Publicitat
Política · 29 de Juny de 2021. 08:56h.

Puigdemont veu en la ñ "supremacisme lingüístic"

Nova polèmica a twitter de l'expresident

Puigdemont veu en la ñ "supremacisme lingüístic"

Carles Puigdemont ha aixecat una nova polèmica a Twitter en les darreres hores. L'expresident de la Generalitat ha catalogat l'ús de la lletra Ñ a l'espanyol com a "supremacisme lingüístic". "Quan has de posar com a símbol del país una lletra que no existeix en alguns dels idiomes que s'hi parlen és que no t'importen gens", ha defensat Puigdemont.

captura-de-pantalla-2021-06-29-a-las-9.33.11.png

La piulada de Puigdemont ha estat la resposta a una foto institucional, amb motiu del Mobile World Congress, al Pavelló d'Espanya. A una de les parets del pavelló apareix escrit "SPAIÑ". Un joc de lletres amb el nom d'Espanya en anglès, Spain, i una de les lletres que caracteritza l'espanyol com és la 'ñ'.

captura-de-pantalla-2021-06-29-a-las-9.33.01.png
L'eurodiputat considera que amb aquesta simbologia Espanya "renuncia a representar els seus parlants i espera assimilar-los a la llengua dominant". Puigdemont defensa la seva postura al·legant que la 'ñ' no és utilitzada a totes les llengües oficials de l'estat.

 

Publicitat
Publicitat

68 Comentaris

Publicitat
#57 Lluís, Palma, 02/07/2021 - 19:44

Puigdemont té raó i no hi ha motiu de polèmica. Es títol de sa notícia ès una manipulació. Es supremacisme lingüístic no ès sa lletra "ñ", sinó es fet d'usar-la com a símbol d'Espanya sencera. Efectivament, es nacionalisme espanyol sempre ha somiat amb una Espanya castellana que no ha existit mai, i encara no renuncia a s'objectiu.

#55 Soloesmiopinion, Tabarnia, 30/06/2021 - 20:49

Este tío está realmente majareta. Tanto mejillón y tanto tiempo libre no debe ser bueno.

#54 bejota, bcn, 30/06/2021 - 15:12

LOS IDIOMAS MINIRITARIOS HAY QUE CUIDARLOS PERO NO IMPONERLOS Y , MENOS MULTAR PORQUE SE HACEN ANTIPATICOS Y HOSTILES YA QUE SON SUSTITUIBLE.
El voto de Lérida vale casi 3 veces que en Santa Coloma de Gramanet. TENÉIS UN 26% DEL CENSO (UNA PERSONA UN VOTO)EN LAS "PLEBISCITARIAS" DEL 14-F.

El separatismo ha perdido el 30% (casi 1 de cada 3) .

#53 pepe, andorra, 30/06/2021 - 14:13

y cuanto pagan los separatistas por incluir estos publi reportajes? pq es q no se ni quien es el tal puigdemont ni me importa lo q diga lo mas mínimo.

#52 electra, Barcelona, 30/06/2021 - 08:04

La Ñ no però paraules amb inglès tantes com vulgueu!!!!!!!!Només pot dir això un ximplet!!!!!!!