Publicitat
Política · 29 de Novembre de 2021. 12:14h.

Puigdemont rumia tornar

Boye pregunta a Llarena si ha comunicat “als cossos de seguretat de l’Estat” que no el poden detenir

Puigdemont rumia tornar

L’advocat de Carles Puigdemont, Gonzálo Boye, ha presentat un escrit al Tribunal Suprem on reclama al jutge Pablo Llarena que comuniqui a Mossos, Policia i Guàrdia Civil que no poden detenir l’expresident en cas que aquest torni a Espanya.

Boye recorda que la justícia europea ha suspès la causa penal contra el propi Puigdemont, Toni Comín, Clara Ponsatí i Lluís Puig. La setmana passada el Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) va rebutjar retornar la immunitat a l’expresident en considerar que l’euroordre estava suspesa.  

L’advocat pregunta si “de conformitat amb el principi de cooperació lleial, s’ha procedit al dictat de les oportunes instruccions per fer efectiva la suspensió del present procediment en allò relatiu a les diverses ordres de detenció emeses en aquesta causa penal, comunicant-ho a les diverses forces i cossos de seguretat de l’Estat, a més del Sistema d’Informació de Schengen i a la Interpol”.

Publicitat
Publicitat

38 Comentaris

Publicitat
#36 Laughter, L'H - España, 29/11/2021 - 22:18

Una cosa es que la euroorden (orden de detención internacional) esté suspendida provisionalmente, y otra es que la orden de detención nacional (con efectos dentro de España) también lo esté. Por eso, este mequetrefe y su abogado no tienen claro eso de poner pie aquende los Pirineos.

#36.1 Luigi., Barcino, 29/11/2021 - 23:54

Si Boye creyese que no puede ser detenido, le diría que viniese para que sí lo fuese y de inmediato pediría cautelarísimas al TGUE y sería liberado. No aprieta el botón nuclear porque no lo tiene.

#35 Emilio Cano, Barcelona, 29/11/2021 - 21:24

Dice, "de conformidad con el principi o de cooperación leal". Ese principio no se aplica en la UE respecto a España. Si de verdad se aplicase, Puigdemont ya hace tiempo que estaría extraditado.

#34 Ítaca Vice, Amer, 29/11/2021 - 21:16

la Topor exigeix que NO es retiri la "EuroOrden"

.... curiós

#33 VRaptor, Alicante, 29/11/2021 - 19:05

.. "quedan suspendidas hasta que el Tribunal de Justicia de la Unión Europa (TJUE) responda a la cuestión prejudicial que planteó Llarena sobre la posibilidad de pedir la extradición de Puigdemont después de que Bélgica descartara la entrega del exconsejero Lluis Puig". Está en suspenso, no suspendida. Es un simple artificio, sabe que no puede.

#32 Catañol, Palafrugell, 29/11/2021 - 19:03

Se siente protegido por los CDRs & Cia y se cree impunible e immune ...
No se hasta que nivel tiene influencia en la Gene pero este viene a incendiar las calles para hacer un pulso al estado ...otro...
Trena ...que lo encierren ya... unos dias de alborotos y despues que se pudra en la carcel