim, denuncien que "l’únic contracte que s’ha fet darrerament, per això sí que hi ha diners, és la contractació a Deloitte per 42.000 euros perquè assessori sobre com reduir la plantilla".
L'ACA no té diners ni "per canviar l'oli" dels cotxes
El comitè d'empresa denuncia "situacions de penúria" a l'empresa

Baltasar va ser el conseller de Medi Ambient -responsable de l'ACA- abans que CiU entrés al Govern
¡A por ellos!
11 Comentaris
Tot plegat una maniobra per donar arguments a la privatitazació de la empresa més rentable de la generalitat ( aigues ter llobregat ) , que hi ha fa temps que AGBAR demana. La corrupció és a tot arreu. Tots aquests lladres i complices que callan per promocions laborals/politiques tenen que pagar-ho.
Esteu molt equivocats. Quan el tripartit va iniciar la legislatura el 2004, l'ACA ja tenia un deute més que milionari (consultar auditoria corresponent). Després van afrontar la sequera i es va gastar el que era necessari. Ara CIU vendrà l'ACA a Agbar=SUEZ=Francesos a partir del dilluns, es clar.
Pep, estàs equivocat. Quan va entrar el tripartit, el deute era de 600-700 i ara és el doble. Durant la sequera, la majoria de les inversions es van fer a través d'ATLL (dessalinitzadora Llobregat, per exemple). Em xoca que el comitè d'empresa ara parla, però abans callava i era còmplice.
Nova demostració del nefast paper del tripartit....això si...el PSC seguirà guanyant les eleccions a catalunya diumenge e ICV pujarà en vots.....més burros els catalans no podem ser...en serio....fem pena.
Gràcies Trispartit, vau gastar allò que nom teníem i ens vau endeutar (1.500 M €). I ara l'ACA, amb aquesta llosa, no pot ni tirar-se pets. No hi hauria d'haver responsabilitats penals per als polítics que gasten allò que no tenen a la caixa i deixen un deute que no es pot tornar?
És com si per l'ACA hi hagués passat el "conseller" Baltasar, tu. Però segur que no pot ser, perqué aquests son els bons.