Publicitat
Política · 20 de Febrer de 2022. 17:49h.

Mascaretes sospitoses a Catalunya

Silenci independentista sobre Ayuso

Mascaretes sospitoses a Catalunya

Els partits polítics catalans han decidit mantenir un silenci sepulcral respecte a la guerra interna al Partit Popular entre el president del PP, Pablo Casado, i la presidenta de la Comunitat de Madrid Isabel Díaz Ayuso.

Casado va acusar el germà d'Ayuso d'haver cobrat una comissió de 280.000 euros per l'adjudicació d'un contracte de mascaretes amb la Comunitat de Madrid. "Una comissió de 300.000 euros és suficient per a ser investigada", va manifestar.

La crisi ha passat, en canvi, relativament desapercebuda a Catalunya on no ha estat utilitzada ni tan sols pels partits independentistes per desgastar al PP o qüestionar l'Estat. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, en una visita oficial aquest dissabte a Arbeca (Les Garrigues) va anunciar ajuts al sector de l'oli per import d'un milió i va advertir que els avenços a la comissió bilateral del dia abans són, en la seva opinió, "molt petits", però no en va fe cap al·lusió. Tampoc Esquerra, Junts o la CUP.

A Catalunya va haver-hi un cas també de compra de mascaretes al principi de la pandèmia que va cridar l'atenció. El Govern va fer la compra de material de protecció -mascaretes i bates- a través de la proveïdora Basic Devices per un import de 35 milions d'euros, després que la Generalitat retirés una denúncia per estafa contra la mateixa empresa el 23 de març.

Les entitats financeres CaixaBank i Banc Sabadell van paralitzar l'operació econòmica per desconfiar del proveïdor contractat, ja que mai abans havia gestionat ingressos tan alts ni comptava amb un historial conegut sobre operacions similars, segons va informar El País.

La Generalitat va presentar el 20 de març una denúncia davant els Mossos d'Esquadra per presumpta estafa, però tres dies després va retirar-la. El llavors director general de Política Territorial, Josep Maria Sánchez, acompanyat de dos alts càrrecs de la mateixa direcció general, va retirar la denúncia al·legant les dades que li va proporcionar per mail el, en aquell moment, secretari general del Departament de la Presidència, Economia i Hisenda, Albert Castellanos Maduell.

"Els responsables de l'empresa Basic Devices SL ens han aportat els detalls operatius referents a logística, operacions i tota l'operativa financera nacional i internacional". "La informació aportada és suficient per refutar els indicis d'estafa que havien motivat la denúncia presentada el passat 20 de març", recull la declaració que l'alt càrrec de la Generalitat va fer davant els Mossos el 23 de març.

Publicitat
Publicitat

24 Comentaris

Publicitat
#16 Preguntes Infrecuents, Ca la Pilar , 21/02/2022 - 17:01

Los mega pillastres golpistas todos calladitos , sus porcentajes de mordida son de otra galaxia. U vol el poble

#15 JOSEP , ¿ Y QUE OTRAS COMUNIDADES ?, 21/02/2022 - 12:23

Ja una cosa clara LA PUJADA DE PREUS DE LAS MASCARETAS .No va pas ser culpa del Germa de LA AYUSO ,Recordeu quel GOVERN ESPAÑOL Cobraba mucho IVA Por las Mascarillas .Cosa otros Paises Europeos no lo hasian .Aqui el elevado Precio de las Mascarillas HAY Que culpar AL President del Govern Espanyol ,cada uno cargue con su culpa .

#14 Nombre de César Tengo , El Prat de Llobregat, 21/02/2022 - 11:54

Como diría otrora idolatrado Jordi Pujol i Soley: u, i,a , toma lacasitos u, i , a, que buenos están. Bien eso no lo diría, es una broma que espero que aunque para mi es ínocua, sus fans acérrimos no se lo tomen a mal.
Algo pasa con Mary es el título de un film.
Que callen, algo sucede, no es normal con tanta berborrea antiEcspanya, duba duba ei

#13 Marcial Heredia, en el Circo me colé, 21/02/2022 - 11:03

Las mascarillas que comprábamos a 10 euros al principio de la pandemia ahora las sacamos a 0.10, cien veces menos. No tendrá la culpa el hermano, hay mucho vivo que vio la oportunidad aprovechando la emergencia y la necesidad. Cataluña es tierra de hermanos y cuñados, de parroquia y consanguíneos, no lo olvidemos.

#12 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 21/02/2022 - 09:31

Ayuso y su bro pegan el palo... conclusión: La culpa es de los independentistas, de la izquierda... y supongo que de ETA y de Venezuela... qué ternurica...

#12.1 David, Baix Llobregat, 21/02/2022 - 10:12

Creo que no has entendido la noticia.

#12.2 Pan con tomate y jamón ibérico, El talegazo progre..., 21/02/2022 - 10:49

Que si hombre, que la ha entendido... pero a su manera. "Ayuso facha, mala..." Compañeros de charca del paseante, patos amarillos del 3%, bananeros bolivarianos con chalets/áticos de lujo... y demás camaradas luchadores por el proletariado de a 100.000 al año... buenos, muy buenos.

#12.3 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 21/02/2022 - 11:06

La he entendido perfectamente. Por mi parte, el que la haga, que la pague, me da igual si es del PP, de Podemos o de quien sea. También entiendo que los políticos de derechas (esos que luchan por los verdaderos problemas de los españoles), según el "tomataire" vienen de barrios populares como el tuyo (supongo) o el mío... ya si eso...

#12.4 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 21/02/2022 - 11:08

También entiendo la campaña de E-N en favor de Ayuso (si fuese de VOX ya sería perfecta) y, si de paso, podemos echarle un poquito de mi++da a los indepes y a la izquierda en general, pues mejor aún. Nada nuevo bajo el sol...

#12.5 Soloesmiopinion, Tabarnia, 21/02/2022 - 12:02

#12.3


Pues no te he visto tan beligerante con el caso Playbol (de mayor importe), ni con el marido de Calviño, que "asesora" para acceder a las ayudas europeas que ella reparte, ni con los ERES, ni con la compra de Illa de test falsos, ni... Ah claro, que esos son casos de la izquierda y no cuentan.

#12.6 Soloesmiopinion, Tabarnia, 21/02/2022 - 12:05

#12.3


Però tranquilo, que tu amiga médica y madres, ya ha presentado una demanda penal con pruebas irrefutables basadas en un SMS anónimo de hace unos meses y dos recortes de periódico y Ayuso será juzgada. no creo que pase lo mismo con Sánchez y Playbol ¿De quién depende la fiscalía?

#12.7 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 21/02/2022 - 13:09

No sé, todo ésto vete a restregárselo a algún simpatizante/ afiliado al PSOE. Para mí están en el mismo saco que el PP...

#12.8 Pan con tomate y jamón ibérico, En las nubes tocando la tenora, 21/02/2022 - 14:08

#12.3

"los políticos de derechas (esos que luchan por los verdaderos problemas de los españoles), según el tomataire"

No fotis..!! Supongo que por "el tomataire.." te refieres a mi menda, ¿Y cuando, según tu, he dicho yo la gilipollez esa sobre la derecha..? No te confundas "camarada" yo prefiero la socialdemocracia, e ir por libre.