Publicitat
Política · 31 de Gener de 2023. 09:20h.

Llarena 1-Puigdemont 0

El TJUE dóna la raó al jutge

Llarena 1-Puigdemont 0

El TJUE considera que la justícia belga no pot negar les competències del Suprem com a autoritat per emetre euroordres contra els polítics independentistes.

"Una autoritat judicial no disposa de la facultat de denegar l'execució d'una ordre de detenció europea basant-se en un motiu de no execució que no es derivi de la decisió marc de la UE, sinó exclusivament del dret de l'estat membre que l'hagi d'executar."

En tot cas, el TJUE admet que, excepcionalment, un país pugui rebutjar una euroordre "després d'un examen adequat". En aquest sentit, la sentència del TJUE afegeix que, si la persona objecte de l'euroordre afirma que no es respectarà el seu dret a un judici equitatiu, el tribunal que decideixi ha d'examinar si això és així.

I ho ha de fer, primer, examinant si hi ha "deficiències sistèmiques" en el sistema judicial del país que l'ha emès o "deficiències que afectin la tutela judicial d'un grup objectivament identificable de persones a què pertanyi l'interessat".

I després valorant si això comporta "raons serioses i fundades per creure que aquesta persona correrà risc en cas de ser lliurada a aquest estat membre."

És una resposta sobre el cas de Puig, però que afectarà també tard o d'hora a Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí.

Publicitat
Publicitat

26 Comentaris

Publicitat
#18 bejota, bcn, 01/02/2023 - 14:48

LOS SEPARATILSTAS CATALANES TIENEN UN 26% DEL CENSO (UNA PERSONA UN VOTO)EN LAS "PLEBISCITARIAS" DEL 14-F 2021 (700 mil votos menos ).Otto Von Bismarck : "España es el paÍs más fuerte del mundo: los españoles llevan siglos intentado destruirlo y no lo consiguen.”N.B. LO QUE DEBERIAIS HACER ES RECUPERAR EL ROSELLON (UN TERCIO DE CATALUÑA)PERDID

#17 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 31/01/2023 - 18:58

El partido aun no ha terminado, pero parce muy probable que el equipo Puigdemont salga derrotado y baje a segunda división.
¡A segunda no, a centésima división!

#16 Graupera , Vielha , 31/01/2023 - 18:26

Sintonitzaré el programa de Marcela a la tele, que segurament surt la notícia expandida i vull informar-me de primera mà.

#15 Facholin, Barcelona, 31/01/2023 - 18:19

Vente pa España carlitos, pero espera que esten los de vox para tener un mejor recibimiento.

#14 Lobisome, BCN, 31/01/2023 - 14:58

Si se lee la prensa indepe, la noticia es TOTALMENTE la contraria. En cierto modo, me da igual quien tiene razón. Este es un ejemplo de lo que DE VERDAD es la llamada "información" que nos ofrecen a los sufridos ciudadanos. Por pura lógica, alguien miente. La conclusión: No creerse NADA sin profundizar un poco. NADA de NADIE.