Publicitat
Política · 7 de Maig de 2015. 10:21h.

“Que no, José Ignacio!”

Topada entre Rigau i el director general del ministeri d’Educació

La consellera d’Ensenyament,Irene Rigau, i el director general del ministeri d’Educació, José Ignacio Sánchez, han discutit a Catalunya Ràdio sobre incloure l’opció lingüística en el formulari de preinscripció que és el que marca el criteris d’admissió als centres. “De què serveix posar una casella dient que jo vull educació en castellà?”, li ha preguntat la consellera. “Què faig jo amb la sol·licitud? Perquè l’única cosa que dóna punts és el domicili, el número de germans…”.

Sánchez ha replicat que “no és un criteri d’admissió, per descomptat que no” i ha explicat que “el que estem demanant és que tothom que vulgui estudiar en castellà pugui fer-ho”, a més d’argumentar que “existeixen molts pocs centres on els pares puguin exigir el que va dictar el TSJC, com a mínim un 25% de castellà com a llengua vehicular. Hi tenen dret els pares i els alumnes que així ho desitgin”.

“No només això, sinó l’atenció personalitzada, que ha estat declarada discriminatòria”, ha afegit, davant del qual la consellera l’ha tallat. “Que no, José Ignacio, que no! Que el procediment parla de que és nul·la, i no és veritat. Un tribunal ha dit que és insuficient, però no que és nul·la. L’atenció individualitzada està en la llei d’Educació i no ha quedat anul·lada per ningú”.

L’alt càrrec del Ministeri, però, ha insistit que “està declarada discriminatòria”, però Rigau ho ha negat. Sánchez ha assegurat que “tenim 362 sol·licituds, de les quals algunes corresponen a pares i alumnes de centres concertats i públics”. Rigau ha dit que aquesta xifra “no és exacte”. Finalment, la consellera i el el director general del ministeri d’Educació tampoc s’han posat d’acord sobre el nivell de castellà dels alumnes catalans.

Rigau i Sánchez
Publicitat
Publicitat

60 Comentaris

Publicitat
#23 Claudi, Barcelona, 07/05/2015 - 21:12

En quin idioma parla la Rigau a l'entrevista? Sembla de vingui d'un altre planeta.
Almenys ara des de Madrid comencen a defensar els catalans. A veure si s'acaba aquesta dicta separatista i els obliguen a complir les lleis, com ens obliguen a tots

#21 Ona, Valls, 07/05/2015 - 17:41

Els espanyols es veu que tenen problemes per apendre en catala, si es aixi els catalans devem ser mes llestos perque totes les generacios que obligatoriament varem haver d'estudiar en castella i a més prohibit parlar en catala hauriem de ser tots uns ineptes. Que s'ho façin mirar

#19 JC, Barcelona, 07/05/2015 - 14:19

La inmensa mayoría de catalanes que están de acuerdo con la inmersión son precisamente aquellos que no han sido ni sus hijos son inmersionados, es decir, los catalanes con lengua materna catalana. Los problemas cognitivos y de aprendizaje, que lo tengan otros, a ellos no les afecta.

#19.1 Pere Prats, Sants, 07/05/2015 - 18:11

Alguns d'aquests els immersionen en Francès o Alemany en escoles d'elit i no solament no es queixen sinó que a més paguen. En quin univers viviu? com es que els que van a escoles d'elit amb immersió no tenen problemes cognitius? no sou vosaltres que voleu tractar de tontos a les criatures?

#19.2 JC, Barcelona, 07/05/2015 - 19:30

Está absolutamente demostrado que los niños con lengua materna castellana tienen peores coeficientes en Razonamiento Verbal y Abstracto que los niños q no son inmersionados. Por eso en las escuelas de élite simultanean de forma más inteligente el catalán y otros idiomas.

#19.3 Baixcamper, tarragona, 08/05/2015 - 09:53

JC: Sí, està demostrat per la universitat de ca teva, no?!. Ets un ignorant, i/o tens mala fe. Precisament, el que sí està demostrat és tot el contrari. Però per saber de què parles primer t'has de documentar, i tu, potser no pots... o no vols?

#18 Carlos Gomez, Bcn, 07/05/2015 - 13:56

Els jesuites catalans han donat un gir copernica al seu model pedagogic
D´entre altres coses han donat per acabat el model d´inmesio linguistica per ineficaç,caotic i limitador, instaurant el trilinguisme a tots els seus centres
Angles, castella i catala.
Ora et labora pero sense fanatics pel mig.

#18.1 mirk, bcn, 11/05/2015 - 08:04

estaria d´acord amb aquest model educatiu si hi hagués realment un bilingüisme social però hi ha molts barris on el català s´escolta només a l´escola, quan acaben el periode escolar tornen al castellà. Si l´aprenentatge redueix el català, aquests alumnes tindran més problemes per integrar-lo.

#17 Luis Rey, Bilbao, 07/05/2015 - 13:42

Es tranquilizador saber que responsables ejecutivos de educación son incapaces de contar solicitudes correctamente. Uno o los dos.