Publicitat
Política · 31 de Maig de 2018. 08:25h.

L'ANC acusa Torra d'incomplir "de forma flagrant" el programa de JxCat

Paluzie admet que la renúncia a la restitució dels consellers "no ens agrada"

L'ANC acusa Torra d'incomplir "de forma flagrant" el programa de JxCat

La presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, ha acusat el president de la Generalitat Quim Torra d'incomplir "de forma flagrant" el programa de govern de JxCat renunciant a restituir els consellers cessats i ha recordat que, "en el programa electoral del 21-D, els independentistes portaven la restitució del govern legítim. Entenem els obstacles de l'Estat, però en aquesta fase final, si teníem un mur i l'havíem de saltar, érem on el mur era més baix".

Paluzie ha afegit en declaracions a 'La nit a 8tv' que "hi podia haver solucions imaginatives perquè la llei ens empara. Ells tenen els drets polítics intactes. No fer ni tan sols això és un indicador que no ens agrada i marca com anirà la legislatura".

La líder de l'Assemblea ha admès que comença una nova etapa i ha insistit que "el que volem es que es facin passes cap a la independència. Seguirem fent el que hem fet sempre, mobilització, pressió sobre l'agenda política i accions des de la societat civil per empoderar-la".

També ha assegurat que les seves bases els han felicitat per les seves crítiques al govern i ha explicat que, en l'últim mes, han aconseguit 2.000 socis més i que, per tant, "hi ha un espai perquè no s'afluixi en el discurs i es mantinguin clars els objectius".

Sobre la moció de censura a Rajoy, Elisenda Paluzie ha dit que "introdueix el caos en la política espanyola i els partits independentistes hi poden influir. Benvingut sigui el caos a la política espanyola".

Finalment, també s'ha referit al conflicte per la col·locació de llaços o creus grocs a l'espai públic: "Seria una regressió absoluta que perquè hi hagi un grup de provocadors cedim en un bé superior que és la llibertat d'expressió. Hauria guanyat la batalla un grup molt reduït".

Publicitat
Publicitat

29 Comentaris

Publicitat
#22 TabarnianCitizen, Badalona, 31/05/2018 - 20:12

«Benvingut sigui el caos a la política espanyola»...Aquesta Paluzie és d'un fanatisme molt sinistre, respira resentiment ....a més de ser molt lletja per dins i per fora, deu ser molt infeliç.

#20 FRAN BCN, Bcn, 31/05/2018 - 14:27

Anc, ara veig què sou una colla de fanàtics.....aterreu de.Matrix coi....

#19 Rafa, El mundo, 31/05/2018 - 12:58

Mientras se cumpla este artículo de la Constitución me basta.
Artículo 8. Las Fuerzas Armadas, constituidas por el Ejército de Tierra, la Armada y el Ejército del Aire, tienen como misión garantizar la soberanía e independencia de España, defender su integridad territorial y el ordenamiento constitucional.

#19.1 FRAN BCN, Bcn, 31/05/2018 - 14:30

I aquesta es la teva solució al problema? Violencia genera mes mala.llet. Així creus que es seduira a molts catalans dubtosos...no crec...

#19.2 pepe, andorra, 31/05/2018 - 16:01

Es lo q llevan esperando Soros y sus periodicos desde el 1.O.....La manipulacion de los hechos del 1.0 por parte de la prensa de Soros solo es comparable al inmenso silencio sobre la represion en Nicaragua o en Israel. Ademas q no hace falta el ejercito, con cortar derogar o reformar las autonomias y dejarles sin dinero publico, es suficiente.

#19.3 Rafa, El mundo, 01/06/2018 - 07:03

La intervención del Ejécito no implica ir pegando tiros por las calles ni que vengan los tanques. Si el asunto se sale de madre y se va mas allá de los insultos y comienzan a haber disturbios muy graves puede intervenir el Ejército para impedirlos. Es absolutamente legal. En Irlanda estuvieron durante años y hoy día el Ulster es mano de santo

#18 Espluguenç, Esplugues del Llobregat, 31/05/2018 - 11:39

Es que a Torra lo puso a dedo Puigdemont con el aval de la CUP.
..Y a Puigdemont lo puso a dedo Mas con el aval de la CUP.
..Y a Mas lo puso a dedo Pujol, con el aval del 3%.
Si el PDEC4%T piensa que tiene algo que rascar, que se presente a elecciones con su propio nombre....
...y ya verá.

#StopTorracism

#18.1 Vlac, Barcelona, 31/05/2018 - 20:54

Y Calígula hizo senador a su caballo !!!!
Por qué el PDCAT no sigue el orden de lista de los que se presentaron a las elecciones ?....

#17 pepe, andorra, 31/05/2018 - 11:28

mira tu, las SA marchan de nuevo.....Solo les falta el uniforme...Amarillo, por supuesto....

#17.1 Purria de Tabarnia, Bcn , 31/05/2018 - 12:09

Que li diguin al pobre Miquel,Pep,ja ho saps el seu comunicat?

#17.2 pepe, andorra, 31/05/2018 - 16:04

q es mas falso q un comentario de purriano? la prensa de la epoca, el volkisher beobachter tambien hacia como tu, aunque no sabes lo mas fuerte, los españolazos esos, hacen ritos de magia en los q se beben la sangre de los pobres niños catalanes.....Ironic modo off.....Venga purriano, menos gaitas q eso q dice Miquel es mentira y de las gordas.