Publicitat
Política · 14 de Maig de 2019. 10:09h.

Llorach enfonsa la coartada de Turull

Entrega a la Guàrdia Civil factures per la campanya del referèndum

Llorach enfonsa la coartada de Turull

La presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, va entregar a la Guàrdia Civil dues factures per la campanya del referèndum de l’1-O per TV3 i Catalunya Ràdio.

Aquestes factures, segons informa El Periódico, posen en un compromís la defensa de l’exconseller de la Presidència, Jordi Turull, pel que fa a l’eventual malversació. La Corporació les va emetre tot i que l'aleshores president Carles Puigdemont i el mateix Turull van ordenar en una reunió al Palau de la Generalitat que els espots del referèndum fossin gratuïts.

La CCMA va emetre aquestes dues factures, que sumen un import de 336.143, 34 euros. Una primera de 112.747,27 euros (IVA inclòs), emesa el 14 de setembre, i una segona, per 223.396,07 euros, amb data del 5 d’octubre.

El director del gabinet jurídic de la Generalitat, Francesc Esteve, va intentar ajudar Turull amb la seva declaració davant el Tribunal Suprem i va defensar que les dues factures emeses per la directora de la CCMA no havien de pagar-se, perquè eren dins d’un contracte marc.

L'alt funcionari va afirmar que aquesta emissió de la publicitat del referèndum tenia un "caràcter gratuït" i va afegir que la Generalitat va rebutjar les factures per un "defecte de forma", perquè no es van enviar per la plataforma que habitualment es fa servir a tal efecte.

Publicitat
Publicitat

17 Comentaris

Publicitat
#8 Jordi Bonastre Thió, Barcelona, 14/05/2019 - 14:15

Doncs, qui va pagar els 336.000 euros? Les empreses publicitàries no son precisament germanetes de la caritat. Els anuncis es van emetre. La Llorach contra Gordillo i ara contra la defensa de Turull. Mala peça!

#7 Santi, Barcelona, 14/05/2019 - 11:39

Els sediciosos fan escola per la propera generació que fagi una altre "intentona" perque desde 1640 que van apareixient personatges amb deliris de revolta... Aquests, a diferencia dels actes teatrals de Prats de Molló, i del 6 d'octubre del 34, han volgut ser més tecnics falsejant i burlant la caixa de diners, pero fins amb això han fet el ridicu

#7.1 Jordi BR, L'H, 14/05/2019 - 19:13

I d'aquesta escola tan sediciosa han sortit milers de votants de C's. M'ho expliques?

#6 Ruano, Marrorell, 14/05/2019 - 11:35

Impressionant que aqiest tal Esteve (ni mes ni
Menys Director del Serveis Jurídics del Govern), digui que hi ha factures que no s’han de pagar..... Una altra imnovació del Procés.

#6.1 Lógic del tot, Can Rechnung, 14/05/2019 - 13:15

Si hi ha repúbliques que no es troben enlloc, per quina raó no podríen haver-hi factures que no s'han de pagar?. Al mon dels estelats tot és possible llevat de la realitat. Les dones que seràn dones i el gelat de postre, per exemple. (de gelats actualment en podem menjar quan volem pero ells encara no ho saben).

#6.2 Jordi BR, L'H, 14/05/2019 - 19:14

Perquè hi a un acord marc!!!!!

#5 Carlos Gomez, bestia amb forma humana, 14/05/2019 - 11:34

Tan be que anaven sense UDEF, ni Fiscalies Anticorrupcio, ni GC, ni pollosos del 15M quan tot eren flors i violes, es pasejaven sota pali com estrelles del rock , fent pais a mans plenes com si no hi hagues dema i ningu gosava aixecar.lis la veu ni miralos a la cara.

Tan be que anaven

#4 ElBarselono, Amb un sotrac al ADN, 14/05/2019 - 11:07

Ha llegado el momento de declarar falso testimonio a todos los que han dicho en el juicio que nunca, jamas, never in the never hubo malversación en el butifarrendum. BOOOOM les estalló en la boca !!

#4.1 Jordi BR, L'H, 14/05/2019 - 11:18

La malversación no quedará demostrada hasta que salga algo que acredite un pago y de momento no lo hay.

Por cierto, estas facturas ya salieron en el Judici del Supremo....nada nuevo

#4.2 Josep, Lleida, 14/05/2019 - 12:11

Home, Jordi, que tothom que no estigui abduit, sap que en aquest pseudoreferendum del 1 octubre la generalitat va pagar, utilitzant diverses vies, la organització del acte. Urnes, paperetes, publicitat, despeses del personal, a la ANC al OPIUM, despeses de transport.... sigo ????
Una mica de serietat home!!!!

#4.3 Soloesmiopinion, Tabarnia, 14/05/2019 - 13:22

És que no es solo ESO ¿El despliegue de Mossos no tiene un coste?¿El consumo eléctrico de los locales de votación es gratis? Solo son un par de ejemplos.

#4.4 Jordi BR, L'H, 14/05/2019 - 13:54

Josep, tothom que no estigui abduït, va tenint el convenciment de finançament privat, però el pensament únic del relat de la GC sembla que no us permeti contemplar cap alternativa.
Solo, el desplegament de Mossos??? Els Mossos si es considera que no van fer la seva feina, però no estaven sota les ordres de la Gene. Consum elèctric? És broma, no?

#4.5 Para Jordi BR, Barcelona , 14/05/2019 - 14:52

Abducido y pensamiento único,el tuyo Jordi. Que hay malversación, cada vez está más claro. Y lo que falta por ver

#4.6 Tabarnés puro, Barcino, 14/05/2019 - 17:14

Cómo que los mozos no estaban a las órdenes de la Generalidad????! Deja el vino, Chordi.
Y lo de emitir facturas para no ser pagadas.. otro invento de la republiqueta fantasiosa de Narnia. Un buen puro y que se acabe la tontería ya.

#4.7 Jordi BR, L'H, 14/05/2019 - 19:08

Entiendo que ante los resultados de las ultimas elecciones, estés un poco cruzado; pero que si se demuestran pagos ya pueden existir 1000 facturas (hasta tú puedes emitir una) que no hay malversación.
4.5, está más claro?? Me dices que pago de la Generalitat para urnas, papeletas, publicidad ha quedado demostrado???Pruebas!!! No tripas