Publicitat
Política · 15 de Febrer de 2021. 19:06h.

L'independentisme perd 700.000 vots

De gairebé dos milions a 1,3 en quatre anys

L'independentisme perd 700.000 vots

ERC i Junts per Catalunya han valorat positivament els seus resultats electorals. Des d'ERC s'ha destacat el fet d'haver aconseguit el primer lloc entre els partits independentistes i han deixat clar que el pròxim president de la Generalitat seria del seu partit.

Per la seva banda, JxCat també ha celebrat haver aconseguit 32 diputats -només un menys que els republicans- així com que l'independentisme, per primera vegada, hagi superat el 50% dels vots. El partit de Puigdemont veu ara prop la independència.

No obstant això, els dos partits han perdut molts vots en aquests comicis respecte a 2017, quan entre les dues formacions van sumar prop de dos milions de vots. Aquest cop, però, s'han quedat en poc més de el milió de vots entre les dues formacions, tot i que la participació ha estat més baixa.

D'aquesta manera, els republicans han vist com gairebé un terç del seu electorat ha deixat de votar-los. Si el 2017 ERC va tenir 935.861 vots, aquesta vegada s'ha quedat amb 603.607, fet que suposa 332.000 vots menys.

Superior ha estat fins i tot la caiguda en vots de JxCat, que el 2017 va obtenir 948.233 vots. Tot i això ara s'ha quedat en 568.002, el que suposa més de 380.000 vots menys que en els anteriors comicis. En total, entre les dues formacions han perdut 712.231 vots.

La CUP, malgrat obtenir un bon resultat i passar de 4 a 9 escons, també ha perdut vots respecte el 2017. Els ‘cupaires’ passen de 195.246 vots als 189.087 de l’actualitat.

Publicitat
Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#6 Santi F., ALC, 16/02/2021 - 13:39

Magnífica foto.
La giganta y el pitufo.

#5 JOSEP EL AVI DE CARDEDEU, MALOSTRATOS EN POLITICA JA JA, 16/02/2021 - 11:40

Quereis ver UN MATRIMONIO MAL AVENIDO .Que se indultan hay malos Tratos . AQUI TENEIS LA FOLTOGRAFIA .PERO MANDA HUEVOS Con deia Trillo AQUI ,QUI MALTRACTA ES LA DONA AL HOME ES JXCAT A E.R.C.. Lo PITJOR Es quel MALTRATADO NO APRENDE Y TORNA AL LADO DE LA MALTRACTADORA altra vegada . Aque esto pasa en muchas casas

#4 Almax, Cat, 16/02/2021 - 08:26

En altres llocs diuen 600.000 , però també diuen que l'unionisme perd 900.000 vots.
Les dues coses i més la segona fa que el 51,32% dels vots siguin independentistes

#3 Capit@n España, Purgandus populus!!, 15/02/2021 - 23:25

Ooooooooooooooooohhhh !!! La tenima a tocaaaaar !!!! hehehehehe

#2 Gerard de Ribes, Entre Madrid i Barcelona, 15/02/2021 - 20:14

La caiguda de la participació es del 25.5 % respecte del 2017. Si es miren les reduccions de vots, son del 35% per ERC, 40% per JxCat i nomes del 3% per la CUP. La caiguda total contant tots 5 partits indepes (incloent PdeCAT+PNC) es una caiguda del 31%. Entra dins del marge d'error dels 25.5%, pero segur que es nomes aixó?...

#2.1 Antifa, L'h, 15/02/2021 - 22:18

La conclusió és que després d'una pèssima legislatura, del desgast de la pandèmia i de la pobre mobilització en tenim 74,i si ens aaribem a mobilitzar en tindríem.... 90?

#2.2 Gerard de Ribes, Entre Madrid i Barcelona, 16/02/2021 - 07:45

L'estatistica no veu futur. Fa comptes del que ha passat. Els partits independentistes han estat votats sobretot als territoris on n'hi ha hagut menor abstenció (sobretot a Girona i Lleida). N'estas segur que amb major mobil·lització n'haurieu tret "90"? Aquests "90" escons els has calculat de la mateixa manera que vau calcular "18" messos?

#2.3 Soloesmiopinion, Tabarnia, 16/02/2021 - 08:11

#2.1


La conclusión es que, como dices tú, después de una pésima gestión, sois incapaces de abandonar vuestro fanatismo y aplicáis aquello de "la maté porque era mía" con Catalunya antes de verla con otro que la pueda hacer más feliz.
Demostramos poco amor por vuestra tierra y escasa inteligencia. Para vosotros, es una religión.

#2.4 Antifa, L'h, 16/02/2021 - 09:47

Solo, lo que no entendeis es que té desencanta un Partido, no una ideologia. Si siempre te han gustado las morenas, sales con una y té defrauda, té Dejan de gustar las morenas?

#2.5 Gerard de Ribes, Entre Madrid i Barcelona, 16/02/2021 - 15:16

En teniu 74 per una desequilibrada distribució d'escons que no goseu de canviar perquè si no perdreu el xiringuito. No critico la teva ideologia. Si vols perdre la salut per anar sempre darrera la mateixa morena es la teva opció. Qüestiono que la volgueu imposar aprofitant uns mecanismes injustos i perdent el respecte per qui no la comparteix.