Publicitat
Política · 25 de Gener de 2018. 12:48h.

L'Estat impedirà la investidura de Puigdemont

Soraya: "el seu estatus jurídic és incompatible amb la presència al Parlament"

L'Estat impedirà la investidura de Puigdemont

Soraya Sáenz de Santamaría

La vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha explicat que Mariano Rajoy ha demanat un informe al Consell d'Estat per impugnar la resolució del president del Parlament, Roger Torrent, en què proposa a Carles Puigdemont com a candidat a la presidència de la Generalitat. 

Sáenz de Santamaría ha remarcat que l'executiu demana al Consell d'Estat que dictamini si es pot fer una investidura sense la seva presència i si es pot impugnar la decisió de la mesa de permetre-ho. Segons ha dit, "l'estatus jurídic de Puigdemont és incompatible amb la presència a la cambra" perquè "té un ordre de detenció a Espanya".

La número dos del Govern espanyol ha denunciat que "Torrent ha proposat candidat a presidència del govern a algú que no té plenitud de drets". "El que diem és que Torrent no pot proposar Puigdemont de candidat, però sí pot proposar una altre candidat", ha insistit la vicepresidenta.

Soraya ha afegit que el president de la cambra catalana "hauria d'haver tingut present que Puigdemont no pot entrar a Espanya sense ser detingut" i ha dit que "espero que els inicis de Torrent siguin acatar les decisions del Constitucional, sigui la que sigui". "Tots hem de ser adults malgrat que alguns no sembli que ho són", ha sentenciat.

Finalment, ha indicat que també sol·lictien saber si seria procedent actuar en cas que es permeti el vot delegat als diputats que són fora del territori espanyol.  "Tot això ho fem per respectar els drets de tots els diputats", ha conclòs.

Publicitat
Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#8 pepe.----, andorra, 26/01/2018 - 12:27

seguramente lo impediran igual q impidieron el butifarrendum del 9N o el otro referendum del odio del dia uno de octubre.....Asi como tambien han impedido la fuga de puigdemont...Si, si, Soraya, ahora solo falta q dimitas por ser tan incompetente, q solo sirves para buscarle financiacion al diario el pais, q por cierto, os la ha vuelto a jugar.....

#7 joan, manresa, 25/01/2018 - 17:11

El Casal,16,57 h.--No ya com tenir un gran amor per Catalunya i els catalans..,oi, Doña Soraya..?Aquest deu ser el seu gran amor per els catalans.,imposar.Hereu de la historia.No es la forma mes intel·ligent de fer-se estimar. Vostés tenen la força ,naltros ilussions.Varem ser,som i serem. Vostés son de quatre díes,naltros de segles.I seguirem

#7.1 Manu Kopenawa, Barcelona Española y Tabarnesa, 25/01/2018 - 18:03

Desengáñate Joan, se acabo la fiesta indepe, ha durado muchos años, pero es el final. No sera en un año, quizá se necesiten 5, a lo peor 10, pero al igual que se acabo con la dictadura, al igual que se acabo con ETA, también se acabara con el proces y se acabara con la corrupción. La democracia es así de resiliente y tenaz. Que usted lo disfrute

#6 Leo, Barcelona, 25/01/2018 - 16:46

En unas elecciones democráticas, se presenta un candidato y es escogido por mayoría como presidente y entonces el resultado no gusta en el Gobierno Central y deciden invalidarlo.
Vergüenza "democrática" típica de países como Venezuela o el Congo...

#6.1 Uno que os lee, Al sur de Cataluña, 25/01/2018 - 18:49

Y exactamente eso es lo que se supone que debía pasar el día 30. Lo que ocurre es que *su* candidato está huido por un intento de secesión. Si los fachalanes hubieran propuesto a alguien sin causas judiciales abierta como candidato (digamos, Elsa "O sea" Artadi y Marta "Einstein" Rovira), esa persona sería escogida como MHP sin mayor problema.

#6.2 pepe.----, andorra, 26/01/2018 - 12:25

otro ignorante q no sabe q España es un régimen parlamentario y no uno presidencialista...A ver, nadie escogió a ningún candidato como presidente pq se eligen diputados q nos representan y estos votan al candidato q propone el presidente del parlamento. Si no sabes eso ¿Como te atreves a criticar lo demás? Q osada es la ignorancia.

#5 Príncep de Lampedusa, Sabadell, 25/01/2018 - 15:30

Si Puigdemont no pot ser candidat, perquè no van impugnar les llistes electorals? Serà que no saben perdre?

#5.1 Bienvenidos a Zombiland, Barcelona (Tabarnia), 25/01/2018 - 16:40

¿ Quién fue primero de la lista de a Junts x si en 2015 ?....un tal Romeva.
¿ Y quién era el candidato ?... un tal Mas.
¿ Y quién salió de President ?... un tal Puigdemont.
Es lo que pasa con las profundas disonancias cognitivas que sufris los separatas, que veis la paja en el ojo ajeno y no el portaaviones en el propio.

#5.2 Uno que os lee, Al sur de Cataluña, 25/01/2018 - 18:52

Vaya pregunta, alma de cántaro. No se impugnó porque el cobarde Puchi no está condenado (aún, pero habiendo cometido el crimen en directo es difícil que se libre, por eso salió de naja tan valiente almogavar) y por tanto puede ser candidato, lo mismo que Ploreras & Co. Google is your friend… ¿o es que en Tractoria son más de Altavista?

#4 pepe.----, andorra, 25/01/2018 - 15:02

si, pero de los presupuestos, no dice nada, de las acusaciones del bigotes, nada, de haber aumentado la deuda publica del 30 al 110, tampoco y de q va a pasar cuando el BCE deje de comprar deuda española, menos todavia, anda q no os va bien esto de los separatas.......