Publicitat
Política · 6 de Desembre de 2019. 09:42h.

L''expresident' de la UE va desaconsellar la força a Rajoy

"El meu consell va ser que no utilitzés la força contra la gent"

L''expresident' de la UE va desaconsellar la força a Rajoy

L'expresident de el Consell Europeu, Donald Tusk, ha assegurat en una entrevista a El País que el seu "primer consell" a Mariano Rajoy durant l'1-O va ser "que no utilitzés la força contra la gent".

Tusk, que el 2017 va fer un tuit defensant "la força dels arguments" per davant de l'argument de la força, ha confirmat que va voler recomanar al president espanyol que no fes ús de la violència "quan el conflicte va començar a ser tan intens".

"L'acord sempre és millor que el conflicte", reitera el polonès, assenyalant que "des del punt de vista emocional" pot entendre "als escocesos, els catalans" però que la Constitució "s'ha de defensar, també a nivell europeu" .

Tusk defensa que "és molt millor la força dels arguments que l'argument de la força" i assegura que el seu "somni i desig" és que es trobi "el millor camí per arribar a una solució sense un gran conflicte" a Catalunya i Espanya.

97564-tusk.jpg

Publicitat
Publicitat

6 Comentaris

Publicitat
#6 Gregari, VNG, 09/12/2019 - 23:14

Claro que no había que cargar. La policía no puede entrar, pero a ellos no se les deja salir, de uno en uno e identificados, el que no lleve documentación no sale. Y luego se procede a aplicarles los cargos que correspondan.

#5 Veciana, Barcelona, 06/12/2019 - 19:09

Prusia Oriental,Silesia y Pomerania devueltas a Alemania ya.Cuando la Bundeswehr recupere esas regiones perdidas en 1945,que el ejército polaco les tire florecitas.

#4 Onofre de Dip, Barcelona, 06/12/2019 - 16:52

No necesita alguien tan templado como don Mariano Rajoy Brey que ningún funcionario de Bruselas le explique como debe mantener el orden público en su condición de Presidente del gobierno español.
Verdes las han segado, Sr. Tusk y compañía.

#3 marc3939, Calafell, 06/12/2019 - 15:33

España es un estado democrático y soberano, y no necesita que vengan del resto de Europa a mandarnos ni aconsejarnos.

#2 Protágoras, bcn.España, 06/12/2019 - 11:48

En democracia el estado tiene legítimamente reconocido el monopolio de la violencia y la obligación de usarla para hacer cumplir la ley y evitar males mayores como la anarquía y lo que comúnmente sucede cuando el estado no es capaz de hacer cumplir la ley; guerra. Francia, Chile, Hong Kong, Ecuador, Colombia, son los ejemplos más recientes.