Publicitat
Política · 31 de Març de 2013. 10:31h.

Pla de Rajoy per frenar l'independentisme

El president espanyol oferirà a Mas un nou finançament a canvi de la consulta

Pla de Rajoy per frenar l'independentisme

Rajoy y Mas

Rajoy sospesa frenar el sobiranisme a Catalunya oferint a Artur Mas un nou model de finançament, segons explica El País, que afegeix que "la guerra està garantida. Totes les comunitats estan ofegades i a ningú no li agrada el sistema".

El diari explica que "a La Moncloa veuen com l'única sortida per intentar frenar l'onada independentista". "Montoro ha ofert alguna cosa més, que ha trencat les costures del PP: la possibilitat d'un dèficit a la carta, és a dir, que unes comunitats puguin tenir límits de dèficit més alts que altres", afegeixen.

"Alguns responsables del Govern creuen fins i tot que, per rebaixar la tensió, es podria pactar amb Mas la discrepància en el tema de la consulta. N'hi hauria prou que el Govern català intentés fer-la -s'ha compromès a això amb ERC i té difícil marxa enrere-, i llavors l'Executiu central la recorreria al Tribunal Constitucional, que la frenaria, i Mas hauria d'acatar la suspensió i esperar el dictamen, que podria trigar anys. Si ho fes així, Mas hauria complert la seva promesa d'intentar-ho, però alhora evitaria l'enfrontament institucional", s'explica.

"El fet que Oriol Pujol, un dels majors defensors del sobiranisme, hagi fet un pas enrere per la seva imputació en un cas de corrupció ajudarà també a buscar un punt de trobada entre Madrid i Barcelona", conclouen.

Publicitat
Publicitat

145 Comentaris

Publicitat
#67 Selrac, BCN, 01/04/2013 - 20:45

O sigui: deixem d'escanyar-vos a canvi de que renuncieu a la llibertat, a la democràcia i a la dignitat. Si creieu, l'amo us donarà un rosegó de pa abans d'anar a dormir.

#66 EXPLICA-HO, independència, 01/04/2013 - 19:42

l?Estat espanyol ens pren 17.000 milions d?euros cada any que no ens torna de cap manera. Amb una quarta part de l?espoli fiscal no hi hauria cap retallada. I de la part que suposadament sí que ens torna l?Estat espanyol, ens deuen 8.000 milions. Amb la meitat no hi hauria cap retallada.

#66.1 BEJOTA, BCN, 02/04/2013 - 19:26

NO CONEC CAP ESTAT ON NO S'HI PAGUIN IMPOSTOS...I VOSTÉ ?

#65 Cartanya, bcn, 01/04/2013 - 14:01

Espanya ja no esta en condicions de donar res, avanç per la força de les armes no teníem mes remei, però ja no, ep!! sempre que el poble digui no, per que a qui hi ha mol botifler.

#64 BEJOTA, bcn, 01/04/2013 - 13:29

Cataluña independiente tendrá que pedir su adhesión a la UE
El ex presidente del Parlamento Europeo Pat Cox deja claro a los separatistas catalanes las normas actuales del juego. Necesita el apoyo de todos los Estados.

#64.1 Cartanya, bcn, 01/04/2013 - 13:53

# 64.1 Que poc coneixes allà on vius. ?Asi Castilla odiará a su antitesis catalana: productiva, comercial, tecnica, autocentrada? Javier Pulido

?Catalunya pot prescindir de l`univers sencer, i els seus veïns no poden prescindir d`ella? Voltaire

#64.2 Litus, GIRONA, 01/04/2013 - 15:20

I la UE permetrà que una de les zones més riques i dinàmiques quedi fora de la Unió? Au va!!! Jo no m'ho crec i tu? A més, i què si quedem fora?

#64.3 Selrac, BCN, 01/04/2013 - 18:19

Ja. I se suposa que l'Estat Espanyol votarà en contra, oi? Al final, tot es redueix a això, a l'amenaça. Estant convertint Espanya en una gàbia. Si no en podem sortir serà només perquè els barrots son prou gruixuts. Quina trista victòria...

#64.4 BEJOTA, BCN, 02/04/2013 - 13:25

CARTANYA:ET RECORDO QUE'L 70% DEL MERCAT CATALÁ ,VA A LA RESTA DE L 'ESTAT(CONCLÓS LA BANCA).FORA DE CATALUNYA ,HI HAN 37 MILIONS ...A LES EMPRESSES, ELS INTERESSA VENDRA I NO PAS PERDRE.

#63 Olga, Barcelona, 01/04/2013 - 12:17

L'obligació de Rajoy com bon Jefe d'Estat es parar l'atur i l'únic que ha fet fins ara es plorar a Europa i fer-se la víctima i aixi no es porta un país. La consulta no es pot parar, Espanya no ven degut a la seva política dictatorial i ens estem quedant a la cua de l'UE.