Publicitat
Política · 28 de Novembre de 2011. 20:41h.

Peces-Barba justifica el bombardeig de la Generalitat del 6 d'octubre de 1934

"Perquè havia proclamat la república catalana"

Peces-Barba justifica el bombardeig de la Generalitat del 6 d'octubre de 1934

Peces-Barba, en una foto d'arxiu

Gregorio Peces-Barba ha justificat ara el bombardeig al Palau de la Generalitat el 6 d'octubre de 1934, després que en un congrés d'advocats assegurés també que "potser ens hagués anat millor amb els portuguesos i sense els catalans".

Ara, un dels pares de la Constitució, ha assegurat que "després va arribar l'escàndol dels bombardeigs. Es va haver de bombardejar moltes vegades Barcelona, l'última l'any 34. I per què el general Batet va fer allò? Doncs perquè la Generalitat havia proclamat la república catalana dins d'una confederació ibèrica que s'havien inventat".

En una entrevista al Diario Progresista, Peces-Barba ha reiterat que a Europa "mai es consentiria que un estat que té una unitat de més de cinc-cents anys i que és sobirà des que el concepte de sobirania apareix al món modern a finals del segle XVI, això es produís", en relació a la independència de Catalunya.

"Tot el demés era en clau d'humor", ha indicat. "Naturalment prefereixo estar amb Catalunya, i en això accepto el que va dir el Comte-Duc d'Olivares de preferir quedar-se amb Catalunya abans que amb Portugal", ha afegit.

Publicitat
Publicitat

68 Comentaris

Publicitat
#45 Francesc, Barcelona, 30/11/2011 - 15:32

Aquest home no l'haurien de denunciar per apologia de la violència?

#44 Ramon, Barcelona, 30/11/2011 - 02:25

Els sociates acaben de sumar-se a una guerra contra Gadaffi amb l'argument que bombardejava població civil. Segons els sociates hi ha poblacions civils no bombardejables -p.ex., la líbia-, mentre que d'altres sí que ho són -p.ex., la catalana-. Ser català i votar PSC és per fer-s'ho mirar.

#44.1 Espartero, BCN, 30/11/2011 - 08:59

No se bombardeo la población catalana, se bombardeó Barcelona. En Tarragona se estaba con las cortes de Madird. NO MANIPULES CHABALIN!!

Y deja ya de comparar el S. XVII con el XXI, son incomparable.

#44.2 Francesc, Barcelona, 30/11/2011 - 15:26

Què nassos no són comparables, Espartero?! Del segle XVIII tenim un status quo que des de Madrit i amb les forces vives d'aquí conxorxades amb aquelles s'ha mantingut en contra de tota la Nació Catalana! ja es repugnant el teu malnom, xicot!

#43 Francesc, Barcelona, 30/11/2011 - 00:54

Per la mateixa regla de tres, bombardegem el Tribunal Constituciperquè s'ha passat per l'engonal l'estatut que va decidir el poble català en Referèndum! I el govern de Madrid i l'oposició perquè van consentir en aquest cop d'estat.

#43.1 Espartero, BCN, 30/11/2011 - 08:55

Un referendum refrendado por el 30% de los catalanes, no lo olvides. Que hacemos con el otro 70% que se abstuvieron de votar algo que no iba con ellos??, ah!! son unos inadaptados, juas juas

#43.2 Francesc, Barcelona, 30/11/2011 - 15:21

No diguis mentides! Mentider! 49,9% de gent que va anar a votar! I

#42 Francesc, Barcelona, 30/11/2011 - 00:52

Espanya existeix només des del 1714. Abans hi havia confederacions de Regnes. I en P. B ho sap perfectament. I que recordi que l'Espanya actual existeix "manu militari" i una repressió ferotge. I si nosaltres democràticament volem marxar, ningú ens ho ha d'impedir.

#42.1 Espartero, BCN, 30/11/2011 - 08:53

¿Confedereación de reinos? las confederaciones no existen hasta el S. XIX. NO MANIPULES CHABALITO!!! En aquellos años, vuelvo a decirte, fue una UNION POLITICA.

Democráticamente quiere decir con el consentimiento de todo el Reino de España.

#42.2 Bruno R, Formentera, 30/11/2011 - 10:00

Espartero, Què t'has fumat? Aquesta sí és bona, osigui que ara els catalans depenem de la "clemència i bona voluntat" de tota Espanya per separar-nos? Quan tu et vulguis separar de la teva dona també ho demanaràs a tota la seva familia oi? Nosaltres en Raimon com va dir en Raimon no som d'eixe mon!

#41 GUIM, Barcelona CATALUNYA, 29/11/2011 - 21:38

Por la boca muere el Pez (ces -Barba).