Publicitat
Política · 25 d'Abril de 2011. 10:07h.

Només CiU puja i ERC es manté de cara a les generals

Segons una enquesta, els dos partits catalans són els únics que aguantarien el tipus

Només CiU puja i ERC es manté de cara a les generals

Mas i Puigcercós, líders de CiU i ERC, en una imatge d'arxiu

Gairebé totes les formacions polítiques que formen l'arc parlamentari del Congrés dels Diputats, patirien una caiguda en intenció de vot, segons una enquesta que publica aquest dilluns el diari Público. Només dos partits catalans, CiU i ERC, aguantarien el tipus.

CiU, de fet, no només es mantindria, sinó que augmentaria els vots respecte a sondejos anteriors i respecte als resultats de les eleccions generals del 2008. Els nacionalistes, si es fessin ara els comicis, obtindria el 3,9% dels vots. Al 2008 va sumar el 3,05%.

Per la seva banda, ERC es manté en comparació a una enquesta feta el passat mes de març, ja que seguiria en el 0,6% dels vots. Els republicans, però, si aquest fos el resultat definitiu perdrien respecte als resultats del 2008, quan van obtenir l'1,17%.

D'altra banda, segons el sondeig de Público la pitjor davallada seria la de UPyD, de Rosa Díez, que del 4,8% dels vots que hagués sumat al mes de març passaria ara al 2,3%.

Publicitat
Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#7 MARC, BARCELONA, 26/04/2011 - 13:28

MAS RETALLA, TRIAS CALLA!!!!!

#6 Miquel Solé, Barcelona, 25/04/2011 - 18:30

No crec pas que sigui com ho vol pintar Público. Crec que el PP tindrà un fort increment. I només caldrà recordar els resultats de les autonòmiques i veure el resultat de les municipals a Catalunya. Tindran un increment considerable en vots, en percentatge, però sobretot en representació.

#5 joan, manresa, 25/04/2011 - 17:43

Es de sentit comú.La gent no es tonta..,la gent ha vist els resultats de la pasada de l'esquerra per el Govern,d'aquí i d'Espanya.Fins i tot en l'intimitat alguns "responsables"sen foten creus del caos que han comés.La cirereta per a Catalunya sería,Ayuntaments en ple amb mayoría CiU.Trem.

#5.1 Sr Ramon, Barcelona, 26/04/2011 - 00:20

Joan, ja pots passar a recollir el teu sobre a la fundació CatDem... i no oblidis la foto dedicada a tu personalment d'en Millet.

#5.2 kimet, hospi, 26/04/2011 - 10:21

No oblidem que els trincapodrits han deixat un forat en 7 anys escandalos i no tenen nassos de demanar lo que es nostre l'unic que els preocupa es augmentar impostos a les classes mitjanes... son uns incompetents.

#5.3 JoanMarti, Abrera, 26/04/2011 - 22:15

Kimet, Sembla que el Bipartit no sera gaire diferent del que tu dius.

#4 Manolo, Tarragona, 25/04/2011 - 17:10

Jo crec q ens convé de totes totes, que CiU asoleixi uns grans resultats, sobretot a les generals. Si aixi és, almenys tindrem un ministre català a la cartera d'afers exteriors del nostra estat -el Sr. Duràn i Lleida- q en té moltes ganes i estic segur q ho farà molt bé i serà bo per Catalunya.

#4.1 Montse, Barcelona, 25/04/2011 - 17:15

No cola, Manolo, però ha estat un bon intent. Aneu millorant a can sociata perquè encara queden babaus, que ho diuen les enquestes, però tot i així...

#3 Roser, Sant Cugat, 25/04/2011 - 13:59

Potser aquest no és el joc adecuat d'opinar però jo i molta gent jove que vam votar ERC ara votarem a les CUP per les municipals.
Però repeteixo , potser això no convé que sigui publicat.i és mes convenient seguir parlant d'ERC i de CiU.

#3.1 Guillem, Bcn, 25/04/2011 - 14:29

Voteu a l'independentisme inútil, Si som l'única aortifa i ho sabeu, us toca tant els nassos que haurieu arribat a votar que no a la proposició de llei de l'independència!