Publicitat
Política · 16 de Març de 2023. 17:11h.

Repàs a un diputat de Junts

Nacho Martín Blanco demana a Salvador Vergés que no li digui "catalanòfob"

Repàs a un diputat de Junts

El diputat de Ciutadans Nacho Martín Blanco ha demanat a Salvador Vergés, de Junts, que no li digui "catalanòfob" i durant la sessió del grup de treball sobre l'assetjament en el sistema educatiu i el ciberassetjament ha criticat que el representants de JxCat afirmi que "els catalans no tenim res a veure amb aquesta gent (parlant de la resta d'espanyols)".

Martín Blanco ha exposat que "em molesta que m'acusi de catalanofòbia" perquè "quan una persona respecta la pluralitat de la societat, quan parla les dues llengües de forma absolutament indistinta, quan respecta al seu interlocutor i quan a més mostra estima per les diferents manifestacions de la cultura catalana, siguin en català o castellà". "És normal que a mi em molesti que vostè m'acusi de catalanofòbia", ha sentenciat.

El diputat de la formació taronja ha assenyalat que Vergés "reivindica amb absoluta naturalitat la seva hispanofòbia" i ha remarcat que "a vostè no li ofèn que li cridi hispanofob, és una medalla". "Li demano senyor Vergés, a més sempre he manifestat que no tinc res personal en contra de vostè i em resulta simpàtic més enllà del debat polític, que no em cridi catalanófobo".

Finalment, ha lamentat que Dolors Sabaté (CUP) es refereixi a Catalunya "com un ens" però alhora "excloguin a la meitat dels catalans o a una part fonamental dels catalans, que a altres de catalans ens sentim espanyols". "A l'hora de penjar etiquetes i de distribuir el món de forma més esquemàtica hauríem de ser més acurats".

Publicitat
Publicitat

35 Comentaris

Publicitat
#11 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 16/03/2023 - 23:57

El fanatismo nacionalista engendra odio y sentimiento de ser odiado; eso conlleva que los nacionalistas hagan guerras.
- ¿Cómo se puede terminar con eso en Cataluña?
¡Con muchos políticos como Nacho Martín Blanco!

#11.1 Ramonet, Tgn, 17/03/2023 - 09:59

El fanatisme nacionalista espanyol engendra odi, és ben cert.
Però no tots els nacionalismes son iguals. N'hi han uns que son agressius i provoquen guerres, com l'espanyol, i n'hi han d'altres que son defensius i l'únic que volen és viure lliures i en pau a casa seva, com el català.

#11.2 Pan con tomate y jamón ibérico, En las nubes tocando la tenora, 17/03/2023 - 11:15

Ramoncito tito, ¡que bonitoooo...! solo te falta tocar la tenora bailando una sardana... ¡Vas a comparar con las jotas castellanas...!

Tarraco caput Hispaniae citerior...

#11.3 Ramonet, Tgn, 17/03/2023 - 12:03

Pa amb Tomaca 11.2, ets gracioset, noi. Però tens arguments de persona adulta i civilitzada ?

#11.4 Pa & tomàquet i pernil ibèric, En las nubes tocando la tenora, 17/03/2023 - 12:49

Em sap greu petitó... la gent que esnifa fum groc em produeix tendresa... No em puc prendre seriosament les vostres al·lucinacions...

Tarraco caput Hispaniae citerior

#11.5 Aladroque, Mastia, 17/03/2023 - 13:07

#11.3


Pues aplícate el cuento Ramoncito,que eres muy ridículo.

#10 Ojotuerto, Calafell.TAB, 16/03/2023 - 21:49

Pues así todos los días en la Escola Catalana. Acosando, molestando, insultando y agrediendo....Pero vamos a resisitir. Lo siento profundamente por las niñas argentinas. Bien hecho Nacho. Pero no debemos tolerar muestras de supremacisme, no nos vamos a tirar por un balcón. Antes abrimos contenedores contenedores de basura y los ponemos dentro

#10.1 Carles R., Barna, 17/03/2023 - 10:42

Per mi el Nacho ni és un gentleman ni és raonable. És un català amb auto-odi, catalanòfob, i que s'oposa visceralment a que Cat pugui decidir democràticament el seu futur.
El Vergés no odia Espanya, li desitja llarga i honrosa vida, però que abandoni l'imperialisme i tregui la grapa de Catalunya.
Veus la diferència ?

#10.2 Ojotuerto, Calafell.TAB, 17/03/2023 - 11:14

Yo encantado con la solución que propones A Tabarnia le cal Irlanda del Norte.... los catalanes en Catalunya y los Tabarnienses en Tabarnia. Tan a gusto. Salut i Tabarnia !!!!

#9 Be Negre, Barcelona, 16/03/2023 - 20:03

Els conec als dos. Nacho Martín Blanco és un gentleman i una persona molt raonable. Vergés és divertit i inteligent però té un odi vers qualsevol cosa que representi a España que fa fredar i que el desacrediten com a polític.

#8 Catalanofòbia, of course, Bcn, 16/03/2023 - 19:45

Diu que se sent català i espanyol.
Però em podria aclarir si aquest doble sentiment és en peu d'igualtat o d'un supeditat a l'altre ?
O dit d'una altra manera, em pot dir si vol per a Espanya el mateix que vol per a Catalunya o vol per Catalunya el mateix que vol per Espanya ?
I es que s'agafa abans un mentider que un coix

#8.1 Forco de la Meridiana , Barna, 16/03/2023 - 21:24

Te describo el sentimiento, se siente así, porque un catalán es un español, como un pino es un árbol. No hay más preguntas señoría

#8.2 joe, tarragona, 16/03/2023 - 21:44

Es normal que no entiendas nada,no fuerces,no fuerces.

#8.3 Antoni, bcn, 17/03/2023 - 01:25

Eres corto, no hay mas

#8.4 Chris, Lleide (RIP Cromañonia), 17/03/2023 - 17:17

#8

Se pilla antes a un cándido que a un mentiroso.

#8.5 Chris, Lleide (RIP Cromañonia), 17/03/2023 - 17:20

#8

te lo dejo bien"claro y castellano": No es ni más ni menos catalán que nadie, es catalán y opina lo que siente. Y no dejará de ser catalán por sentirse de una manera u otra.

Eso es lo que debe entrar en la cabeza de algunos provocadores como tú

#6 Marc de Vich, Vich, 16/03/2023 - 18:31

La realidad es que no quieren soltar prenda, que viene precisamente de lo que España les ha dado, porque ellos sólo saben vivir de pequeñeces. Compararse con Uruguay, no sé si saben que hablan español y no tienen complejos, o creerse amos y señores de este territorio, que es de todos, no les hace ningún favor, sino más bien dejarles en nada