Publicitat
Política · 13 de Març de 2014. 22:03h.

L’ANC fixa la independència per al 2015

L'Assemblea planteja fer la proclamació per Sant Jordi de l'any vinent

L’ANC fixa la independència per al 2015

Una imatge dels responsables de l'Assemblea Nacional Catalana (Foto: ANC)

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) proposa el 23 d’abril de 2015 com una possible data per declarar la independència de Catalunya. Així ho exposa en el seu full de ruta elaborat en la ponència que s’haurà de votar en l’Assemblea General Ordinària de l’ANC del pròxim 5 d’abril.

“La diada de Sant Jordi de 2015 pot ser un horitzó plausible i fins i tot desitjable per a fer aquesta Declaració. Treballar amb aquests terminis pot permetre fer el procés de forma ordenada i acordada o, almenys, amb el suport internacional suficient”, apunta en el document.

La presidenta de l’ANC, Carme Forcadell, el coordinador d’Internacional, Ricard Gené i el portaveu del Consell de les Assemblees Exteriors, Àlex Ribó, han presentat aquest dijous el full de ruta dissenyat per actuar a nivell internacional, amb totes les acciones que duran a terme les assemblees exteriors de què disposa, unes 23 actualment, segons han explicat els responsables de l’Assemblea.

Durant l’acte també han presentat un espot en què diverses personalitats catalanes com l’exentrenador del Barça, Josep Guardiola, el cantautor Lluís Llach, l’actriu Sílvia Bel, l’escriptor Albert Sánchez-Piñol, el cantant Dyango o l’exconsellera del PSC, Montserrat Tura, defensen el dret a decidir.

L’Assemblea de moment manté en secret l’acte reivindicatiu del pròxim 11 de setembre, per la celebració de la Diada Nacional, i ha anunciat un acte que es farà al centre de Londres el mes de maig, que consistirà en la confecció d'una ‘estelada’ humana.

Publicitat
Publicitat

73 Comentaris

Publicitat
#49 GALAICOMAN-NO-SALE-DE-SU-ASOMBRO, barcelona, 16/03/2014 - 00:00

***Sí, ya me acuerdo: esos de la ANC son los que aparecen a altas horas de la madrugada en TV, con un decorado esotérico detrás, y tienen a un presentador que se llama Sandro Rey, que te dice la buenaventura y si te va a ir bien en el amor, etc.

Ahora me quedo más tranquilo.

#48 Molonp, Barcelona, 14/03/2014 - 21:47

Aquests de l'anc no representen als catalans ni de molt tros, si volen representar a Catalunya que es presentin a les eleccions o que deixin de dir bestialitats, que ja esta be de mantenir a gent

#48.1 pep, manresa, 14/03/2014 - 23:04

Tú mateix et contradius, si es féssin polítics (com és normal amb un sou públic), llavors sí que potser els hauries de mantenir, però ara mateix que et costen algun duro a tu?
Són gent que ténen altre feina i els hi hem d'agrair el seu interès per millorar la nostra situació, la de tots

#47 enric, barcelona, 14/03/2014 - 20:43

No sé si fan plorar o fan riure aquests de l´ANC. Ens haurien de dir qui farà la declaració d´independència aquesta de la que parlen i a on la faran. ¿El Diango? ¿El Llach?¿El FCBarcelona? ¿L´Orfeó Català? ¿La faran al "Cuartel del Bruch"? ¿Al Govern Militar? ¿Al Liceu? ¿Al Teatro Apolo?

#47.1 pep, manresa, 14/03/2014 - 23:06

Tú sí que fas plorar, o riure, no ho sé.

#47.2 enric, barcelona, 15/03/2014 - 22:57

M´havia oblidat un altre lloc per celebrar la DUI: "El Molino", en ple Paral.lel, un lloc emblemàtic a més no poder, quins records ...Escamillo, La Maña, Johnson... rés a veure amb Mas, Homs, etc....

#46 Josep, Tarragona, 14/03/2014 - 19:22

Xipolleg, ambaixadorCAT, on esteu??? Opinió del document colpista? Mare de deu quina gent mes malalta!!!

#46.1 pep, manresa, 14/03/2014 - 23:11

Colpista?, un cop d'estat el fan militars uniformats amb un exèrcit al darrera, tenim exemples, Tejero, Franco, etc. votar democràticament i actuar després en conseqüència només ho poden considerar un cop d'estat els tarats unionistes com tu
Això si, un cop independents un mínim de força pública

#46.2 luigi longo, bcn, 15/03/2014 - 11:56

Tú si que no tienes ni idea de lo que es un golpe de estado, pep. Has visto demasiada TV3 y las neuronas se te resienten. Empieza leyéndote La Técnica del Golpe de Estado, de Curzio Malaparte, y empezarás a cubicar algo. Después ya pasaremos a otros estudios más avanzados y al final entenderás algo.

#45 Todo tiene un límite (=Forcadell y ANC) ! ........, Hablamos de un golpe sedicioso.........., 14/03/2014 - 19:15

Hablamos de un golpe sedicioso, ya sin matices ni eufemismos, que requiere una desautorización inmediata de la Generalidad. Como es improbable que esto ocurra, es competencia de otras autoridades del estado de responder de una manera contundente a este último desafío ...

Todo tiene un límite!