Publicitat
Política · 29 de Juny de 2009. 14:35h.

L'independentisme augmenta, segons The Daily Telegraph

"La pujada estable del suport a la independència ha consternat els polítics espanyols"

L'independentisme augmenta, segons The Daily Telegraph

Manifestació per la independència de dissabte passat

El diari britànic Daily Telegraph destaca, en un article, l'augment de l'independentisme a Catalunya. En el text s'afirma que "Catalunya és la casa de set milions dels 44 milions d'habitants d'Espanya - i durant els quatre anys passats la proporció que vol la independència ha augmentat, del 14 per cent al 21 per cent, segons les xifres del govern regional". En aquest sentit, exposa que "la pujada estable del suport a la independència ha consternat els polítics espanyols".

Aquest augment ho atribuïxen a "la influència del creixement d'ERC, que forma part del govern català" i expliquen que la promoció de la llengua i la cultura catalana s'ha estès "per tot el món amb ambaixades obertes a Londres, París, Nova York i Beijing" que ha posat en funcionament el vicepresident de la Generalitat Josep-Lluís Carod-Rovira.

Altres aspectes que es destaca en el text és que "la bandera catalana està penjada en moltes balconades"de Catalunya i afegixen que "els nens aprenen només en la llengua catalana i que l'aprenentatge del castellà està limitat per la llei a un màxim de tres hores a la setmana".

L'escrit recull declaracions del membre de les JERC i portaveu d'Esquerra a Sant Quintí­ de Mediona, Pol Pagès, que assegura que "si demà Catalunya votés per a separar-se d'Espanya, Madrid no podria enviar l'exèrcit com ha ocorregut en el passat perquè som una part d'Europa i estem protegits per les seves lleis". En aquest sentit, el dirigent independetista afegix que "Europa representa la democràcia, drets humans i un respecte per a la llibertat i esperem un dia ser reconeguts com el nostre propi estat dintre de la UE".

Publicitat
Publicitat

114 Comentaris

Publicitat
#114 Josep, Llinars, 07/07/2009 - 04:33

Alguns espanyols argumenten que si ens independitzem serem més pobres... Quanta ignorància.
Es com aquell que ve a robar a la teva botiga cada dia i et diu que no et queixis que també ve a comprar a la teva botiga...
Sense comentaris.

#113 cristina, Parets del Vallès, 02/07/2009 - 21:25

mira, tanta discussió per res, lo que sé és que nosaltres tenim raóns per marxar-nos d'Espanya per coses negatives que ens fan, i vosaltres no teniu coses positives per donar raóns per quedar-nos!

#112 JOSEP RUIZ GARCIA, santa coloma de farners, 30/06/2009 - 19:28

Escolta FERNA tu deus ser un descendent per linia directa de Fernando III el Santo no ?? fes't-ho mirar noi...

#111 ramon, barcelona-c, 30/06/2009 - 17:43

Es veu que la nova generació de periodistes a GB.no es gaire brillant ,com a casa nostre ,cosa del porros.Algunes de les observacions son una mica ridícules,quantes hores de català fan els estudiants a CAT??

#110 Fran, Llinars, 30/06/2009 - 14:33

Doncs ja sabeu,aquest 21% el treieu a les proximes eleccions,feu coalicio amb CIU i ja teniu govern indepe.,declareu la indepe unilatealment,Europa evitaria els tancs,ho teniu tot a favor. A q espereu?q us fa por?