Publicitat
Política · 18 de Març de 2016. 11:19h.

L'Advocacia de l'Estat denuncia 'endollisme' a Santa Coloma

Presenta una demanda per cobrir a dit dotze càrrecs directius sense convocar oposicions

L'Advocacia de l'Estat denuncia 'endollisme' a Santa Coloma

Núria Parlon

L'Advocacia de l'Estat ha denunciat a l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet per cobrir a dit 12 llocs directius sense convocar oposicions. En aquest sentit considera arbitrari el procediment pel qual el juliol de 2015 es van nomenar a aquests directius amb l'únic suport del PSC i s'observa una presumpta "vulneració" de lleis estatals.

Igualment recorda que el personal directiu s'ha de seleccionar pels seus "mèrits", per la qual cosa calen concursos públics que prevalguin a funcionaris de carrera i no a càrrecs de confiança. És per això que l'Advocacia de l'Estat sol·licita que aquests nomenaments siguin anul·lats.

L'Ajuntament, per la seva banda, al·lega que "els nomenaments han estat realitzats d'acord amb la normativa local vigent, és a dir, tant la llei de bases de règim local estatal com la llei municipal catalana".

Els dotze llocs són el de director de Serveis d'Alcaldia, director de Planificació d'Estratègia, director de Promoció Econòmica, director d'Urbanisme, director d'Educació, director adjunt d'Urbanisme, director adjunt d'Educació, coordinador de la Via Pública, coordinador de Regidories de Districte, coordinador de Cultura, coordinador de Moviments Socials i coordinador d'Educació.

El grup de Ciutadans al consistori ha reaccionat a aquesta demanda expressant el seu "màxim respecte a les decisions i processos judicials oberts". Malgrat això, el seu portaveu, Dimas Gragera, ha recordat que el seu partit ja es va oposar a aquests nomenaments per considerar que aquestes places "havien de ser ocupades per funcionaris o tècnics contractats a través de processos transparents".

Gragera ha reclamat que fins a la resolució del cas les persones afectades per aquesta demanda "no puguin signar, ni realitzar cap activitat que pugui comprometre l'activitat municipal". Finalment ha lamentat la "falta de transparència" del Govern Municipal i ha reclamat que l'alcaldessa, Núria Parlón, "doni les explicacions oportunes".

Publicitat
Publicitat

37 Comentaris

Publicitat
#20 Tirant, Bcn, 20/03/2016 - 20:18

A aquesta Parlón de tant mirar a Convergència no només se li ha enganxat això del "dret d'autodeterminació" sinó també tota la brutícia corrupta de l'enxufisme ...

#19 muchos ayuntamientos como el de BARCELONA, tambien, barcelona, 19/03/2016 - 23:36

y en el ayuntamiento de barcelona que !!? hay muchos cargos de decadas metidos a dedo y a sueldazos insoportables de mentecatos lameculos sobretodo en cultura y los del psc antiguo montillistas está lleno de jefecillos culturales y en institutos de la pollla enchufaos que deberian ir a la calle cuan

#18 cata......queee???, Moncada i Reixac, 19/03/2016 - 08:55

Demasiada hipocresia,la Parlon hara buena a la de Montcada,preginto "¿s cuantos ha colovafo el Puichi y el Oriol en Generalitat?

#17 DaniD, Barcelona, 19/03/2016 - 00:15

Hasta que en Cataluña y el resto de España, el amiguismo y enchufismo no sean el día a día de las administraciones públicas (de todos los partidos y todas las ideologías), nuestro país seguirá entre los más atrasados de Europa
Tenemos mejores ferias y modernas estaciones, a costa de menos democracia

#16 Cesc , Bcn, 18/03/2016 - 19:06

Només comentar que la màxima responsable de l'advocacia de l'Estat és neta d'un ministre franquista dels més dretans i de tal palo tal astilla.

#16.1 Jep, Gava, 18/03/2016 - 21:36

I que? S'ha incomplert la llei o no? Aixo es el que t'hauria de preocupar. Seria bo saber quanta gent ha entrat a l'ajuntament mitjançant oposicio lliure aquests darrer deu anys! Els ajuntaments "democratics" (de tots colors), han prostituit la funcio publica. Aixi ens va!

#16.2 Cesc, BCN, 18/03/2016 - 23:45

El tema de Sta. Coloma per suposat que s'ha d'investigar, però hi ha un partit amb la seu al carrer Génova, 13 que esta incomplint diàriament totes les lleis i aquesta neta de falangistes no li he sentit dir mai ni mu.

#16.3 Dado Esteller, Badalona, 19/03/2016 - 07:15

Solo comentar a las gentes del lugar los enchufes en el sector público no son (buenos dice la canción). Habría que ver si legales. ¿Y tu de quien eres Cesc? Es decir, igual es una defensa numantina de la llamada so socialdemocracia ejercida por el PSOE durante años, pero para mi menos la P inicial