Publicitat
Política · 2 de Desembre de 2016. 18:05h.

L'Estat ofereix diàleg sobre tot llevat el referèndum

Enric Millo diu que “Catalunya necessita més ponts i menys línies vermelles”

L'Estat ofereix diàleg sobre tot llevat el referèndum

Enric Millo, en l'acte de commemoració del 38è aniversari de la Constitució

El delegat del Govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, ha ofert a la Generalitat “diàleg o diàleg” en tots els àmbits, tret del referèndum. “Al president Puigdemont li oferiré diàleg en tot, no només en l’única cosa, sense un altre condicionament que el respecte al marc legal i al servei dels catalans”, ha assegurat durant l'acte de commemoració de 38è aniversari de la Constitució, celebrat a l'Arxiu de la Corona d'Aragó a Barcelona.

“Seiem amb lleialtat institucional i amb responsabilitat cap al nostre poble, perquè això és el que ens demana el cent per cent de la ciutadania”, ha assegurat Millo, qui ha definit la Carta Magna com “un punt de trobada, no una barrera”. “La Constitució és un pont d’enteniment, no una línia vermella”, perquè “Catalunya necessita més pont i menys línies vermelles”, ha dit.

Millo ha argumentat que “tenim la enorme responsabilitat de no dividir Catalunya i de vertebrar la nostra política econòmica i social en favor de tots els catalans”. “Enfront dels qui defensen el rumb de col·lisió, hem de posar rumb a bon port”, ha afegit, alhora que ha refermat que el “diàleg” i la “unitat” han garantit “el millor període polític” per a Espanya i “el més fructífer” per a Catalunya.

Finalment, el delegat del Govern espanyol a Catalunya ha afirmat que “Espanya ha entès perfectament el valor de la unitat en la diferència”, i ha subratllat que l'Estat espanyol és “el país més descentralitzat de la Unió Europea”.

Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#3 Galderic, Barcelona, 03/12/2016 - 09:40

La democràcia no es negocia, s'exerceix. El Regne d'Espanya té al.lèrgia a la democràcia, quan més s'aprofondeix en la democràcia, més en qüestió està "la unidad indivisible".

#3.1 Para Galderic, Terrassa, 03/12/2016 - 10:41

La democracia es un conju to de normas, y las normas no caen del cielo, si no que se negocian. Por lo tanto, la democracia se negocia. Lo que tu propones es totalitarismo: se ejerce lo que yo quiero pq lo llamo democracia. Saludos.

#3.2 !!*!!, Bcn, 03/12/2016 - 15:34

#3.1

Fa temps que no he vist un govern madrileny negociar. T'en recordes, tu ? Vols dir que en saben ?
Per mi només saben imposar, no negociar.

#3.3 Galderic, Barcelona, 03/12/2016 - 17:13

Les dictadures estan plenes de normes i lleis, l'exercici de la democràcia i dels drets humans no poden ser plat d'una negociació, és una conquesta de l'ésser humà.

#3.4 Ortiz, bcn.España, 03/12/2016 - 21:03

Galderic. Lo que está en discusión es la soberanía. Si quienes tienen derecho a votar son los catalanes o todos los españoles, y eso no se puede resolver votando. Porque no se puede votar para decidir quienes tienen derecho a votar.

#2 !!*!!, Bcn, 02/12/2016 - 20:57

Si, com a França, que han assassinat totes les llengues regionals. Això seria el somni dels botiflers. Per ells, Catalunya hauria de ser una "provincia", és a dir "terra vençuda".
Marxem.

#2.1 pepe.-., andorra, 02/12/2016 - 22:04

No te quejes tanto, q es lo mismo q hacen en España los gobiernos regionales de Baleares, Valencia, Galicia, Vascongadas y Cataluña con el español. Y te repito las mismas palabras de Valls a los corsos, si queréis escuelas en corso, os las pagáis vosotros....

#2.2 !!*!!, Bcn, 03/12/2016 - 12:20

#2.1

Veig que t'agrada molt el centralisme, i diguem-ne colonialisme.
I veig que també no saps quines ganes que tenim de pagar-nos-les. Quan siguem independents no anirem a Madrid a demanar que ens les paguin.

#1 pepe.-., andorra, 02/12/2016 - 19:18

pues si, si los del pnv, batasuna y los separatas catalanes proclamaran la independencia, a ver con q excusa mantendrian el resto de pesebres autonomicos. Pq el cancer de España, aparte de sus politicos, son las autonomias y su capacidad legislativa. Con copiar el sistema frances, todo solucionado.