El diputat de Solidaritat Catalana per la Independència (SI), Alfons López Tena, ha qualificat el rei Joan Carles de "tercermundista" i ha denunciat "les miserables atrocitats criminals que fa el rei de l'estat espanyol amb els diners dels catalans", en referència a la passió que té el monarca per la cacera.
En un apunt al seu Facebook -on ha publicat la imatge d'un elefant mort i una altra on apareix el rei amb un lleopard abatut-, ha assegurat que "exigim la independència d'un estat que ens roba amb dirigents tercermundistes".
En el seu compte de Twitter, també ha apuntat que "mentre Espanya ens roba, Juan Carlos I mata un elefant a 37.000 euros/unitat…"
En un comunicat, Solidaritat ha anunciat que el seu grup promourà accions al Parlament per tal de reprovar la monarquia espanyola.