Publicitat
Política · 21 d'Octubre de 2012. 20:09h.

Rajoy respira a Galícia

El PP amplia la majoria absoluta

Rajoy respira a Galícia

Feijóo i Rajoy, durant un míting

El PP obté 41 dels 75 escons que té el parlament gallec, amb el 87% de l'escrutini, quan fa gairebé quatre anys en va obtenir 38. El PSG pateix una forta davallada i queda segon amb només 18 diputats. Això signfica que perd set escons, mentre la formació d'Alberto Núñez Feijóo en guanya tres.

Per la seva banda, el nou partit de Xosé Manuel Beiras, EU-Anova, és la tercera força parlamentària amb 9 escons. El Bloque baixa al quart lloc, amb 7 electes. Els independentistes, malgrat la fragmentació, superen els escons del Bloque en la darrera legislatura, quan va obtenir-ne 12.

Publicitat
Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#7 Pere Pagès, CATALONIA IS DIFERENT, 22/10/2012 - 07:33

GRÀCIES GALICIA!!!!

#6 spanish, Madrid, 22/10/2012 - 02:14

no hay solucion .......habra que emigrar

#5 Lluís, Tortosa, 22/10/2012 - 01:47

Amplia la majoria però també el vot nacionalista gallec amplia més que mai el seu vot amb 16 diputats.

#5.1 ciutadà ppcc, Barcelona, 22/10/2012 - 09:15

Per molt que ampliï el vot nacionalista no aconsegueix la urgència d'evitar la majoria absoluta pepera.

Per poder-ho fer, s'ha de comptar amb una força galleguista moderada, de centre, autocentrada... L'equivalent del PNB basc o de Ciu català.

Sense això, es paga un preu car.

#4 joxe, lleida, 21/10/2012 - 22:59

no donar-li més voltes els daus ja estan a la taula, i tot això gràcies a la pressió dura del centralisme de madrid escañar escañar = pèrdua de sobiranisme, tot es repeteix


#3 joxe, lleida, 21/10/2012 - 22:57

autonomies i partits per la independència

PP. galicia i centre
PSOE. andalucia
PNB-Bildu. bascos
CiU-ERC. catalunya i països catalans

#3.1 kandan, Palma, 21/10/2012 - 23:43

Ese invento de los "paises catalanes" no ha existido NUNCA. Y desde luego a dia de hoy los resultados politicos en Valencia y Baleares son bastante claros. Regiones que, a diferencia de Cataluña que siguio siendo una region de la corona de Aragón, fueron declarados REINOS. Nunca seremos catalanes!!!

#3.2 Cèlia, Barcelona, 22/10/2012 - 09:16

Visquen els Països Catalans! La part catalana de l'antiga Corona catalanoaragonesa. Les arrels compartides. La família cultural. La identitat en tota la seva extensió.