Publicitat
Política · 13 de Maig de 2015. 18:06h.

L’Ajuntament de Cunit va fer 250 decrets d’alcaldia per contractar personal

La justícia imputa els alcaldables del PSC i el PP a la localitat

L’Ajuntament de Cunit va fer 250 decrets d’alcaldia per contractar personal

Una imatge de l'exalcadessa del PSC, Judith Alberich

El Jutjat d’Instrucció número 8 del Vendrell ha admès a tràmit la querella contra l’anterior govern de Cunit per suposades contractacions irregulars de personal. Segons l’actual alcaldessa, Montserrat Carreras, el consistori va fer “prop de 250 decrets d’alcaldia per a contractar personal per la via d’urgència, sense cap justificació”.

La denúncia la va posar l’actual equip de govern, format per CiU, ERC i ICV, després de fer una auditoria, i ara el Jutjat del Vendrell ha vist indicis raonables de delicte, i ha cridat a declarar a les dues alcaldesses del PSC que van manar durant l’anterior mandat, Judith Alberich i Dolors Carreras. La primera és l’actual cap de llista del partit socialista  a la població.

També haurà de declarar l’aleshores primer tinent d’alcalde, José Barquier, del PP, que actualment també és alcaldable i president comarcal del partit. El govern  de Cunit durant l’anterior mandat estava format per socialistes i populars. Per Montserrat Carreras, aquestes contractacions per via d’urgència es van fer sense justificació, “amb el qual es van saltar el procediment estipulat per a fer-ho”.

L’actual govern apunta que l’ús extensiu i injustificat d’aquest procediment de contractació “suposa un incompliment de les normes que regeixen la contractació de personal per a l’Administració Pública”, i d’acord amb la querella presentada, això podria constituir un delicte de prevaricació, penat amb inhabilitació per exercir un càrrec públic entre 7 i 10 anys.

L’actual alcaldessa afegeix que aquests procediments van comportar que l’Ajuntament tingués un personal “sobredimensionat” en començar l’actual mandat, cosa que va obligar a l’actual govern a fer diversos acomiadaments.

Alguns d’aquests casos encara estan en mans de la justícia. Les declaracions de les dues ex alcaldesses i del tinent d’alcalde estan programades pel mes de juliol.

Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#9 pakiti, cunit, 27/05/2015 - 07:07

mas de 30 años en Cunit me hacen saber quienes son los q no debían estar, por varias cosas, falta de profesionalidad,dejadez,pocas ganas de hacer... también es verdad q algunas personas han sido despedidas siendo muy profesionales. se les a dado la opción d examinarse a todos para esos puestos....

#8 pepe, Seguro de Cafélillo, 26/05/2015 - 21:24

La culpa es de la Merkel y los mercaos y la maldita usteridaz.

#7 gurguri, barcelona, 14/05/2015 - 18:44

De momento existe total impunidad , por los desmanes y presuntos delitos que se cometieron en el Ayuntamiento de Cunit del PSC.Los únicos condenados son los ciudadanos que tienen que pagar via IBI y otros impuestos las corruptelas en el Ayuntamiento.

#6 Pere Prats, Sants, 14/05/2015 - 13:22

La ex Dolors Carreras, l'actual Montserrat Carreras, aiaiai que el dinar de Nadal serà mogut...

#5 Jordi , Martorell , 13/05/2015 - 21:59

Suposo que totes aquestes contractacions passaven per les mans de la secretària de l'ajuntament, coneguda amb el sobrenom de Mercè Lewinski.