Publicitat
Política · 30 de Juliol de 2011. 20:27h.

Oriol Pujol, a Madrid?

El nom del número dos de CDC circula com segon de Duran al Congrés

Oriol Pujol, a Madrid?

Oriol Pujol, en una imatge d'arxiu

Oriol Pujol Ferrusola és un dels noms que circula a CDC durant les darreres setmanes com a número dos de CiU a Madrid en la llista que encapçala Josep Antoni Duran i Lleida  a les properes eleccions generals.

El propi Duran ho va reconèixer dilluns passat en declaracions a Rac1: "No hi ha cap decisió presa sobre qui serà el meu número dos. [...] El nom d'Oriol Pujol surt molt, però ell encara no s'ha posicionat".

Oriol Pujol és ara el número dos de Convergència immediatament darrera d'Artur Mas com a secretari general adjunt. En el cas que el seu pare deixés de ser el president del partit al proper congrés del partit Mas podria ser el seu successor i Oriol Pujol el nou secretari general.

De fet, Mas també el va deixar al marge del Govern -per decisió consensuada- amb la intenció d'evitar un possible desgast i reservar-lo com a eventual 'successor' dintre de vuit anys.

Des de llavors, Oriol Pujol Ferrusola és president del grup parlamentari de CiU al Parlament i es dedica a visites territorials per enfortir la seva relació amb el partit i projectar la seva imatge al territori.

Però ser president del grup parlamentari del Govern és, de fet, gairebé un càrrec simbòlic perquè la iniciativa política -a diferència dels grups de l'oposició- correspon en exclusiva a l'Executiu.

Per això hi ha la possibilitat que vagi de número dos de CiU a Madrid tot i que en contra hi juga unes relacions francament millorables amb Duran i el fet que el líder d'Unió eclipsi completament la resta de diputats del grup.

El passat mes de juny, per exemple, Oriol Pujol Ferrusola va afirmar que CiU havia de "deixar de fer de lobby a Madrid i actuar com a partit nacional català" i Duran va replicar que "no sé què entén el senyor Oriol Pujol per lobby", però que, en la seva opinió, la tasca que CiU fa Madrid, "amb molt de gust", consisteix en defensar els "interessos de Catalunya".

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#9 angel, cardedol, 02/08/2011 - 17:20

allà on va, trionfa.

#8 groucho, neverland, 01/08/2011 - 16:28

Un exemple més de la famosa meritocràcia catalana,un xicot de familia modesta que va començar desde baix i sense cap mena d'ajuda ni padrins s'ha fet a si mateix convertint-se en tot un gran estadista.

#8.1 Sugar's boy, Bcn, 01/08/2011 - 16:45

segur que és l'ascensor social...

#7 lins, quart, 01/08/2011 - 11:19

Com mes lluny , millor jo el posaria en una ambaixada catalana al Africa......

#6 fernandomartinez, bse, 31/07/2011 - 01:01

El echo de enviar un politico norirlandes al parlamento británico, es considerado por ellos mismos alta traición, más que nada porque tienen que jurar las leyes británicas. ¿cuándo renunciaran a sus escaños los diputados de CIU, ERC, PNV EA, ETC? a Madrid a chupar la teta de España

#6.1 jajjajaaa, barcelona, 31/07/2011 - 08:09

no hombre a eso no que hay dietas, suleditos etc etc........a mi como si se va a ahcer puñetas bien lejos y los 800000 votantes de CIU...bien lejos que les hagan un estado en el desierto del Gobi

#6.2 Pere, BCN, 31/07/2011 - 09:51

Si tanta ràbia us fa perquè no ens deu fora d'una vegada. Així deixaren de "robar" els diners dels bons espanyols.

#6.3 Josep, Lleida, 31/07/2011 - 16:49

A Flandes el fet de llogar un habitatge a algú que no parli flamenc també és alta traïció.. Així que tens sort que aquí (de moment) no fem el mateix, sinó estaries fumant crack sota un pont, desgraciat. A veure si un immigrant d'un país cutre i en fallida ens ha de venir a donar lliçons..

#6.4 fernandomartinez, bse, 31/07/2011 - 18:37

el Pere nada más que pedir que España le de algo (kosovo no pidió la independencia la proclamó) y el josep nada más que insultar desgraciat, cutre, etc, Afortunadamente no son conciudadanos de mi país.

#6.5 pepito, barcelona, 31/07/2011 - 21:06

el josep este, está para que le pongan un cencerro......como se puede ser tan ruc.

#5 fernandomartinez, bse, 31/07/2011 - 00:57

OBLIGATORIEDAD A los políticos catalanes, que vayan a trabajar a Madrid, del conocimiento de una lengua cooficial distinta al catalán, vascuence, el bable, el gallego etc. sirve lo mismo para todos los políticos bilingues vascos gallegos etc. ¿no me lo exigen a mí para trabajar en la gencat?