Publicitat
Política · 25 de Febrer de 2016. 09:55h.

Puigdemont ofereix una consulta a canvi de la independència

"Si l'estratègia és un referèndum ens posarem d'acord segur"

Puigdemont ofereix una consulta a canvi de la independència

Puigdemont, a la Ser

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, en una entrevista a la cadena Ser, s'ha mostrat disposat a canviar el full de ruta sobiranista per un referèndum. "Si l'estratègia" del Govern espanyol "és un referèndum ens posarem d'acord segur", ha indicat.

També ha deixat clar que "no culminarem un procés sense que la gent ho validi a través del seu vot". "Al poble de Catalunya li toca decidir si ens quedem o marxem d'Espanya", ha dit. En aquest sentit ha assegurat que "no hi haurà proclamació efectiva de la independència sense una pantalla democràtica" amb més del 50% del vot.

Preguntat per desobeïrà al TC, Puigdemont ha dit que "compliré totes les lleis", però a continuació ha matisat que "obeïré al Parlament i al mandat de la gent". "No és política ficció prometre la independència. Tenim el suport de 2 milions de persones", ha indicat.

Pel president català, "no hi ha altra sortida que el diàleg i la negociació". "De moment estem sols en la taula, estem esperant que es posi algú a l'altra part", ha recordat. "M'agradaria escoltar alguna cosa concreta sobre Catalunya, de moment només hem escoltat anuncis", ha criticat.

Igualment ha deixat clar que "no renunciarem a la conselleria d'Afers Exteriors. És la nostra obligació fer política exterior". Finalment, ha considerat que "l'herència política de Pujol cobrarà més rellevància amb els anys. Unes coses són els assumptes personals de la seva família i una altra la seva obra política".

Publicitat
Publicitat

51 Comentaris

Publicitat
#31 AlexB, Vic , 26/02/2016 - 02:30

Consulta?

No entiende Puigdement que la consulta no pued ser: democracia o totalitarismo.

La inmensa mayoria de los ejpanoles no la a tolerar y 52 % tampoco quieren saber nada. Si sigue

por esta senda va aprovocar una confrontacion violenta dentro de Catalunya y desde fuera.

#31.1 Saül Garreta Puig, Tarragona, 26/02/2016 - 09:21

Señor Alex B le recomiendo revise sus fuentes. Según au lógica sería igual de válido decir que un 62,47% pero en realidad somos el 48% Sí y el 37% NO


PSC 522.209,00 12,21% 15,00%
PP 348.444,00 8,15%
C'S 734.910,00 17,18%
NO 37,53%

#31.2 Josep de Montornès, Barcelona, 26/02/2016 - 15:42

Porque hay gente que mezcla democracia y totalitarismo?
Es totalitarismo preguntar la opinión del pueblo?
Es totalitarismo hacer una consulta democràtica?
Es totalitarismo decidir según lo que quiere el purblo?
Porque se prefiere la cerrazón mental s la libertad de pensamiento?

#31.3 Pilar Martí, Barcelona o8oo4, 27/02/2016 - 15:32

Saul tens tota la raó, les contes exacters son aquestes, el que pase es que amagar lo que no conve es práctica habitual per a molts, pero em guanyat de carrer ¡ i de nou!, crec que eren 39.
Em de aconseguiro nosaltres, lo altre tot es mentida

#29 joanqqq, bdn, 25/02/2016 - 16:52

españoles , pero la pasta se maneja desde aqui

#28 david raventos , barcelona, 25/02/2016 - 15:20

Es tot una estafa els nostres liders ens traeixen per fer un referendum que es perdi.Fa dos anys que visc amenaçat per haver fet aquest video
https://www.google.es/webhp?sourceid=chrome-instant

#27 Esmolet, Olot, 25/02/2016 - 14:14

Veig, sento, noto que la independència de Catalunya, s?està convertint en política ficció, no crec que vegi la independència, tanmateix, continuo treballant per la independència.

#26 BEJOTA, bcn, 25/02/2016 - 14:13

El gigante WPP traslada su sede de Barcelona a Madrid?Más de 3.000 empresas se van de Cataluña desde el inicio del desafío secesionista.

#26.1 Hector, Bcn, 25/02/2016 - 14:51

Y cual es la media y la moda española? Y la de las demas comunidades? Si no, ese dato de por si es como decir mira que rapido, va a 300. Si pero el que va a 300? Un asteroide? Un misil? Un patinete? Hay que saber con que compararlo para saber si es rapido o no. Manipulador en crisis este bj....

#26.2 Patri Otes Catalunya, Barcelona, 26/02/2016 - 09:29

Per la informació de Bejota, he de dir : que a Catalunya només volem els ciutadans que estimin i defensin Catalunya de qualsavol atac, del tipus que sigui, i les empresses, també, aquells que vulguin marxar, que ho facin quant més aviat millor.