Publicitat
Política · 24 de Juny de 2013. 09:28h.

Mas sol·licitarà al juliol a Rajoy la celebració del referèndum

En la proposta no figurarà la pregunta que es vol formular

Mas sol·licitarà al juliol a Rajoy la celebració del referèndum

Mas, amb Rajoy, en una foto d'arxiu

El president de la Generalitat, Artur Mas, presentarà el proper mes de juliol al president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, la sol·licitud perquè autoritzi la celebració d'un referèndum a Catalunya perquè els ciutadans decideixin sobre el vincle amb Espanya, segons informa La Vanguardia.

La informació signada pel periodista Jordi Barbeta apunta que dirigents de CiU i d'ERC estan negociant els termes de la sol·licitud, en la qual no figurarà tampoc la pregunta que es desitja formular, considerant que com ha passat al Quebec ia Escòcia el text de la pregunta requereix una negociació específica.

D'entrada, el que interessa de la proposta catalana és si el Govern central està disposats a obrir la negociació o segueix tancat en banda. El Govern vol que Rajoy fixi una posició oficial sobre un procés sobiranista que de moment ha rebutjat en diferents aparicions públiques.

Probablement, Mas farà arribar la sol·licitud a la Moncloa durant la segona quinzena de juliol, tenint en compte que en la primera quinzena Mas té previst un viatge oficial al Brasil.

Publicitat
Publicitat

44 Comentaris

Publicitat
#21 Josep, bcn, 25/06/2013 - 17:41

Espero que no ho faci el dia 31. Si no ho fa abans del 15, millor x Setembre, després de la diada.

#20 BEJOTA, BCN, 25/06/2013 - 14:45

La inversión extranjera en Cataluña se hunde desde que Mas puso en marcha el plan secesionistaEl peso de este comunidad en atracción exterior cae del 18,2% del total nacional en el bienio 2009-2010 al 13,9% en el 2011-2012

#20.1 ambaixadorCAT, Figueres, 25/06/2013 - 17:22

que si bejota... va, ves a prendre't la pastilla de mitja tarda, que si no se't dispara la pressió, tant de copiar i enganxar.

#19 Kropotkin-Harto de paletos paletitos, Vic, 24/06/2013 - 21:22

16.500.000 de expolio anuales? Bah, para cualquier catalán contribuir a la subvención perpetua de España debería ser un gran honor, pensar lo contrario es de nazis...juas, juas... mejor hundidos.

#18 Jose Manuel, Madrid, 24/06/2013 - 19:53

Al final éste acaba con su amigo Mas en Soto del Real jugando al tute con todo lo más granado del poblado de la Celsa y haciendo el consejo de ministros en la sala del bis a bis.

#17 JOSÉ ANTONIO PRIMO DE RIVERA, Taradell, 24/06/2013 - 18:03

Resposta: No, no, no i no!
Som catalans i no volem la independència!

VISCA ESPANYA! ¡VIVA CATALUÑA!

#17.1 Sergi, Badalona, 24/06/2013 - 22:24

Tindràs la possibilitat de dir NO i uns altres de dir SI. On és el problema?. Teniu por?. Davant la la democràcia la testiculina no té res a fer. No et sembla?. Encara que pel nom que t'has posat de demòcrata no en deus tenir res.

#17.2 ambaixadorCAT, Figueres, 25/06/2013 - 17:23

Doncs jo soc català i sí vull la independència. I crec tenir arguments molts més sòlids que els teus. Per què no votem en el referèndum? Tu vota que no i jo que sí.