El líder de Solidaritat Catalana per la Independència (SI), Joan Laporta, va visitar les dues colles castelleres de Valls, la Vella i la Joves, després d'un acte polític, i va aprofitar l'ocasió per posar-se la camisa vermella i participar en la construcció de dos castells. Laporta va contribuir a l'aixecament de sengles pilars de quatre, primer amb la Colla Vella Xiquets de Valls i després, amb la Joves.
A l'acte celebrat al Teatre Municipal de Valls unes 500 persones van escoltar Laporta, Alfons López Tena i Uriel Bertran, així com el cap de llista de la coalició per Tarragona, Hèctor López Bofill, i la candidata de SI a Valls, Àngels Montserrat. "Amb aquest estat espanyol no anem enlloc i Europa vol un estat seriós al sud d’Europa”, va dir Laporta.
El candidat de SI va afegir que “cal fer un primer pas per acabar amb el malson, cal segar cadenes” i va afirmar que “l’aposta per SI és el passaport cap a la llibertat”.