El delegat del Govern a Madrid i portaveu de la Crida Nacional per la República, Ferran Mascarell, ha assegurat que està “predisposat” a ser l'alcaldable per Barcelona en les municipals del 2019 si pot encapçalar una candidatura “amb una certa garantia d'èxit”. En una entrevista a l'agència Efe, ha explicat que ha parlat amb l'expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, però “la decisió encara està per prendre”.
“Ara per ara, el que hi ha és la meva voluntat de treballar per un projecte de ciutat, que penso que ha de ser renovador i intel·ligent, i la meva predisposició, si veig que això ho puc encapçalar amb una certa garantia d'èxit”, ha explicat Mascarell, qui ha considerat que “Barcelona necessita un govern fort, i darrere hi ha d'haver una candidatura forta”.
El delegat del Govern a Madrid ha insistit en la seva disposició a “posar-me al capdavant” d'una candidatura municipal per a l'Ajuntament de Barcelona, però ha puntualitzat que “si veig que hi ha una altra gent que pot sumar més que jo, també ajudaré”.
Sobre la possibilitat de configurar llistes independentistes conjuntes per a les municipals, Mascarell ha assenyalat que "sens dubte, ens convé la màxima unitat", perquè “com més se sumi, més èxit tindrà aquest tipus de candidatures”.