Política · 20 de Febrer de 2012. 19:35h.

Òmnium insta el PP a "retornar les subvencions"

L'entitat replica Sánchez-Camacho i li demana "que prediqui amb l'exemple"

Òmnium insta el PP a "retornar les subvencions"

Muriel Casals, presidenta d'Òmnium

Òmnium Cultural ha instat el PP a que lliuri a la Generalitat "un xec amb l’import de les subvencions públiques que rep per tal d’ajudar així a garantir la sanitat pública a Catalunya". L’entitat ha respost així a la petició que ha fet Alícia Sánchez-Camacho, en què afirmava que Òmnium havia de deixar de rebre diners públics i que aquests s’havien de destinar a la sanitat.

"Segons el BOE, el PP obté cada any uns 9.200.000 euros en l’àmbit estatal, sense tenir en compte els diners que reben les fundacions o entitats adscrites al partit", explica Òmnium. En aquest sentit, la seva presidenta, Muriel Casals, ha demanat que “el PP prediqui amb l’exemple i doni al govern català la part proporcional de l’ajuda pública estatal que li correspon al Partit Popular de Catalunya”.

"A això cal afegir l’assignació de més de 2 milions d’euros que va rebre el grup parlamentari del PP a Catalunya l’any passat", afegeix. Casals ha explicat també que el govern espanyol subvenciona "anualment i amb xifres molt més elevades entitats culturals i socials com l’Instituto Cervantes, la Federación Española de Futbol, o fins i tot, entitats de dubtós caire democràtic com és la Fundación Francisco Franco".

La presidenta de l’entitat ha posat aquests casos com a exemples "de la doble vara de mesura que utilitza el PP per atacar les entitats que defensen la llengua i la cultura catalanes". Òmnium Cultural ha exigit al PP "que sigui transparent i que faci públic quin percentatge representen les quotes de militants i quin les ajudes públiques en l’apartat d’ingressos del seu pressupost".

Publicitat
Publicitat

65 Comentaris

Publicitat
#29 Pimpollo, Vic, 21/02/2012 - 13:58

Momium es casi tan "cultural" como la boñiga de la vaca que he visto esta mañana camino de Sta Eugenia de Berga.....

#29.1 Jaume, Barcelona, 21/02/2012 - 14:08

La boñiga de la vaca esta en el teu cervell.Aixo si en tens cosa que dubto pel tipu de comentari que fas.

#29.2 Miquel Deon, Barnaca, 21/02/2012 - 17:53

Tu, espanyol, deixa de vomitar aquí i torna a la cova. No ens interessa cap dels teus rots castellans.

#28 lluis de Vic, Vic, 21/02/2012 - 13:23

Els feixites del PP van de sobrats. !Pobrets!. Independencia ja !!!!

#27 xavier fabra, bcn españa, 21/02/2012 - 11:56

que cachonda la abuela , que pasa se te queda corto el pastelon que te levas en subvenciones para fomentar el apartheid hacia el castellano?

#27.1 Anticolonial, Soweto, 21/02/2012 - 12:25

Ho tens molt fàcil Javi, el teu país es troba a una 250km al oest del nostre, tot just passat Fraga, treus el teu passaport españó l'ensenyes als guardes i ells et respondran, ¡Bienvenido a Ajpaña compadre!

#27.2 Quin nivell, Barcelona, 21/02/2012 - 12:34

Anticolonial, vàries coses, que et veig una mica confós:

a) Si el teu país és Sudàfrica, Espanya està uns quants milers de kilòmetres al nord-nordoest.

b) Si el teu país és Catalunya, Espanya no es troba a 250 km a l'oest, sinó a 0 km a l'oest, ja que, (segons tu) són països veïns.

#27.3 Anticolonial, Soweto, 21/02/2012 - 14:10

Aclaració per quin nivell (nivell border): Mai he dit que el meu país sigui soweto, això és una denominació demogràfica, soc originari de Barcelona i aproximadament des d'allà hi ha uns 250km fins Fraga. El meu país es clar és Catalunya. De res

#27.4 Quin nivell, Barcelona, 21/02/2012 - 14:19

Anticolonial, has escrit literalment "el teu país es troba a una (sic) 250km al oest del nostre". No has dit res de la teva ciutat. És una bajanada (casi tan gran com això de "denominació demogràfica") i entenc que n'estiguis avergonyit, però no matis el missatger. No és culpa meva.

#26 Pau Casals, Girona, 21/02/2012 - 11:30

Deixem de subvencionar la sanitat apanyola, la Feria de Abril, les infraestructures apanyoles ( aeroports, autovies, ave's ) Cervantes, FAes, Fund. Francisco Franco, ... La questió, Camacho, és que només us molesta allò català. Genocides culturals és el que sou.

#26.1 Sedanolloc, bcn, 21/02/2012 - 11:51

Il·lústra'ns, si us plau. Què aporta exactament Òmnium a la cultura?

#26.2 Pau Casals, Girona, 21/02/2012 - 16:04

Aporta diginitat a una cultura. I ara il·lustrem tú. Què aporta la fundació F. Franco ? Què aporta l'AVE d'Albacete i l'aeroport de Castelló de la Plana ? Què aporta subvencionar la sanitat a EXtremadura als quiròfons catalans ?

#26.3 Sedanolloc, bcn, 21/02/2012 - 17:37

El que em pensava. No en tens ni idea, oi? Em sembla que ni ells ho saben. Jo no aplaudeixo cap despilfarro, el faci qui el facil. S'ha de ser hooligan i eixelebrat per estar en contra d'uns despilfarros i a favor d'uns altres, segons la bandereta en la qual s'emboliquin.

#26.4 Pau Casals, Girona, 21/02/2012 - 17:57

Pel PP i per a tu, es veu que l'únic despilfarro existent del mòn mundial i l´únic que molesta és qualsevol cosa que vagi en favor de la cultura catalana. I qui ho decideix que Omnium és un despilfarro. Tú ? El PP ? Els castellans ? Eixelabrat és defensar el concert al P. Basc i aqui no.

#26.5 Sedanolloc, bcn, 21/02/2012 - 18:05

Tu mateix has reconegut implícitament que donar subvencions a Òmnium és un despilfarro, perquè no has sabut ni explicar per a què serveix... (la cultura catalana ja té dignititat; no necessita cap organisme subvencionat per tenir-ne; busca una resposta menys demagògica, si us plau).

#26.6 Pau Casals, Girona, 21/02/2012 - 20:15

siiiii si si, bla bla bla. El que no costesta res del que pregunto, ets tu. I si no et contenten les meves respostes, és el teu problema i la teva opinió contra la meva.

#26.7 Pau Casals, Girona, 21/02/2012 - 20:18

És més, que al 2010 OC fos l'espurna per la manifestació independentista, ja m'és suficient per que els donin 1.4 milions cada any fins els 2.099. I segurament això és el que us molesta a tú i al PP.

#25 Redpixel (Austria), Àustria, 21/02/2012 - 11:26

Bé Muriel. Ni una passa enrerea pels enemics de Catalunya, els mateixos que ens escanyen economicament i els que practiquen una substitució ligüistica lenta però eficàs.