Política · 16 de Juny de 2009. 15:35h.

Més promeses de Zapatero

El president diu que la gestió del Prat serà un model "compartit" amb la Generalitat

Més promeses de Zapatero

Un moment de la inauguració de la nova terminal de l'aeroport del Prat

La inauguració de la nova terminal de l'aeroport del Prat ha propiciat noves promeses de Zapatero. Una d'elles es refereix a la gestió de l'aeroport. Ha promès que serà un model compartit entre el Govern espanyol i la Generalitat, i que estarà enllestit abans de cap d'any. També ha promès que en un termini "breu" es pactarà el nou finançament, que servirà per "satisfer les necessitats de Catalunya perquè per primera vegada rebrà un finançament per càpita per sobre de la mitjana del conjunt d'Espanya".

El president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, s'ha compromès aquest dimarts que el nou model aeroportuari que l'Executiu tindrà enllestit abans que finalitzi l'any satisfarà les "necessitats i ambicions que legítimament té Catalunya". Zapatero, que ha inaugurat aquest dimarts la nova terminal d'El Prat, T-1, ha respost així a la petició del president de Catalunya, José Montilla, que en l'acte li ha recordat que la Generalitat vol tenir un paper "decisiu" en la gestió de l'aeroport.

Zapatero ha dit que estan preparant un procés de remodelació del model aeroportuari espanyol, i que espera un sigui un treball "compartit" entre el Govern espanyol i la Generalitat, un model que combinarà la "lògica descentralització i la incorporació de la societat civil".

En realitat, no està clar el paper que tindrà la Generalitat en el nou model, malgrat que les institucions catalanes exigeixen que tingui un pes determinant en la gestió de l'aeroport del Prat, que pugui propiciar el seu encaix en el futur desenvolupament econòmic de Catalunya.

En principi, el projecte del Govern espanyol està basat en que l'entitat Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) es dividirà en dues entitats estatals diferents, una dedicada a la navegació aèria i una altra a la gestió dels aeroports. Per encarregar-se de la gestió dels aeroports es crearà una societat anònima dependent d'Aena.

D'aquesta societat, es posarà a les mans de la iniciativa privada un 30%, i el 70% restant continuarà sent capital de titularitat pública. Aquesta societat anònima crearà una filial per gestionar Barajas i una altra per gestionar El Prat. És en aquestes últimes societats filials en què participaran les dues administracions autonòmiques, amb una participació que arribarà, com a màxim, al 19%.

Aquestes societats filials, en principi, reflectirien l'estructura de la societat mare, i si la participació de les comunitats autònomes fos finalment del 19%, l'esquema quedaria així: administració central, 51%, sector privat, 30% i administracions autonòmiques (Generalitat i Comunitat de Madrid), 19%.

Tampoc no és segur que la fórmula final consisteixi en aquesta participació del 19%, perquè es podria optar per prescindir d'una participació en el capital, a canvi de tenir un pes important als organismes directius d'aquesta societat. Tot aquests extrems estan encara sense concretar.

Com pot comprovar-se per aquestes dades, es tracta d'un pas molt tímid cap a una certa participació en la gestió dels aeroports, en unes condicions que asseguren el control total a l'administració central.

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#14 Core, Lleida, 16/06/2009 - 23:41

És el tio més mentider que hi ha a la capa de la Terra!!!

#13 Ramón, Valls, 16/06/2009 - 21:23

Kllns, quin paio!!

#12 molt bona aquesta, Si senyor, 16/06/2009 - 21:17

heheheheh huhuhuhu hohohoho és el rei dels acudits hahahahaha

#11 Salvador, Terrrassa, 16/06/2009 - 18:14

Ja ja ja!!! :) :)

#10 Romario, Terrassa, 16/06/2009 - 18:10

Se ve a un ZP satisfecho del reciente fraude con los votos en las recientes elecciones europeas. Si lo mismo pasa en cualquier pais bananero no veas la que se arma.