El president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha assegurat que "si em presento serà perquè hauré decidit que tinc prou voluntat de servei per ser president de la Generalitat. La meva voluntat serà ser president per servir el país" i ha afegit que "si entro és per ser president de la Generalitat. Si entro és per governar, no per decidir qui governa. Estic capacitat per governar, m'ho he demostrat al Barça. Evidentment no es pot extrapolar del tot a la política, però hi ha una sèrie de principis bàsics que sí".
En una entrevista a l'Avui, Laporta ha dit que "si jo fos president lluitaria perquè Catalunya tingués un Estat que li permetés prendre les decisions sense que haguessin de ser cuinades per l'Estat central, i per tant decidir la nostra pròpia política energètica. Com l'econòmica, la social, la identitària, etcètera".
No ha aclarit si es presentaria només o amb Reagrupament, l'associació que acaba d'abandonar Joan Carretero i dotze persones més per discrepàncies amb un sector de la direcció sobre com han de ser aprovades les llistes electorals.
Segons el parer de Laporta, si pren la decisió de presentar-se, també valorarà com i si seria "en un partit existent o en un moviment també existent". "Però jo vull acció política, i això vol dir un partit polític perquè l'objectiu és que Catalunya tingui un Estat propi", ha assenyalat.
Per últim, ha afegit que "cal tenir incidència al Parlament perquè, com som una nació, Catalunya tingui capacitat per a administrar els recursos propis i aquest és el debat que hem de posar sobre la taula".