Publicitat
Política · 30 de Juny de 2015. 14:43h.

Motius per a la independència

El Govern denuncia “una ofensiva premeditada” per “ofegar, limitar i laminar l’autogovern de Catalunya”

Motius per a la independència

Homs, a la Via Catalana (Rubèn Moreno)

El Govern ha difós avui un informe anomenat “Crònica d’una ofensiva premeditada” en el que detalla “l’estratègia de l’Estat per ofegar, limitar i laminar l’autogovern de Catalunya”. El document posa de manifest “la visió monolítica i centralista de l’Estat”, la manca de voluntat de diàleg i “l’atac” al model educatiu.

L’Executiu també recorda que el model de finançament és “injust” i el dèficit fiscal frega el 8%, però que “l’Estat ha obstaculitzat sistemàticament totes les iniciatives de la Generalitat per aconseguir nous ingressos”: les taxes judicials, l’euro per recepta i l’impost sobre els dipòsits bancaris, entre d’altres.

També que deu al Govern de la Generalitat quasi 4.000 milions d’euros de la disposició addicional tercera de l’Estatut i que, entre el 2009 i el 2014, “s’ha reduït un 71% la inversió a Catalunya”. “En tres anys -continua- l’Estat ha retallat 240 milions d’euros de Catalunya de la Llei de Dependència”.

El treball va ser encarregat pel Consell Executiu en la reunió del passat 3 de març davant “el degoteig constant de decisions de l’Estat que afectaven l’autonomia de Catalunya”.

Publicitat

33 Comentaris

Publicitat
#21 What ?, Salt, 02/07/2015 - 04:36

Motius, quins ??? Visc a el poble de Catalunya amb el index d´imigració més alt. Concretament el 74%. De qui ens hem d´independitzar, del Marroc, del Senegal, del Pakistán, de China, de Romanía, de Nigeria, de Hondures, de Colombia, etc, etc ????

#21.1 Marti, Canovelles, 02/07/2015 - 17:04

Segons tinc entés el patró de Salt es "Sant Angel Colom".

#20 BEJOTA, BCN, 01/07/2015 - 14:49

Los economistas catalanes avisan de la caída del PIB por la independencia
Podría retroceder entre un 1,7% y un 13,2% por el boicot comercial a Cataluña, según un Estudio del Colegio de Economistas de Cataluña

#20.1 BEJOTA, BCN, 01/07/2015 - 14:50

N.B.SEMPRE PLORANT !, ELS TRECAPATRIES ,PENSAN QUE LA SITUACIÓ ÉS COM QUAN NO EREM AL M. COMÚ.ACOSTUMATS A QUE "TOT PER CATALUNYA O ..."S'HAN ACABAT ELS XANTAGES I PRIVILEGIS.

#19 Carlos Gomez, Bcn, 01/07/2015 - 04:06

Ens acabaran la L9 del Metro avans de que fotin el camp cap Itaca ??

#19.1 cesc, Badalona, 01/07/2015 - 08:44

Depèn de si l'estat ens paga el que ens deu (a tu també). 'Sin bracitos no hay galletitas...'

#18 blancoyenbotella, bcn, 30/06/2015 - 22:27

Lo que les pone rabiosos a esta gente, es que el gobierno en general y Rajoy en particular hablen poco, les dejan cocerse en su propio jugo y actuan con la Ley en la mano.

#18.1 Miquel, BCN, 01/07/2015 - 10:56

És l'únic que els castellans saben fer (des del 1716: decret de Nova Planta): dominar els altres pobles d'Espanya i assimilar-los "sin que se note el cuidado". No cal pas que parlin ni dialoguin (no coneixen el verb)

#17 Neferu, Barcelona, 30/06/2015 - 21:13

El Govern ha recibido del Gobierno Central en el mes mayo,112,3 millones de euros del fondo del FLA para pagar a proveedores. Ya veremos cuántos proveedores cobran y qué cantidades y, ya veremos también o, quizás nunca lo veremos, a dónde van a parar tantísimos millones de las antiguas ptas.

#17.1 diguemhotot, Cerdanyola, 30/06/2015 - 23:19

A lAve, al Castor, als palacetes de les ambaixades, a Navantia, a l'eterna reconversió del carbó... per alguna cosa el 76% del deute públic español és de l'administració central.
El 76%
No ho dic jo, són dades del Banco de España.
El 76%
Ara ja saps on van a parar almenys ubs quants

#17.2 Jordi, Barcelona, 01/07/2015 - 08:48

No sé si saps que el FLA s'ha de tornar (amb interessos). És a dir que de favor, res de res. Ens treuen la pasta i ens fan un préstec amb els nostres diners i a sobre ens cobren interessos. No s'enten com no pot emprenyar-te això. Aquesta injusticia ens afecta a tots, indys i unionistes