El president de la Generalitat, Pere Aragonès, va destacar en la sessió de control que el Tribunal de Comptes i l'Oficina Antifrau no van trobar res irregular en el contracte entre la Generalitat i Basic Devices per la compra de material sanitari per valor de 35 milions d'euros.
Aragonès, en resposta al diputat de C's Carlos Carrizosa va afirmar que "aquest contracte ha estat revisat per la Sindicatura de Comptes, i ha estat revisat per l'Oficina Antifrau". "Sobre la legalitat, els procediments d'aquest contracte, la Sindicatura de Comptes no ha fet cap reparament" i ha afegit que "la causa contra aquest contracte per l'Oficina Antifrau ha estat arxivada".
Tanmateix, l'Oficina Antifrau en el seu informe del 22 de febrer detecta vàries presumptes irregularitats com la "manca d'informació relativa a l'origen i als contactes preliminars a l'encàrrec d'emergència amb l'empresa Basic Devices" perquè "no consta al Registre Públic de Contractes de la Generalitat de Catalunya cap contracte adjudicat a l'empresa Basic Devices amb anterioritat al que ha estat objecte d'investigació i, per tant, no hi havia referències prèvies objectives d'aquesta empresa".
També avisa d'una "possible situació de prohibició de contractar de Basic Devices" perquè, "en el moment de la contractació, aquesta empresa no es trobava inscrita com a tal en el sistema de la Seguretat Social". "Aquest fet podria suposar un incompliment del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques", remarca.
L'Oficina també destaca la "inexistència de cobertura legal per a l'abonament anticipat de la prestació" perquè "l'abonament anticipat de 35 milions efectuat el 20 de març de 2020 es va realitzar sense empara legal, ja que l'article 16 del Reial decret llei 7/2020, de 12 de març, pel qual s'adopten mesures urgents per respondre a l'impacte econòmic del COVID-19 (BOE 13.03.2020), no va habilitar a fer abonaments anticipats en el marc de la tramitació d'emergència regulada en el referit article fins el 28 de març de 2020, data en què va entrar en vigor la segona modificació introduïda en aquest article".
Finalment, veu una "inadequada utilització del desistiment i de la modificació del contracte" perquè "s'ha constatat la inadequada utilització per part de l'ICS de les figures jurídiques del desistiment de licitacions publicades i de la modificació dels contractes".