Publicitat
Política · 13 de Febrer de 2012. 20:15h.

Quan el tripartit donava suport a Spanair

Montilla i Hereu es van abocar en la companyia aèria

Quan el tripartit donava suport a Spanair

Imatge del comunicat d'Hereu de gener del 2009

L'exalcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va demanar el passat 28 de gener a l'actual alcalde, Xavier Trias, que expliqui als grups municipals "com queda la participació de l'Ajuntament" a Spanair després del tancament de l'aerolínia. Hereu considerava necessària aquesta explicació perquè l'Ajuntament "té compromisos econòmics" amb la companyia i reclamava "transparència".

L'ara diputat d'ICV, Joan Boada, també va criticar divendres passat -durant la compareixença dels consellers Andreu Mas-Colell i Lluís Recoder sobre Spanair- els fons públics destinats a la companyia aèria.

Boada va recordar la "sagnia de diners públics" a la companyia i fins i tot va advertir el Govern que podrien haver "responsabilitats penals". "Hauríem de fer una reflexió, que potser segur que es fa tota la ciutadania: estava ben orientada la inversió? És una pregunta que ens hem de fer", afegia.

Però la veritat és que Spanair va rebre, al seu inici, el suport del tripartit, que posteriorment va continuar el govern de CiU. Montilla va afirmar al 2009, després que es formalitzés la compra de la companyia, que "l'èxit de Spanair serà un èxit de molta més gent". "Es innegable que aquesta iniciativa ha estat un èxit i que és bona per al país", afegia.

Per a l'aleshores president l'adquisició de la companyia era bona mostra que "si treballem units, convençuts de l’èxit final, Catalunya pot fer allò que es proposi". "El que ha quedat clar amb aquesta operació és que quan la societat civil catalana, els seus empresaris i les institucions treballen a una, el nostre país avança", afirmava.

Per la seva banda, Hereu, mitjançant un comunicat per valorar la compra de la companyia, assegurava que l’adquisició era una "excel·lent notícia" i va manifestar que aquesta operació empresarial "és estratègica per al futur de l’aeroport i per als interessos de Barcelona, l’àrea metropolitana i el conjunt de Catalunya i Espanya". "En les darreres setmanes s’ha fet un bon treball, discret, però de gran solvència. Estic segur que aquesta iniciativa arribarà a bon port", va comentar.

Publicitat
Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#4 Ramon, Barcelona, 15/02/2012 - 12:45

Sí senyora, tots els "empresaris" de CiU que van "comprar" Spañair per 1 euro, més les subvencions de 200 milions i els 86.000 bitllets cobrats... i ara l'han abandonat amb un pufo de 500 milions i 2.600 acomiadats... tots aquests"empresaris" de CiU, dèiem, són del Tripas... oi que sí, guapos?

#3 maria, Barcelona, 14/02/2012 - 23:05

No sabia que Hereu i Montilla, eren el tripartit.

#2 joan, manresa, 14/02/2012 - 11:23

El casal,11,10 h.--¡¡ Qué extrany...,oi...?..¿ Axó varen fer el tris-partit..? No potser..,¡¡Qué raro..,no??El tris-partit va fer axó...?No pot ser,deu haber alguna confussió..¡¡Segur..! ..---Are en serio,perqué tutom va carregar contra CiU al veure la debacle...?Cap sindicat va parlar del trisp

#1 Ramon?, BCN, 13/02/2012 - 21:06

on ets Ramon? esperem la teva demagogia i el teus arguments repetitius