Publicitat
Política · 1 de Gener de 2012. 14:23h.

L'alcalde de Vic albira la independència en "dos o tres anys"

Vila d'Abadal diu que el pacte fiscal és ara "un mal plantejament"

L'alcalde de Vic albira la independència en "dos o tres anys"

Vila d'Abadal, en una foto d'arxiu

L'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, ha indicat que Catalunya podria ser independent "en dos o tres anys". Segons el dirigent d'Unió, la crisi europea i espanyola pot ser una bona oportunitat per a la consecució d'un estat propi.

"És en aquests moments de crisi quan sorgeixen noves opcions, en moments de bonança i en què tot va bé costa molt plantejar coses. En crisi cal crear més crisi perquè sorgeixi la proposta bona. A mi que m'interessa Catalunya, és l'oportunitat que tenim, dos o tres anys de temps, per aconseguir el màxim o per tenir un estat propi", ha dit en una entrevista a Europa Press.

Sobre el pacte fiscal, Vila d'Abadal ha afegit que "va ser un bon plantejament per a la campanya, semblava coherent, però vistes com van les coses crec que és un mal plantejament".

La proposta del primer regidor de Vic passa per la "independència política de Catalunya" i segellar posteriorment un tracte de federació econòmica amb l'Estat espanyol.

Publicitat

70 Comentaris

Publicitat
#38 Iñigo, Salou, 03/01/2012 - 18:37

éste de salón torea muy bien, pero a la hora de la verdad ..... falta testiculina.

#37 angel, cardedeu, 02/01/2012 - 19:59

Sòc independentista, pero en 2 ó 3 anys independència NO M´HO CREC RÈS.

#37.1 jan, bcn, 02/01/2012 - 23:23

quina credibilitat té una persona que escriu "no m'ho crec rès", ves a l'escola.

#36 Roger, BCN, 02/01/2012 - 19:06

Sigue soñando.

#35 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 02/01/2012 - 12:09

El triunfo de los independentistas en Catalunya solo llegará si la Moreneta interviene como hizo la Inmaculada Concepción en el Milagro de Empel dando la victoria a los Tercios españoles, por eso la hicieron patrona de España.
http://ciudadanosinmitos.blogspot.com/

#35.1 Miquel S, Vic, 02/01/2012 - 15:42

La independencia arribara com va arribar a Flandes. Malgrat els Tercios

#35.2 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 02/01/2012 - 21:24

Miquel S: Los últimos estados europeos aparecieron tras las guerras mundiales, el hundimiento del comunismo y las guerras balcánicas. Nada de eso es esperable en la UE del Euro. Creer en el separatismo es como creer en el dogma de la Inmaculada Concepción: una cuestión de fe, no de razón.

#35.3 buff, bcn, 02/01/2012 - 23:28

I creer en el unionismo "porquesi" de que es cuestion? De mantenimiento de los privilegios no demasiado claramente conseguidos, verdad? Los lazos se mantienen de otra manera, najo. Goebbelianamente, no.

#35.4 Joan, Barcelona-Eixample, 03/01/2012 - 01:24

La independència de Catalunya arribarà igual com va arribar a Filipines, Cuba, Guinea, Veneçuela i resta de colònies sud-americanes. Actualment no hi ha cap raó de pes per la qual la tercermundista Castella tingui dret a apropiar-se dels rèdits generats per l'emprenedora Catalunya.

#33 joan, manresa, 02/01/2012 - 11:41

tinua.)catalans ...,el Miquelet,--company de tertulia ---,va susurrant ....¡¡¡ Esmola que esmola...,fes dagues daguer...,fes dagues que pasin...las malles d'acer....!!!!...Venen temps de tempestas,ens volen aplastar,are volen tocar el nostre petitó finançament...Sr.President,toqui a somaténnnn...

#33.1 GUIM, Barcelona CATALUNYA, 02/01/2012 - 12:17

Passar. (sorda) Posar (sonora). La tempesta (singular) Les tempestes (plural). Esclafar, aixafar. Ara volen...
Xiuxiuejar:
1 v. intr. [LC] Parlar en veu molt baixa, a l?orella d?algú.
2 v. intr. [LC] Certes coses, fer una remor sorda i tenuíssima.