Publicitat
Política · 18 de Desembre de 2013. 21:00h.

López Tena canvia d'opinió sobre la pregunta

"Ni a Puerto Rico van ser tan 'trilers'"

López Tena canvia d'opinió sobre la pregunta

López Tena

El dirigent de Solidaritat, Alfons López Tena, ha canviat d'opinió sobre el contingut de la pregunta de la consulta, després de beneir-la inicialment. Tot i que l'exdiputat va admetre "trampa" en la pregunta, va destacar que "l'important" era fer la consulta, a més de remarcar que "la primera pregunta permet votar sí als de la tercera via. La segona pregunta permet votar sí a la independència, si votes sí a la primera".

López Tena, però, considera ara que "la decisió sobre la independència l'han de prendre tots els catalans, no solament els catalans que vulguin que Catalunya esdevingui Estat". "Per què ens volen forçar, per poder votar SÍ a la independència, a votar prèviament SÍ a l'Estat no independent? No s'ha fet mai enlloc", ha criticat en el seu compte de twitter.

En aquest sentit ha lamentat que "ni a Puerto Rico van ser tan #trilers". Tot i això, ha deixar clar que "voto per la independència sigui quina sigui la trampa que els 'trilers' en posin com a obstacle, i denuncio la trampa".

"Com si els #trilers m'obliguen a votar la Santa Patrona com a condició per votar la independència", ha afegit posteriorment. López Tena també ha recordat d'altra banda que "la Constitució #Portugal reconeix el dret dels pobles a l'autodeterminació, la independència, i dret a la rebel·lió".

Publicitat
Publicitat

21 Comentaris

Publicitat
#11 Francisco Javier, USA, 21/12/2013 - 08:57

¿Qué tiene este señor contra Puerto Rico?

#10 Carme, Barcelona, 20/12/2013 - 12:33

Qui dubte dels canvis "humor" d'aquest "senyor"?. Varem ser molts els que li varen donar l'esquena a les últimes eleccions després de veura de quin peu calçava.

#9 Jordi, Bigues, 20/12/2013 - 09:37

Aviat serà desarticulada una xarxa que obliga a persones de bé a exercir la constitució.

#8 Protágoras, bcn, 19/12/2013 - 11:58

Pretenden hacer un referéndum que trata sobre la división de España dos y que rompen el acuerdo constitucional de 1978 votado por todos los españoles. Y quieren hacerlo dejando fuera de la consulta al 80% de los españoles. ¿Como si el asunto no fuera con ellos o nos les afectara.?
¡Vaya demócratas¡

#8.1 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 19/12/2013 - 12:16

els resultats de les eleccions de USA afecten a tot el planeta: per què no podem votar?
UK es planteja sortir de la UE i farà un referènum, per què no pot votar tota la UE, ja que estan "dividint europa" oi?
No veus que no s'aguanta per enlloc aquest argument?

#8.2 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 19/12/2013 - 12:18

sobre la constitució, la majoria de gent que estem en edat de votar no la vam votar per què no havíem nascut, i al venir d'una dictadura qualsevol cosa era una millora: aquest argument és com dir que com que la gent prefereix menjar patates bullides que morir de gana, per tant no volen entrecots.

#8.3 Protágoras, bcn, 19/12/2013 - 12:24

¿De verdad no se aguanta por ningún lado?
Que te parece este;.
¿Puede cualquier municipio, provincia o comunidad autónoma declararse independiente si así lo deciden la mayoría de sus habitantes?
¿Por qué esa posibilidad no está contemplada en ningún país democrático, ni en ninguna ley ?

#8.4 Protágoras, bcn, 19/12/2013 - 12:34

La Constitución de EEUU no ha sido votada por ninguno de los actuales estadounidenses, la de Inglaterra tampoco.
Por contra en muchos países de Centroamérica se hace una constitución cada vez que cambian de cacique local.
Busca argumentos más sólido, que lo que empleas son inconsistentes.

#8.5 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 19/12/2013 - 13:26

Lo de USA i UK no eren arguments, eren reduccions a l'absurd del teu argument.
Els municipis i províncies no són nacions ni serien estats viables, de manera que no té gaire sentit plantejar-s'ho, però si es donés el cas que, per exemple, la Vall d'Aran, que té trets diferencials, volgués un referènd

#8.6 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 19/12/2013 - 13:28

um, crec que no hi hauria cap problema per part de l'estat català en què es celebrés. La clau és fer que la gent es vulgui quedar, i no obligar-los a la força com fa l'estat espanyol.
Sobre la constitució, el que cal criticar sobretot és que es faci servir com a arma per evitar la democràcia

#8.7 egarcat, terrassa(guadalajara), 19/12/2013 - 17:24

Jo mai vaix botar tal buxeeria ni tal desbarro sempre e sigut CATALÁ NAÇIONALISTA MAI ESPANYOL PER TAN JO NO BAIG VOTAR TAL BEGENADA,

#8.8 LA MARIA DE L'EIXAMPLE, Barcelona, 20/12/2013 - 10:11

Em vull separar del meu marit i aquest em proposa fer-ho per referèndum, on voti ell i jo i els meus sogres. Coi, sempre perdré!

#7 Tomàs El Patriota, Osona, 19/12/2013 - 11:02

Agradarà més o menys, però cal admetre que en López Tena és un valent!