Publicitat
Política · 13 de Maig de 2015. 14:50h.

Primer país de la Unió Europea que debat el procés sobiranista

El Parlament danès vincula la independència al diàleg entre la Generalitat i el Govern espanyol

Primer país de la Unió Europea que debat el procés sobiranista

Un moment del debat al Parlament danès

Dinamarca ha esta el primer país de la Unió Europea que ha debatut el procés sobiranista. El Parlament danès va tractar ahir la proposta de dos diputats de l'Aliança Roja i Verda sobre el dret a l'autodeterminació de Catalunya. 

Set dels vuit grups a la cambra de Copenhaguen van donat suport al text, que s'aprovarà la setmana vinent. La moció remarca que la independència de Catalunya s'ha d'encarar a través d'un diàleg "pacífic i democràtic" entre la Generalitat i l'executiu espanyol.

“El parlament danès -diu- pren nota de l'explicació del Govern sobre els aspectes jurídics, històrics, polítics i internacionals vinculats a la situació de Catalunya i fa seva l'opinió que la qüestió de la independència de Catalunya és un assumpte de diàleg pacífic i democràtic entre Catalunya i el govern espanyol a Madrid”.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#10 josep, manresa, 14/05/2015 - 10:52

Quin diàleg? El que ofereix el govern espanyol?

#10.1 El azote de los necios, Barcelona, España, 14/05/2015 - 13:41

El mismo diálogo que han ofrecido los nacionalistas catalanes, a los catalanes castellano parlantes sobre el bilinguismo en las instituciones públicas y demás.... el mismo.

#9 Carlos Gomez, Bcn, 14/05/2015 - 04:25

Doncs ja esta fet.
L´esquerra danesa, que s´apunta fins i tot per la eleccio de genere de les ballenes, per declarar a la lluna zona llibre d´amiants i del tabac amb filte com costum capitaliste, ara ens vol ajudar amb els rebesnets d´Erik el Rojo per arrivar a Itaca.
Aixo ja no hi ha qui ho pari

#8 Neferu, Barcelona, 13/05/2015 - 20:51

Están gastando el dinero de sanidad, educación, farmacias y dependientes buscando apoyos extranjeros y, TODOS les dicen lo mismo: ES UN ASUNTO INTERNO DE ESPAÑA. Pero ellos erre que erre haciendo el ridículo más espantoso.
¿En qué esquina de qué calle perdieron el seny?

#8.1 hector, bcn, 15/05/2015 - 18:23

Ei pero no es que a nadie le importaba nadie hablaba o se reian?
Dices un debate en otro pais en su parlamento no es precisamente eso que comentais. Pero quizas sean cosas mias que sabre yo...

#7 cada dia una comedia de MAS y los otros!, Barcelona, 13/05/2015 - 19:31

La realidad se impone...Dinamanca ha dicho que nos tenemos que entender entre todos los españoles!...
todo lo demás son adoctrinamiento,adoctrinamiento y adoctrinamiento!
Yo soy catalana, española , europea y habitante de la Tierra...
Ahora venga va a insultarme!
Violencia verbal no!

#7.1 Neferu, Barcelona, 13/05/2015 - 20:46

Y Yo: catalana, española, europea y ciudadana del mundo.

#6 iñigo, castelló, 13/05/2015 - 18:47

Vaya texto... Es un copia pega del discurso nacionalista. No sé de qué manera los soberanistas han involucrado al Parlamento de Dinamarca en este asunto, pero la diplomacia española puede decir que ha encajado un gol. Esto es inaceptable en un país supuestamente aliado. Un cero al ministro Margallo.