La candidatura de Carles Puigdemont (JxCat) ha quedat segona força política -per darrere de Ciutadans- i s'ha imposat a la llista d'Oriol Junqueras (ERC). La candidata i cap de campanya de JxCat, Elsa Artadi, ha manifestat que "avui el 155 ha acabat a les urnes: Puigdemont 34 i Rajoy, 4. Independència 70 i 155, 57".
Artadi també ha felicitat a ERC i a la CUP i ha assegurat que "la victòria de l'independentisme és la victòria de tots". Eduard Pujol (JxCat), per la seva banda, ha dit que "Rajoy ha perdut. És l'hora que en prenguin nota, és l'hora de la rectificació, de la reparació i és l'hora de la restitució. S'ha de restituir el Govern i s'ha de reparar el mal fet a aquest país", ha reblat.
La número dos d'ERC, Marta Rovira, ha manifestat que "els ciutadans han votat Llibertat, els ciutadans han votat que pugui tornar el Govern de l'exili". "Aquesta nit l'independentisme ha tornat a guanyar les eleccions i les ha perdut el senyor Mariano Rajoy", ha sentenciat.
Rovira ha demanat "una negociació política i democràtica, retiri l'article 155, alliberi els presos polítics i assegui's a una taula a negociar, com li hem demanat sempre". "El que ens cal ara és conformar un govern republicà i fer-ho tan ràpid com sigui possible", ha conclòs.