Publicitat

Artur Mas podria ser condemnat a tres anys de presó, segons el consell assessor

President màrtir?

Artur Mas

L'informe del Consell de Transició Nacional contempla els riscos jurídics que comportaria fer la consulta sense acord amb el Govern espanyol, entre els quals s'inclou la possibilitat que el president català, Artur Mas, acabi a la presó.

D'aquesta manera, s'especula amb els tres delictes que es podrien atribuir a Mas, que són usurpació d'atribucions, prevaricació i desobediència. El primer delicte podria comportar penes de presó d'entre un i tres anys i inhabilitació política durant un període entre sis i dotze anys.

El segon delicte podria implicar una altra inhabilitació d'entre set i deu anys. El tercer delicte comporta penes de multa de tres a dotze mesos i inhabilitació per un període de fins a dos anys. L'Estat també podria suspendre l'autonomia o declarar l'Estat d'excepció en cas de Declaració Unilateral d'Independència.

Publicitat
Publicitat

224 Comentaris

Publicitat
#103 Rafel de Rubí, Rubí (Nació Catalana), 28/07/2013 - 16:23

I tindran la cara dura de dir que els Escanyols, són democràtics??
Cada vegada em fa més fàstic de sentir aquell mal nom. INDEPENDÈNCIA JA !!!!

#102 Mikel, barcelona, 27/07/2013 - 19:34

Tot el que es podia ajuntar en contra de l'Estat se'ls ha ajuntat alhora: crisi territorial, crisi econòmica, crisi social, crisi institucional, crisi monàrquica. És una esquerda estructral de parets mestres. De veres creuen q ho podran arreglar fotent al President de la Generalitat a la presó?

#101 pevrereta, Barcelona, 27/07/2013 - 14:11

Un indicio mas de que el código penal es muy laxo para unas cosas y muy estricto para otras . Si dar un golpe de estado sólo se castiga con tres años , van a estar intentándolo continuamente . Claro que si Mas el día de la proclamación le pillan fumando , le pueden caer unas cuantas perpetuas .

#100 Pere, Lleida, 27/07/2013 - 14:06

En aquest país tothom pot ser màrtir si es lliura a la causa nacional. Mireu, fins i tot el pare d'en Mas -conegut evasor fiscal- passarà a la història patriòtica per haver parit al Messies.

#100.1 #100.1 Gombau, Vidrà, 27/07/2013 - 16:05

Pere, els teus, amb absoluta impunitat, diuen q l'evasor fiscal va ser el fill i es varen quedar tant panxos. Per més inri ho varen fer en plena campanya electoral i quan el Mas va volguer posar la corresponent denúncia, li van exigir q fos a los madriles, q allà tenen mà. No sents vergonya aliena?

#100.2 Octavi, bcn, 27/07/2013 - 19:36

El PP i Ciudadanos també es creuen martirs de la causa nacional (española) i deu n'hi do la de corrupteles que sembla que porten a sobre.

#100.3 Pere, Lleida, 27/07/2013 - 21:20

Només dic que la família Mas no pot presentar-se com a salvadora de la pàtria. En Mas era beneficiari d'un compte en un paradís fiscal. En qualsevol altre país del món hauria d'haver plegat. Cada cop que parla del "poble de Catalunya" sento ganes de vomitar.

#99 BEJOTA, bcn, 27/07/2013 - 13:13

Primer informe del Consell Assesor per a la Transició Nacional
Els experts adverteixen Mas de tots els riscos d'una declaració d'independència unilateral, fins i tot que pot anar a la presó